[auto] 2e hands Rover 45

Pagina: 1
Acties:
  • 1.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Topicstarter
Ik ben wellicht van plan om een tweedehands Rover 45 (1.8 Club) te kopen uit 2002 met rond de 75.000 km op de teller voor rond de 7500 euro (met wat schade aan de achterbumper). Het lijkt mij een hele aardige prijs (auto heeft veel extra's).

Ik kan alleen niet echt gebruikerservaringen vinden over deze auto (1 ofzo), en al helemaal niet wat het gemiddelde verbruik is. Dus, is er iemand die dat weet (benzine)?

Daarnaast is Rover definitief failliet gegaan in 2005 voor zover ik weet. Weet iemand of dit problematisch is m.b.t. het verkrijgen van eventuele vervangende onderdelen?

Ervaringen van anderen die deze auto hebben (het liefste ook 1.8 uit 2002) zijn uiteraard ook meer dan welkom!
Dersan schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:18:
Onderdelen worden nu door catterpillar gemaakt geloof ik
Ja, dit las ik ook zonet in een ander topic hier (over de Rover 75). Da's heel mooi, dan is dat geen showstopper :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 27577 op 08-01-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:17
Onderdelen worden nu door catterpillar gemaakt geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
http://www.anwb.nl/publis...9_problemen_rover.nl.html

Waarin staat:
Originele reserveonderdelen
De voortdurende aanvoer van reserveonderdelen zal geen enkel probleem opleveren, omdat deze in het verleden door MG Rover al is ondergebracht bij Caterpillar. Deze firma blijft de dealers ook nu en in de toekomst voorzien van alle benodigde onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 04:58
Het zijn niet de meeste goedkope auto's kwa onderhoud en kwalitatief is hetook niet al te best...

Je kan eens googlen naar de Top Gear Survey (soort grote enquete onder gebruikers van voertuigen) Die geeft een redelijk goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nette auto voor het geld. Ze zijn nog wel goedkoper te krijgen, maar ik weet verder ook niets over de uitrusting en de kilometerstand van de auto die je op het oog hebt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
jvvv schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:26:
Je kan eens googlen naar de Top Gear Survey (soort grote enquete onder gebruikers van voertuigen) Die geeft een redelijk goed beeld.
...Want Jeremy Clarckson (waar iedereen die naar topgear kijkt van houdt..) is ook zo lekker objectief over Rover ook.. :P

Mgoed, ze zijn inderdaar redelijk duur in onderhoud, in verhouding tot 'n volkswagen of suziki oid :)

@onder: Welke op de Top Gear site komen om het in te vullen. En waarom komen ze daar? Juist ja, omdat ze Top Gear leuk vinden :+

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 08-01-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 12:02
TheZeroorez schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:32:
[...]

...Want Jeremy Clarckson (waar iedereen die naar topgear kijkt van houdt..) is ook zo lekker objectief over Rover ook.. :P

Mgoed, ze zijn inderdaar redelijk duur in onderhoud, in verhouding tot 'n volkswagen of suziki oid :)
Die survey is juist een keer zonder de mening van Jeremy, maar uitgevoerd door het britse volk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik vraag me af of dit zo'n goede deal is hoor..
Volgens mij is de rover (m.n. de 45) een impopulaire auto en dus ook nog eens duur in onderhoud.
Daarnaast zit er schade aan de bumper.
Op MP zie je regelmatig astra's (ja, die zijn ook lelijk, maar wel gevraagd) uit 2001-2002 voor rond de 7500.
De benzineuitvoeringen hebben dan meestal wel iets meer gereden, maar onder de 100k zou haalbaar moeten zijn.
Natuurlijk zegt de staat van de auto heel veel (extra's leveren weinig op, of het moet satnav of leer zijn), maar afgaande op jouw info en gekocht bij particulier (zonder garantie en met schade!) zou ik hoogstens 6000 betalen.

Maar goed, een auto kopen doe je ook grotendeels met je hart (en ik heb weinig met rover)

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 08-01-2007 20:47 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij staat bij een handelaar, maar da's zo'n beetje hetzelfde als particulier omdat het geen merkdealer of Bovag-bedrijf is ofzo. De prijs is incl. nieuwe banden, afleveringsbeurt en APK. Wel 3 maanden garantie op de motor, maar goed.

