Ik ben van plan in een paar dagen een nieuwe pc te gaan bestellen, maar ik wil nog even de laatste check doen. Ik ben van een paar dingen nog niet helemaal zeker, zoals het geheugen en de voeding. Ik wil de pc zelf in elkaar gaan zetten, een goede behuizing is dus wel handig. Ik wil dit systeem vooral voor games gebruiken, zoals Company of Heroes, Medieval 2 en over een poosje Supreme Commander. Ik hoef het niet per se op high detail, maar goed speelbaar is wel een must. Dit heb ik in elk geval zelf samengesteld bij sallandautomatisering:
Behuizing: Coolermaster Centurion 534 zwart € 53
Mooie kast, en ook niet duur en van een goed merk.
Voeding: Antec Truepower Trio 550W ActivePFC € 83,09
Goede voeding, van een goed merk en met genoeg power. Als het met minder kan wil ik dat graag horen, want dat is natuurlijk goedkoper.
Casefans: 120mm Zalman ZM-F3 € 4,46
80mm Zalman ZM-F1 € 3
Casefans voor een goede airflow in het systeem, altijd goed.
Moederbord: Gigabyte GA-965P-S3 € 109
Goed moederbord met alles wat ik nodig heb er op, schijnt ook wel redelijk over te clocken.
Processor: Intel Core 2 Duo E4300 € 160,95
Hier heb ik een beetje op bespaard, ik weet niet of dat wel goed is, maar met de hoge multiplier hoop ik hem naar 2,4GHz over te clocken.
Processorcooler: Arctic Freezer 7 Pro € 19,19
Goede koeler, stil en goedkoop, wat wil je nog meer?
Geheugen: 2X TwinMOS 512MB DDR2 533MHz CL3 € 98
Geheugen van een a-merk (staat in de FAQ) en als de processor op 2,4 GHz zit loopt het synchroon.
Harddisk: Samsung Spinpoint P80SD 160GB Sata2 € 54,07
Stille harddisk, en ik heb erg weinig opslagruimte nodig. Mijn 80GB schijf die ik nu heb is pas voor de helft vol.
DVDrom: Samsung SH-D163C zwart Sata € 19
Heb ik zelf al, net als een brander, maar IDE schijnt problemen te geven op een P965 chipset.
Videokaart: Asus Radeon EAX1950Pro 256MB DDR3 € 175,10
Goede kaart voor dat geld, en snel genoeg voor mn 1280X1024 monitor op high detail.
Inclusief verzendkosten € 787,83
Als jullie op of aanmerkingen hebben wil ik die graag horen, ik wil wel wat goeds kopen natuurlijk. Zoals ik al zei wil ik het over een paar dagen bestellen, en dus zou ik graag willen dat de wijzigingen ook binnen tien dagen leverbaar zijn.
Behuizing: Coolermaster Centurion 534 zwart € 53
Mooie kast, en ook niet duur en van een goed merk.
Voeding: Antec Truepower Trio 550W ActivePFC € 83,09
Goede voeding, van een goed merk en met genoeg power. Als het met minder kan wil ik dat graag horen, want dat is natuurlijk goedkoper.
Casefans: 120mm Zalman ZM-F3 € 4,46
80mm Zalman ZM-F1 € 3
Casefans voor een goede airflow in het systeem, altijd goed.
Moederbord: Gigabyte GA-965P-S3 € 109
Goed moederbord met alles wat ik nodig heb er op, schijnt ook wel redelijk over te clocken.
Processor: Intel Core 2 Duo E4300 € 160,95
Hier heb ik een beetje op bespaard, ik weet niet of dat wel goed is, maar met de hoge multiplier hoop ik hem naar 2,4GHz over te clocken.
Processorcooler: Arctic Freezer 7 Pro € 19,19
Goede koeler, stil en goedkoop, wat wil je nog meer?
Geheugen: 2X TwinMOS 512MB DDR2 533MHz CL3 € 98
Geheugen van een a-merk (staat in de FAQ) en als de processor op 2,4 GHz zit loopt het synchroon.
Harddisk: Samsung Spinpoint P80SD 160GB Sata2 € 54,07
Stille harddisk, en ik heb erg weinig opslagruimte nodig. Mijn 80GB schijf die ik nu heb is pas voor de helft vol.
DVDrom: Samsung SH-D163C zwart Sata € 19
Heb ik zelf al, net als een brander, maar IDE schijnt problemen te geven op een P965 chipset.
Videokaart: Asus Radeon EAX1950Pro 256MB DDR3 € 175,10
Goede kaart voor dat geld, en snel genoeg voor mn 1280X1024 monitor op high detail.
Inclusief verzendkosten € 787,83
Als jullie op of aanmerkingen hebben wil ik die graag horen, ik wil wel wat goeds kopen natuurlijk. Zoals ik al zei wil ik het over een paar dagen bestellen, en dus zou ik graag willen dat de wijzigingen ook binnen tien dagen leverbaar zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 19:48 ]