Toon posts:

Raar streepje in tft, dode pixels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen vrijdag mijn iiama 1900 s2 binnen gekregen :) , en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe best tevreden mee ben. Alleen viel het mij het testen op dooie pixel op dat er een raar plekje in mijn scherm zit, het lijkt heel erg op een heel klein haartje\stofje wat wordt opgelicht.. Ik dacht eerst dat het dode pixels waren maar ik begin er toch aan te twijfelen. Om het te vergelijken met dode pixels heb ik even in paint een zwarte plaatje van 1280x1024 gemaakt en daar een paar pixels wit gemaakt. Daar viel me op dat de witte pixel van paint veel feller waren dan het streepje van de tft.
Het streepje is duidelijk zichtbaar in zwart (duh) maar als je weet waar die zit kan je hem ook in een rode\blauwe achtergrond zien, in groen zag ik hem niet maar dat is misschien te licht\fel?
Heeft iemand een idee of dit gewoon dode pixels zijn, of misschien een onregelmatigheid in de beschermlaag etc?

• Artikel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05-2023
het zou handig zijn als je een foto kan posten van het scherm.

Acer Aspire 5930G-734G32MN

Verwijderd

Topicstarter
sorry, daar had ik even mijn vader bij nodig. die heeft meer verstand van zulk soort foto's nemen.

Deze foto is van iets meer afstand geschoten maar redelijk scherp

De andere 2 fotos zijn wat bewogen maar laten wel duidelijk de vorm zien:
http://www.xs4all.nl/~meijtvd/DSCF0010.JPG
http://www.xs4all.nl/~meijtvd/DSCF0016.JPG

Btw: dat puntje rechts onder is van de camera

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 20:13
Ik zou zeggen gewoon een defect op het scherm. Wellicht iets tegenaan gestoot, of tijdens transport ongelukje gebeurd. :)
Het is voor zover ik zie geen dode pixels, dus gewoon teruggaan naar de winkel.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruben121689 op 09-01-2007 09:38 ]

Verwijderd

Je hebt iig een dode pixel in je camera zitten.. (..ccd), maargoed er zit zoals ik vanaf hier kan zien idd een beschadiging aan de binnenkant van de toplaag

is een garantie kwestie want het gaat om een fabrikage fout