Alles op een rij:

Rover 45 1.8 Club (5-deurs)
Bouwjaar: 2002
Kilometers: 75.000

Wat erop zit:
  • ABS
  • climate control
  • alarmsysteem
  • bumpers in carrosseriekleur
  • Radio/CD wisselaar (10 cd's)
  • centrale deurvergrendeling op AB
  • deelbare achterbank
  • dubbele airbag (ook aan de zijkanten)
  • elektrische ramen voor + achter
  • elektrische buitenspiegels
  • getint glas
  • 9 spaaks 15 inch Rover lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • mistlampen
  • startonderbreker
  • stuurbekrachtiging
  • stoel in hoogte verstelbaar
  • stuur in hoogte verstelbaar
  • regelbare lendensteun
  • armsteun met opbergvak
  • neerklapbare armsteun achterin
  • 4 hoofdsteunen
  • velours interieur
  • houtinleg
  • buitenspiegelhuizen in carrosseriekleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Volgens 5th Gear kon je toen heel goed een nieuwe MG kopen. En die onderdelen zijn (vrijwel) identiek lijkt me. Dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Maar ik heb geen enkele ervaring met Rover en z'n eigenschappen dus verder bemoei ik me er niet mee :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Zie hier voor de specificaties van je Rover 45 (best zuinig)

En kijk hier voor gebruikerservaringen van deze auto (best positief)

Suc6 ermee

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 11:33
Had Rover niet iets met BMW te maken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rover_(auto))?

Zou liever een Rover willen hebben dan een Kia of Daewoo (of de nieuwe Chevy Daewoo's...)

Op zich qua uitstraling vind ik het nog geen verkeerde auto's. Het 45 model vind ik wel een ouwe lullen model maar als je een goede kleur met mooie velgjes kan combineren maakt het al een heel verschil. Ga er gewoon is mee rijden en bekijk het is goed of je jezelf er prettig bij voelt. Lees her en der is wat reviews en bekijk de historie. Is de auto altijd bij die garage geweest, zit er een onderhoudshistorie bij etc. Zoek zwakke plekken op van het ding en controleer de auto daarop. Qua prijs heb ik geen idee of het goed is maar de km stand vs bouwjaar lijkt mij geen probleem.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga er natuurlijk ook even een proefrit mee maken. Als ik op de diverse autosites kijk wordt deze auto over het algemeen duurder aangeboden, maar de vraag is natuurlijk of ik die schade wil accepteren. Heeft iemand enig idee of het relatief eenvoudig zal zijn om een bumper hiervoor bij de sloop te vinden, of zal dat een gevalletje 'op goed geluk' worden?

Ik heb overigens ook nog een Chrysler Neon 2.0 (ook uit 2002 maar met 120.000 op de teller) op het oog. Ook met wat schade, maar op een wat zichbaardere plek (op de rand van het kofferdeksel en een paar krassen (die niet door zijn) op de diverse bumpers. Ik denk deze mee te kunnen nemen voor 6000. Dat scheelt dus 1500 euro met de Rover, maar daar zit nog niet de helft op van de features van de Rover. Daarnaast is voor een auto die je niet bij bossen ziet rijden het onderhoud misschien ook wat moeilijker, i.v.m. onderdelen (en de prijs hiervan) en mensen die ze kunnen plaatsen. Of vergis ik me hierin?

Vannacht tot half 4 wakker gelegen om hierover te piekeren, dus help me out: hoe kan ik deze afweging het beste maken (afgezien van erin rijden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ja, BMW is een tijdje eigenaar geweest van Rover, maar dat hebben ze een aantal jaar geleden alweer afgestoten

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Kijk anders eens op www.mg-r.nl, dat is de Nederlandse MG en Rover club. Ik ben er met mijn vorige auto, een Rover 620Si, ook lid geweest, zij kunnen je ook meer vertellen over de auto zelf vaak, als hij bij een dealer staat.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Pagina: 1