Toon posts:

[Probleem] PC meldt zich netjes af en gaat uit...

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forummers,

Ik bezoek de site en het forum al enkele jaren, maar ik heb nog nooit iets gepost.
Ik heb nu al een lange tijd een probleem waar ik echt niet uit kan komen, hopelijk kunnen jullie mij ermee helpen.

Ter verduidelijking ik ga het over 2 systemen hebben een nieuwe en een oude!!!!!!

Mijn (NIEUWE) Systeem:

Voeding: Coolermaster 450 watt
Moederbord: ASUS P5B-E, Socket: 775, Type Chipset Intel: P965, Max. FSB: 1066 MHz, Type geheugen: DDR2, Geheugen snelheid: PC6400
Processor: Intel Core 2 duo E6400, Socket: 775, Snelheid: 2,13 GHz, Bussnelheid: 1066 MHz, L2 Cache: 2048 KB
Geheugen: Corsair TWINX 1024 MB DDR2
Videokaart: Sapphire ATI X1650PRO,256MB, Interface: PCIe x16
Geluidskaart: Creative SB Audigy 4 Pro, 6.1
Harde Schijf: WD Caviar SE16 250GB, Serial Ata, 7200 RPM, Buffer 16MB.
Casefan
Besturingssysteem: Legitieme Windows XP Media Center 2005

DVD-Brander: Plextor
DVD-Speler: LG

Externe Harde Schijf: Western Digital 160 Gig, IDE, 7200 RPM (Nog nieuw, en zelf in een extern kastje gezet)(zitten wel al mijn oude bestanden op zoals documenten en mp3's.)

Niet nieuw:
Diskettestation: Sony
5.1 Cambridge Soundworks speakers.

^^ zijn wel aangesloten, onderstaande niet.
Originele HD Maxtor 80 GB, IDE, 7200 RPM (lees het verhaal hieronder en je zal "originele" snappen)

IK HEB OOK NOG EEN OUD SYSTEEM GEHAD, DAAROVER GA IK HET EERST HEBBEN.

Het Probleem:

Enkele weken geleden ging mijn OUDE systeem (die ik al 5 jaar had) opeens vanzelf aan om 6 uur in de ochtend. Ik heb toen een systeemherstel gedaan.
Probleem opgelost dacht ik, niet dus. Toen ik de pc in de middag aan deed viel hij opeens na 3kwartier uit. DE PC VIEL NIET VANZELF UIT, MAAR MELDE WINDOWS NETJES AF.
Hij starte daarna vanzelf weer op (reboot dus), maar hij kwam niet ver (windows startte niet op), hij rebootte weer en weer en weer,
na een tijdje kwam ik toch wel weer windows xp pro binnen. Maar na een paar minuten viel hij weer uit.

Ik heb vervolgens MyCom Service Center gebeld, en zij vertelden mij dat het een windows installatie fout was. Omdat ik maar 1 HD had, de Maxtor
heb ik een nieuwe HD gekocht een WD 160 Gig. Ik plaatste die in de pc, maar de pc startte maar niet op.

Ik heb vervolgens de pc naar Mycom gebracht en zij hadden een eigen HD aangesloten en hadden enkele "pressure" tests op de CPU en geheugen enz. uitgevoerd.
Zij vertelden mij dat mijn brander (toen nog een Sony brander) stuk was, Die had ik van de voeding en moederbord losgekoppeld. Ik moest ook Windows opnieuw installeren.

Zo gezegd zo gedaan, Windows XP Pro opnieuw geïnstalleerd op de Maxtor en de WD trouwens helemaal kaal overigens, geen drivers enzo. Maar na een paar dagen kreeg ik precies hetzelfde probleem.
WIndows heb ik een stuk of 5 keer geïnstalleerd maar geen succes.

Ik heb dat tegen MyCom verteld, ik mocht de pc terug brengen om kosteloos nog eens na te kijken. Ik had echter een pc nodig, en besloot een nieuwe systeem samen te stellen.
De nieuwe systeem staat hierboven weergegeven (alles is dus nieuw, behalve speakers+diskettestaion). Ik heb overigens het nieuwe systeem in mijn oude kast laten inbouwen, met een nieuwe legitieme windows xp media center.

Ik heb toen windows opnieuwe geïnstalleerd, omdat MyCom meneer een partitie van 50 gig had gemaakt met windows erop en ik de overige 200 gig niet kon zien in verkenner.
Ik heb toen gekozen om de partitie te verwijderen bij de installatie en heb windows op de volledige 250 gig geïnstalleerd.

Ik heb deze nieuwe systeem niet eens een weekje en alles ging goed. Windows netjes geïnstalleerd, drivers geïnstalleerd, paar programma's erop zoals Photshop, Flash en een Codec Pack die ik al 4 jaar ofzo gebruik + SP2.

Ik kreeg gisteren WEER het probleem dat windows zichzelf netjes afmeldde en zichzelf ging rebooten, ik krijg geen foutmelding ofzo. Ik heb toen maar mijn eigen account verwijderd via een andere admin account (ik ben overigens wel de enigste gebruiker)
en toen deed hij het wel gewoon.. de pc bleef aan vanaf iets voor 18.00 uur tot 00.20. Ergens halverwege die tijd had ik mijn eigen account weer aangemaakt en ook de externe HD schijf zelfs aangezet. Geen problemen.

Ik ging slapen, en 4 uur in de ochtend ging de pc vanzelf aan!! Ik heb toen ff in mijn logboeken gekeken bij systeembeheer, maar ik weet niet echt wat die dingen betekenen. Ik zag geen foutmeldingen overigens bij de tijd dat de pc vanzelf ging rebooten en vanzelf aanging.

Ik heb in de ochtend, wederom MyCom Service gebeld. Een meneer vertelde mij dat het wellicht een Hardware probleem kan zijn, omdat eerder windows herinstallatie bij mijn oude systeem ook niet werkte.

Kan iemand mij helpen? Want ik wordt hier echt gek van. En nu doet hij het wel gewoon stabiel denk ik..

Edit: Kan iemand de topictitel aanpassen in: gaat vanzelf uit..

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2025

ScSi

Belg.

Ik kan er niet meteen iets uit opmaken, maar het lijkt alsof je PC reageert op een extern commando (wake-on-lan of een server oid?) of er iets in je BIOS staat over heropstarten oid?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Nee, ik ben dat helaas vergeten te vermelden, maar alle instellingen betreffende wake-on-lan of dergelijke staan uit in de BIOS. Naar mijn eigen inzicht staan alle BIOS instellingen goed.

Ik heb zelfs een andere verlengsnoer/contactdoosje geprobeerd.. maar dat heeft niet geholpen.. Ik heb de pc nu via deze contactdoosje aangesloten in een andere kamer..

Kan het zo zijn, dat het aan mijn opstartknop ligt van de kast? Als dat het geval zou zijn.. meldt windows zich dan netjes af?

Kan iemand mij wel helpen? :'(

Verwijderd

ja ik heb precies het zelfde probleem gehad, dit ligt allemaal aan de kast. waarschijnlijk zit er een kortsluiting in het kabeltje van de aan/uitknop waardoor hij verkeerde signale afgeeft. dit verklaard ook waarom hij netjes weer afmeld, dit gebeurt namelijk ook wanneer je zelf op de aan/uit knop zou drukken, maar nu gebeurt door die kortsluiting

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Als ik het goed begrijp heb je dus met 2 compleet verschillende systemen en minimaal 2 helemaal verse Windows installaties hetzelfde probleem. Namelijk dat de pc uit zichzelf opnieuw opstart en dat hij op willekeurige tijden uit zichzelf aangaat.

Dan lijkt mij niet dat het probleem ergens in de computer zelf zit. Je zou nog even de floppydrive los kunnen koppelen om te kijken of dat problemen veroorzaakt, die wordt immers in beide systemen gebruikt (lijkt me onwaarschijnlijk, maar wie niet waagt wie niet wint)
Is er misschien iets mis met de powerknop van je pc. Als die kapot is en een stroompje doorlaat wanneer dat niet moet dan gaat je pc aan of uit. Of hij sluit netjes af.
Je kunt ook eens naar je afstandsbusjes kijken in je kast. Als de achterkant van de power pinnetjes verbinding maakt gaat de computer ook aan of uit.

Heb je in je huis misschien een rotte voedingskabel. Het spontaan aanspringen kan gebeuren als de stroom uitgevallen is. (dat heb ik wel eens gehad bij oudere systemen) Dat verklaart nog niet waarom je pc zichzelf afsluit.
Meer kan ik eigenlijk niet bedenken. Het is een beetje een vreemd probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernie op 08-01-2007 18:55 ]

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:31
''Ik heb overigens het nieuwe systeem in mijn oude kast laten inbouwen''

en bij beide hetzelfde probleem
maakt het moederbord mischien ook ergens contact?

edit:
ik weet niet wat voor held je bent met hardware

maar test alles eens buiten de kast?

[ Voor 24% gewijzigd door Remond_FRL op 08-01-2007 19:01 ]

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is je stroomvoorziening wel geaard? Staat de hele meuk niet op 100% wollen vloerbedekking?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2025

ScSi

Belg.

