Fout tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 20:21
Hallo,

Ik heb hier een s-a pc staan en sinds kort maakt de bios ( speaker) een vreemde melding tijdens het booten ( snelle piep achter elkaar, deze "piepjes" zijn echter geen echte foutmelding aangezien er een award bios in de pc zit.)
Deze melding begind wanneer de melding verifying dmi pool data komt.
Als ik op google zoek naar "verifying dmi pool data" krijg ik een hoop hits maar deze pc's blijven allemaal hangen nadat verifying dmi pool data komt. Deze pc doorloopt het boot proces gewoon en start vervolgens ook windows op.

specs:
msi kt7 turbo
amd duron 900mhz
512 pc133
80gb western digitaal caviar hd
fx5200 128mb/bit

Mijn vraag : Hoe kan ik de DMI resetten zodat de pc weer normaal opstart. Ik heb al verschillende dingen geprobeert zoals: intere en externe cpu cache uit te zetten zodat de dmi update. Met als gevolg dat de boot met update er een eind kwam aan de piepjes, en windows direct opstarte maar de boot daarna was het weer zoals voorheen.

[ Voor 57% gewijzigd door ibidriv3r op 09-01-2007 21:49 . Reden: iets duidelijker. ]

• ibidriv3r
Is dit dan zo'n moeilijke vraag? 8)7

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik zou je toch doorverwijzen naar de hangen en opstarten troubleshooter

maar ik zou eens proberen met een clean install van windows en als je een andere HDD hebt die ook eens testen, Memtest 86 enzo ... zie url

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 09:09
Voor zover ik begrijp gebeuren de biepjes nog voor windows wordt gestart. Clean install zal dan ook niet veel helpen vermoed ik.

Waarom probeer je de bios zelf niet gewoon te resetten? Jumpertje versteken en klaar.

Verwijderd

Oud beestje al die pc. Kan zijn dat het op zijn tandvlees loopt nu en er binnenkort gewoon mee uitscheid. Maak je kast eens open en kijk oa. eens of alles er nog een beetje stofvrij in zit. Sowieso maak ik eens per half/heel jaar gaat mijn kast open en word even "uitgemest". Stof, zeker daar waar gerookt word, veroorzaakt nogal eens problemen, met name ook voor de koeling.

• ibidriv3r
pc specs update:

Moederbord iets meer dan een jaar oud ( vervangen nadat er een condensator was gesprongen )
HDD had ik al vervangen maar mocht niets baten.
vga is een half jaar oud.
cpu is overgens verangen voor een athlon.
geheugen is al redelijk oud maar dat heb ik overgens ook al vervangen.

Verder zit er vrijwel geen stofje in de kast.
cmos had ik al gereset maar hielp ook niets.
Pagina: 1