Toon posts:

Video Bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe geraak je in de Video bios van een MSI 7900GT?
daar kun je naar het schijnt iets instellen over het terugspringen van clocks..
en dat wil ik eens nakijken.. :)

BVD Marco

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 00:29
Beetje magere topic start. Maar kijk eens naar rivatuner, daar kun je gewoon de clockfrequenties instellen.

Maar ik zou niet weten waarom je je 2d snelheid en je 3d snelheid even hoog zou willen hebben. Teminste ik denk dat dat je vraag is.

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:55:
Beetje magere topic start. Maar kijk eens naar rivatuner, daar kun je gewoon de clockfrequenties instellen.

Maar ik zou niet weten waarom je je 2d snelheid en je 3d snelheid even hoog zou willen hebben. Teminste ik denk dat dat je vraag is.
omdat ze altijd terugspringen naar de standaardclocks, dat zou je in de videobios moeten kunnen veranderen (horen zeggen)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
`Heeft een videokaart wel een bios waar je in kan komen?!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mishmash schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:02:
`Heeft een videokaart wel een bios waar je in kan komen?!
No

Je moet 'm extracten, aanpassen, en terugflashen

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Niet met een interface zoals je mobo bios. maar er is genoeg software waarmee je bepaalde statussen en eigenschappen van je hardware kan vinden. Everest bijvoorbeeld?

• kippy
Wat ik wet van dat soort kaarten is dat als je een 3D app start hij dan sneller gaat draaien. En als je dan weer terug komt in windows (2D app) gaat tie weer trager draaien. Maar dat is alleen maar dat is geheel logisch want je hebt die extra snelheid toch niet nodig in een 2D app.

Dat is het enige waarvan ik weet dat de snelheid terug springt en dat kun je met rivatuner instellen. Maar dan nog steeds waarom zou je het anders willen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Met rivatuner kun je net zo goed instellen dat de clocksettings bij het opstarten weer toegepast worden. Handmatig aanpassen in de bios met een editor kan ook (nibitor), maar ik betwijfel of dat een verstandige optie is voor je...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:11:
Met rivatuner kun je net zo goed instellen dat de clocksettings bij het opstarten weer toegepast worden. Handmatig aanpassen in de bios met een editor kan ook (nibitor), maar ik betwijfel of dat een verstandige optie is voor je...
heb dat progje net gevonden, maar daar heb je gelijk in, stel dat dat misgaat, je garantie is dan wel verlopen, dat heb je altijd met flashen..

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Soms vraag ik me echt af hoe moeilijk het is om iets te vinden op het internet. Nofi, maar dat progje had m'n moeder ook nog wel gevonden.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• kippy
@TS

Maar waarom zou je dit nu willen. Je hebt daar nog steeds niets overzegecht, en ik kan me geen elkele situatie indenken waar et nuttis zou zijn

Verwijderd

kippy schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:41:
@TS

Maar waarom zou je dit nu willen. Je hebt daar nog steeds niets overzegecht, en ik kan me geen elkele situatie indenken waar et nuttis zou zijn
als twee verschillende merken videokaarten heb die je in sli\grosfire wilt draaien.
Dan pas je in de bios de core en de mem van bijde kaarten gelijk.

Of sommige mensen hebben geen zin bij een nieuwe instal van windows opnieuw hun maximalen overklok op te zoeken.
Pagina: 1