Het lijkt mij ook het meest waarschijnlijk dat de powerbutten het niet (goed) doet als ik de reacties hier zo lees.. Misschien kan je die eens vervangen? (gewoon met een andere powerbutton oid) o

Verwijderd

Topicstarter
@ Studentje:
Ik heb net 1 keer mijn pc-powerknop ingedrukt.. en ja hoor.. windows meldt zich netjes af en gaat uit.. het spontaan aanspringen gebeurd ook op willekeurige tijden hoor.. ik heb het weleens om 16.00 uur in de middag gehad (bij oude onderdelen).. Maar het is toch raar dat het aan die knop ligt? Hoe kan dat komen, ik namelijk niet echt een reservekast dat ik het zou kunnen testen.. en ik heb best wel een exclusieve kast dus als ik een nieuwe kast zou kopen, dan zal dat ook wel tegen 100 euro of meer gaan kosten... dure grap dus na nieuwe componenten gekocht te hebben..

@ Arno E:
Ik heb dus maar 1 pc nu in mijn huis staan, de oude onderdelen liggen netjes opgeborgen ergens in een kast.. Ik gebruik mijn floppydrive vrij weinig.. bijna niet dus.. ik betwijfel het of het daaraan ligt, maar wie niet waagt wie niet wint.. ik zal het ff proberen..

Of het aan een verrotte kabel ligt weet ik niet, ik denk het niet, omdat mijn tv die ook aangesloten is op het verlengsnoer/contactdoosje ook niet vanzelf aanspringt...

@ Remond_FRL:
Moederbord maakt anders geen contact.. denk ik.. het is "professioneel" in elkaar gezet.. Ik ben een beetje bang met alle onderdelen buiten de kast te testen, omdat ik al eerder ervaring heb gehad met een doorgebrande moederbord.. daarentegen ik heb wel garantie erop :P.. Ik heb ook geen reservekast om te testen..

@ MAX3400:
Stroomvoorziening is geaard, en de hele meuk staat op een houtenplank/kastje achtig iets van m'n bureau. Heb trouwens zeil op de grond waar het niet op staat..

@ ScSi:
Het zou kunnen.. is zo'n powercomponent van zo'n kast te vervangen?

Ik begin steeds meer te vermoeden of het aan mijn kast ligt.. dat verklaart namelijk veel.. het netjes afmelden en uitgaan.. het opnieuw opstarten en het spontaan aanspringen..

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee behalve Studentje?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 19:13 ]

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
De powerknop is niet veel meer dan een draadje met een drukschakelaar ertussen behalve bij oude kasten. Als je dus ergens een oude drukschakelaar kan opduikelen kun je het testen of het daaraan ligt door enkel je power on knop van je moederbord los te halen en daar de vervangende schakelaar op aan te sluiten. Je kunt ook een schroevendraaier tegen de pinnetjes houden of een jumper over de betreffende pinnetjes schuiven. Het gaat erom dat ze contact maken.

Wil je niet op deze manier experimenteren dan kun je even testen of je schakelaar het wel goed doet.
Dus even loskoppelen en met een multimeter meten. Of een batterij en een lampje erop aansluiten en kijken of het lampje gaat branden wanneer het niet werkt.

Ik zou niet de pinnetjes van je moederbord tegen elkaar drukken (lees verbuigen) zoals de medewerker van de mycom voorstelt. Je wilt niet dat de boel afbreekt. Dan ben je je garantie kwijt en ben je nog verder van huis. Als je het niet aandurft om te testen kun je natuurlijk ook vragen of zij het voor je willen doen. Ik denk dat ze dit wel even voor je willen doen aangezien je ook al betaalt hebt voor je reparatie en je er een systeem gekocht hebt. Ik denk dat dit de beste optie voor jouw is. Als je niet veel van hardware e.d. afweet kun je er het beste ook niet mee gaan lopen knoeien.

[ Voor 32% gewijzigd door Ernie op 08-01-2007 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 's morgens ook hetzelfde voorgelegd aan een MyCom Service medewerker.. hij zei dat het aan hardware binnen de kast lag.. ik vroeg of het aan de kast kon liggen.. hij vertelde je kan dit testen door.. de kabeltjes van de powerbutton loshalen.. en ik kan dan de pc opstarten door contact te maken met 2 pennen.. door de pinnetjes v/h moederbord te drukken ofzo..

edit:
@ Arno E, helaas heb ik geen multimeter in huis.. en met het zaklantaarn?? Ik zou niet weten HOE ik dat zou moeten doen..

Trouwens de pc staat nu wel enkele uurtjes probleemloos aan..

Edit: @ Arno, ja excuus ik bedoelde ook hoe jij het precies voorstelde.. door met een schroevedraaier tegen het pinnetje contact te maken. Ja ik denk dat ik het misschien wel nog een keer langsbreng bij mycom voor de powerbutton (in het verlengde van de garantie e.d.)..

Het is namelijk 5 jaar geleden dat ik mijn oude systeem zelf in elkaar had gezet.. en dan is het toch een beetje eng om te gaan zitten klooien. Alhoewel dat geen probleem zou kunnen zijn denk ik.

