[voeding] -5V voltage te laag? MB geeft -6.14V aan.

Pagina: 1
Acties:

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 11:38
Nadat mijn oude voeding was overleden, heb ik een nieuwe Cooler Master extreme power 380W in de kast gezet. Alle kabeltjes aangesloten, en na het opstarten blijft de pc in POST hangen met een waarschuwing dat "Hardware Monitor" een error gedetecteerd heeft. Mijn opties zijn doorgaan of naar BIOS.

In de bios geeft de monitor aan dat de -5V lijn een voltage van -6.14V afgeeft.

Nu heb ik gelezen dat -5V lijn niet erg is als dat afwijkt, maar ik hoop dat iemand hier dat kan bevestigen of ontkennen.

Het probleem is namelijk dat ik de rest van de week niet meer thuis ben, en mijn vader wel de boekhouding nog moet doen (sinds zaterdagavond).

Kan ik de computer (langdurig) aan zetten, of kan er dan bijvoorbeeld hardware schade optreden?

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

Verwijderd

Lijkt mij dat die voeding niet helemaal goed is , je mag geloof ik 5 procent afwijking hebben naar boven of onder , bij jou is het een heel stuk meer dan die 5 procent ..
Zou die voeding eruit halen en omruilen voor een goede .

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 19:04

Haan

dotnetter

-5V en -12V worden niet meer gebruikt dus daar hoef je je idd totaal geen zorgen over te maken. Met die voeding is dus niks mis.

[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 08-01-2007 19:52 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 11:38
Ik zie nou trouwens dat er wel een telebankieren paslezer aan een com poort hangt. Zal zo eens proberen in te bellen.

Vooralsnog lijkt de pc wel stabiel te draaien.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-01 19:17
uit ervaring kan ik je vertellen dat je hier waarschijnlijk niets van gaat merken. ik draai nu bijna een jaar een pc met een huntkey voeding, en die geeft mij al bijna een jaar 1,86 op de -12V en 8,78 op de -5V (gekeken met speedfan).

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat