Ik heb een 3M MP8649 2100 ansilumen beamer. Op zich een prima ding, geen klachten. De lamp zou ongeveer 2000 uur mee moeten kunnen, misschien wel veel langer omdat ik altijd in zuinige modus draai. De teller staat nu op 1630. Op dit moment flikkert de lamp een beetje bij het aanzetten, misschien al het begin van het einde? Er staat een Panasonic PT-AX100U op mijn verlanglijstje.
Wat ik kan doen is
- Deze beamerlamp opgebruiken en daarna de beamer verkopen met defecte lamp (denk dat dat niet zo makkelijk gaat, mensen kunnen dan niet zien dat ie verder wel goed is)
- Deze beamerlamp opgebruiken (voor hetzelfde geld gaat ie nog 1000 uur mee), daarna een nieuwe kopen en dan de beamer verkopen met nieuwe lamp.
- De beamer nu verkopen met melding van de tellerstand en mijn prognose
- De teller nu op nul zetten en over een paar maanden verkopen
Een nieuwe lamp kost ongeveer 350 euro, ik schat in dat de beamer met nieuwe lamp zo ongeveer 400-500 zal opbrengen op marktplaats. Zou een beamer met defecte lamp meer opleveren dan 500-350 = 150 euro?
Wat is wijsheid!?
Wat ik kan doen is
- Deze beamerlamp opgebruiken en daarna de beamer verkopen met defecte lamp (denk dat dat niet zo makkelijk gaat, mensen kunnen dan niet zien dat ie verder wel goed is)
- Deze beamerlamp opgebruiken (voor hetzelfde geld gaat ie nog 1000 uur mee), daarna een nieuwe kopen en dan de beamer verkopen met nieuwe lamp.
- De beamer nu verkopen met melding van de tellerstand en mijn prognose
- De teller nu op nul zetten en over een paar maanden verkopen
Een nieuwe lamp kost ongeveer 350 euro, ik schat in dat de beamer met nieuwe lamp zo ongeveer 400-500 zal opbrengen op marktplaats. Zou een beamer met defecte lamp meer opleveren dan 500-350 = 150 euro?
Wat is wijsheid!?
Nederlands is makkelijker als je denkt