[Beamer] Lamp vervangen rendabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een 3M MP8649 2100 ansilumen beamer. Op zich een prima ding, geen klachten. De lamp zou ongeveer 2000 uur mee moeten kunnen, misschien wel veel langer omdat ik altijd in zuinige modus draai. De teller staat nu op 1630. Op dit moment flikkert de lamp een beetje bij het aanzetten, misschien al het begin van het einde? Er staat een Panasonic PT-AX100U op mijn verlanglijstje.

Wat ik kan doen is
- Deze beamerlamp opgebruiken en daarna de beamer verkopen met defecte lamp (denk dat dat niet zo makkelijk gaat, mensen kunnen dan niet zien dat ie verder wel goed is)
- Deze beamerlamp opgebruiken (voor hetzelfde geld gaat ie nog 1000 uur mee), daarna een nieuwe kopen en dan de beamer verkopen met nieuwe lamp.
- De beamer nu verkopen met melding van de tellerstand en mijn prognose
- De teller nu op nul zetten en over een paar maanden verkopen })

Een nieuwe lamp kost ongeveer 350 euro, ik schat in dat de beamer met nieuwe lamp zo ongeveer 400-500 zal opbrengen op marktplaats. Zou een beamer met defecte lamp meer opleveren dan 500-350 = 150 euro?

Wat is wijsheid!?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stel: de lamp zou nog 400 uur mee moeten kunnen volgens de fabrikant = 20%.

Dan reken je dus een prijs voor je kale beamer (x) en een prijs voor de inbegrepen lamp met 1600 branduren (nieuwprijs * 0.20).

Levert dus meer op dat "de defecte beamer" en men weet wat ze een nieuwe lamp moeten kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:22:
Stel: de lamp zou nog 400 uur mee moeten kunnen volgens de fabrikant = 20%.

Dan reken je dus een prijs voor je kale beamer (x) en een prijs voor de inbegrepen lamp met 1600 branduren (nieuwprijs * 0.20).

Levert dus meer op dat "de defecte beamer" en men weet wat ze een nieuwe lamp moeten kopen.
Klinkt realistisch. Dat reduceert mijn vraag dus tot "wat is de prijs van een 2200 ansilumen LCD beamer zonder lamp?".

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vermoed dat de beamer zonder lamp zo rond de 180 moet kunnen opbrengen. Als ie in perfecte staat verder is, misschien wel 200. Tel daar de lamp-rekening bij op, en dan kom je op een 275 a 300.

Probeer het dus eerst eens op Marktplaats ofzo; de prijzen daar liggen meestal iets hoger dan op Tweakers V&A vanwege "het wat minder technisch bedeelde publiek".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:36:
Ik vermoed dat de beamer zonder lamp zo rond de 180 moet kunnen opbrengen. Als ie in perfecte staat verder is, misschien wel 200. Tel daar de lamp-rekening bij op, en dan kom je op een 275 a 300.

Probeer het dus eerst eens op Marktplaats ofzo; de prijzen daar liggen meestal iets hoger dan op Tweakers V&A vanwege "het wat minder technisch bedeelde publiek".
Done, ben benieuwd :)

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:56
je kan het ook eens op htforum.nl proberen, daar heb ik mijn beamer ook vandaan :) daar komen serieuzere mensen dan op marktplaats.

en oh ja, je teller resetten en dan verkopen is echt heel laag... vriend van mij had dat :(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Sorry maar voor een 800x600 beamer van 4 jaar oud met (bijna) kapotte lamp krijg je echt niets meer. Ik kan mijn Infocus Screenplay 4800 met kapotte lamp verkopen voor 100 euro. Veel meer ga je er echt niet voor krijgen.
De goedkoopste oplossing is imo de lamp opgebruiken. Als je nog 1000 uur kijkt met wat geluk dan scheelt het je vele honderden euro's afschrijving van een nieuwe beamer.
Een nieuwe beamer geeft natuurlijk wel weer een wat beter plaatje dus het is maar net of je dat geld over hebt voor betere beeldkwaliteit.

Groetjes, FaceDown.

• GH45T
  • Laatst online: 21-02 17:29
Ik zou hem nu verkopen.

Als je aangeeft hoeveel uren de lamp nog heeft volgens specificaties (370 uur)
Er zijn genoeg mensen die af en toe een beamer nodig hebben, die kunnen best nog een tijd vooruit op 370 uur.

En op marktplaats kun je er makkelijk 250 euro voor vragen, ook al gaat hij maar tot 800x600

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

GH45T schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:32:
Ik zou hem nu verkopen.

Als je aangeeft hoeveel uren de lamp nog heeft volgens specificaties (370 uur)
Er zijn genoeg mensen die af en toe een beamer nodig hebben, die kunnen best nog een tijd vooruit op 370 uur.

En op marktplaats kun je er makkelijk 250 euro voor vragen, ook al gaat hij maar tot 800x600
370 uur op specificaties is echt niks. Die lamp kan het elk moment begeven nu (zeker aangezien hij al 'knippert' dat is al een defect wat bij verkoop gemeld moet worden). Ik zou er in ieder geval zelf niet meer voor geven dan zonder lamp.

Groetjes, FaceDown.

• GH45T
  • Laatst online: 21-02 17:29
FaceDown schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:39:
[...]

370 uur op specificaties is echt niks. Die lamp kan het elk moment begeven nu (zeker aangezien hij al 'knippert' dat is al een defect wat bij verkoop gemeld moet worden). Ik zou er in ieder geval zelf niet meer voor geven dan zonder lamp.
Maar jij weet waar je het over hebt.

Je kunt op marktplaats prima dat ding verkopen voor 250 euro, zet er wel bij dat de lamp volgens specificaties nog maar 370 uur heeft te gaan (2000-1630) en zet er ook bij dat de lamp als hij koud is knippert. Niets aan de hand in dat geval.

Ik denk echt wel dat je hem dan verkocht krijgt hoor, niet iedereen heeft er net zoveel verstand van als mensen hier op GoT.

En dan doe je helemaal niets verkeerd, je hebt de koper voldoende ingelicht.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sja valt te proberen natuurlijk ;)

Groetjes, FaceDown.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Het aktieplan wordt dus nu te koop zetten op marktplaats, kijken of iemand er een redelijk bedrag voor geeft en zolang de beamer zelf gebruiken. Elke dag dat deze langer meegaat wordt die Panasonic goedkoper. Een nieuwe lamp kopen ga ik zelf niet meer doen, desnoods verkoop ik hem met defecte lamp voor 100 euro ofzo aan iemand die de LCDs kan gebruiken.

Natuurlijk zou ik 'm niet serieus op nul zetten en zo verkopen. Sterker nog, ik betwijfel of iemand zo van me aan zou nemen dat een beamer van 3 jaar oud nul branduren heeft gemaakt. Mental note: mocht ik er toch een nieuwe lamp inzetten, goed het bonnetje bewaren anders gelooft niemand me :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Update: Hij is zojuist verkocht via marktplaats voor 350 euro met volledige openheid naar de koper toe :).

Panasonic, here I come! *O*

Verwijderd

SeatRider schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:57:
Update: Hij is zojuist verkocht via marktplaats voor 350 euro met volledige openheid naar de koper toe :).

Panasonic, here I come! *O*
Die Panasonic heb ik gewonnen met een prijsvraag. Hopelijk volgende week ergens binnen _/-\o_

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:50:
[...]

Die Panasonic heb ik gewonnen met een prijsvraag. Hopelijk volgende week ergens binnen _/-\o_
Verkopen? ;)

Pagina: 1