Toon posts:

Shuttle XPC stuk, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een aantal jaren geleden heb ik een Shuttle XPC SB75g2 gekocht, en sindsdien drie voedingen gebruikt die het allemaal hebben begeven, maar wel pas in het laatste half jaar.

Bij de derde voeding is m'n garantie verlopen en zei de winkel waar ik 'm heb gekocht zo ongeveer dat ik het zelf wel kon gaan uitzoeken. Die derde heeft het maar eventjes gedaan, dus ik vermoed dat het een probleem op het moederbord is o.i.d. De netstroom in het huis waar ik woon is altijd hetzelfde gebleven en m'n huidige pc (een toren, dat wel) doet het uitstekend op de stroom.

Ik wil de Shuttle dus gaan verkopen, maar ik zit te dubben of ik 'm nog moet gaan repareren (wat waarschijnlijk veel geld gaat kosten, terwijl ik geeneens het echte probleem weet) en dan verkopen of alles wat erin zit (processor, geheugen, HD, DVD-brander) los moet gaan verpatsen. Iemand een idee/suggestie?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon een nieuwe voeding kopen. Overal op internet te vinden voor $60.
http://www.pricegrabber.c...prod.php/masterid=2292802

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Mijn Shuttle's (3 op kantoor) hebben ondertussen allemaal al eens een kapotte voeding gehad. Ik ben dr achter gekomen dat het steeds de Elco's waren die knapten in de voeding omdat ze van beroerde kwaliteit zijn.

Ik heb deze toen vervangen. en nu doen ze het sindsdien allemaal zonder problemen, misschien iets om naar te kijken en te kijken of je ze kunt vervangen. Ben je voor 2 euro maximaal klaar.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Voor zelf je elco's vervangen moet je wel redelijk kunnen solderen. Maar dan is het doodsimpel. Aangezien je garantie toch al verlopen is zou ik hem eens open maken. Je kan ook met shuttle contact opnemen om te kijken of ze mischien het een en ander onder coulance op kunnen lossen.

Verwijderd

Topicstarter
even een leekvraag, maar wat is een elco?
als ik 'm openmaak en een foto ervan maak, kunnen jullie dan zien of het daaraan ligt? Of is dat haast niet te zien?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 19:21 ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Dat is zeker mogelijk.
Elco's zijn de zwarte buisjes met de aluminium bovenkant met daarin een mercedes-ster (de bovenkant bestaat uit 3 deeltjes)
De Elco's zijn kapot wanneer ze bol zijn en/of er bruine prut opzit.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je niet even er een gewone voeding aanhangen? Trekt wel op niets, maar laat die zo eens een tijdje draaien? Dan weet je of je voeding brak is, of je mobo

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de foto's, maar zo te zien zijn ze niet stuk...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gerkehoe/gijz/IMG_9418.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gerkehoe/gijz/IMG_9420.jpg

Verwijderd

Topicstarter
*bescheiden bumpje*

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 20:14

wowi

Caps zien er inderdaad goed uit nog, zit er geen zekering in die voeding?? Is die nog goed?
Een nieuwe zekering is niet zo duur. Meestal een glazen buisje met aan beide kanten een metalen kapje erover. Even met een ohm meter meten of die nog wel geleid.

[ Voor 32% gewijzigd door wowi op 09-01-2007 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zo technisch helaas, maar waar zou dan ongeveer de zekering zitten op zo'n ding? Vlakbij waar de stekker erin gaat of kan 't overal? Het ziet er uit als een glazen buisje, right?
Pagina: 1