Toon posts:

Installprobleem met RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren 2 nieuwe harde schijven (barracuda's 10) en wil ze in raid 0 installen op mijn msi k8tneo mobo maar kom een paar problemen tegen. Ten eerste krijg ik via promise wel een raid opstelling voor elkaar maar tijdens het installeren van win xp krijg ik de melding bij het kiezen van extra apparaten dat er een onverwachte fout (512) is veroorzaakt en txtsetup.oem niet kan lezen. Zou het diskettestation kapot zijn? Ten tweede wilde ik mijn raid opstelling maken via de via controller ipv de promise controller maar als ik de beide schijven aan de via poorten hang ziet hij geen van 2 de schijven, het vreemde is dat als ik mijn oude schijf aan de via hang deze wel herkend wordt en zelfs in het menu kan komen om een raid opstelling te maken (via TAB) terwijl ik deze vraag met 2 schijven niet eens krijg!

Mobo is de MSI k8T neo fis2-r
2x seagate barracuda 10 320gb

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Aan het model van je schijven te zien zijn dit S-ATAII ( 300 Mb/s ) schijven, weet je zeker dat je de jumper op S-ATA ( 150Mb/s )hebt geprikt?

Jouw moederbord kan namelijk niet overweg met het S-ATAII protocol, wel met S-ATA. Ik denk dat daar wel eens een probleem kan liggen.

Making an ass of myself since the 70's

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met hem ^ dus .... en daarom is het zaak de jumper achterop even om te zetten naar S-ATA 1. Zorg wel voor een zooi diskettes met drivers want meestal zijn er meerdere nodig eer ze goed gelezen worden. Dat is een bekend probleem en met de search eenvoudig te vinden..

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 09-01-2007 00:07 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Lol, ik had dus die jumpers er vanaf gehaald omdat ik dacht dat die niet nodig waren, ik wist dat ze voor sata 300 / sata 150 waren maar ik dacht net als dat sata 2 schijven op sata 1 mobo's kunnen dat dit met de jumper ook het geval was. Ik ga het morgen eens proberen bedankt alvast

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
txtsetup.oem ik kreeg deze melding als ik geen nieuwe flop gebruikt had.

afgezien van het feit dat ik ooit een sata II schijf aan een sata I controller hing.
mijn beleving is dus dat dit niet uitmaakt.
(volgens mij kan een sata I contoller wel overweg met een sata II schijf)

laat ff horen of het lukt.

[ Voor 50% gewijzigd door Mushjkin op 09-01-2007 01:30 ]

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels gelukt, ik heb een nieuw diskettestation gekocht en heb de jumpers terug op de disks gedaan en de schijven werden nu herkend op de via controller en hij las de diskette bij de installatie dus me is weer happy :9

thx for helping me
Pagina: 1