Bedankt voor je reactie!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 19:26 ]

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 22:42
tegen elkaar drukken zou ik niet doen, je moet namelijk een puls op die pinnen zetten. Het is ook een drukschakelaar die weer terug floept zegmaar. Je kan het beste met een paperclip of een schroevendraaier even contact maken.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:15:
Ik had 's morgens ook hetzelfde voorgelegd aan een MyCom Service medewerker.. hij zei dat het aan hardware binnen de kast lag.. ik vroeg of het aan de kast kon liggen.. hij vertelde je kan dit testen door.. de kabeltjes van de powerbutton loshalen.. en ik kan dan de pc opstarten door contact te maken met 2 pennen.. door de pinnetjes v/h moederbord te drukken ofzo..

edit:
@ Arno E, helaas heb ik geen multimeter in huis.. en met het zaklantaarn?? Ik zou niet weten HOE ik dat zou moeten doen..

Trouwens de pc staat nu wel enkele uurtjes probleemloos aan..

Edit: @ Arno, ja excuus ik bedoelde ook hoe jij het precies voorstelde.. door met een schroevedraaier tegen het pinnetje contact te maken. Ja ik denk dat ik het misschien wel nog een keer langsbreng bij mycom voor de powerbutton (in het verlengde van de garantie e.d.).. Het is namelijk 5 jaar geleden dat ik mijn oude systeem zelf in elkaar had gezet..
Die 2 pinnetjes moet je contact met elkaar laten maken, door bijv een schroevendraaier die verbinding laten maken. Dat is namelijk precies hetzelfde als de aan-uit knop doet. Die verbindt de 2 draden, aangesloten aan die pinnen, aan elkaar. (op het moment dat je de knop indrukt).

Als je dit dus even doet met een schroevendraaier start de pc op. Deze kan daarna alleen maar uitvallen door de hardware zelf, niet meer door de kast.
Laat hem lekker een hele poos draaien. En daarna ga je naar mycom en laat je die kast gratis repareren. Die amateurs hebben je immers een compleet nieuwe pc laten samenstellen, terwijl de oude spullen vast ook nog goed waren geweest. Dus mogen ze wel wat terug doen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen bedankt voor jullie reacties..

@ Quacka:
Bedankt voor je uitleg.. het is mij nu al wat duidelijker geworden! Het is niet zo dat ik een complete leek ben op dit gebied, ik weet wel het 1 en andere af (alleen niet zo gevorderd als het uitleg wat ik nu krijg).. En alles wat in de kast zit was mijn eigen keuze.. mycom heeft mij niet geadviseerd ofzo..

Het is toch weel een hele poos geleden dat ik zelf in m'n kast heb lopen rommelen...

Conclusie: Ik zal kijken of ik het kan om de pc op te starten dmv een schroevedraaier.. lukt dit niet omdat ik bijvoorbeeld bang ben om toch m'n moederbord door te branden.. dan breng ik alles weer terug naar mycom en laat ik het daar testen..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 19:37 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Tis net fietsen ;) Je verleert het nooit. Ik heb jou ook probleem ook meegemaakt. Echter lag het bij mij aan de onboard-LANcontroller. Daardoor sloot ie niet af en startte die op willekeurige tijden op. Met een PCI-kaartje erin waren alle problemen verholpen. Echter was dit met een goedkoop moederbord (Eagletec. Is een mobo dat onder 3 merken wordt verkocht :X ) en aangezien jij een algemeen goed mobo heb denk ik haast niet dat het daaraan ligt.

• Remmertjuh
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Je kunt ook even naar start->configuratiescherm-->Energiemeter->geavanceerd gaan, en daar instellen dat hij zich niet aflsluit als je op de powerbutton drukt, zodat ie zich niet uitzet als je in windows zit

XBL: Warheadheadshot

• Quacka
Remmertjuh schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:51:
Je kunt ook even naar start->configuratiescherm-->Energiemeter->geavanceerd gaan, en daar instellen dat hij zich niet aflsluit als je op de powerbutton drukt, zodat ie zich niet uitzet als je in windows zit
dat is een oplossing als hij de kast niet wil vervangen, maar geen oplossing van het probleem: computer kan dan toch s nachts opeens aan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oja ik was vergeten te vermelden dat er ook nog een internet kaart van upc chello inzit.. die zat ook in mijn "oude" systeem..

@ Remmertjuh: hey dat is een goede tip!! Ik heb het nu ingesteld op: Als ik de aan/uit schakelaar van de computer indruk - nu gekozen optie: mij vragen wat er moet gebeuren.

Even kijken wat er gebeurd.. ik denk nietzoveel.. omdat hij gisteren ookal zolang aanstond zonder problemen..

Verwijderd

Topicstarter
@ Quaka:
Ja dat klopt, maar ik kan dan alsnog wel zien of het probleem zich voordoet bij de powerbutton of toch nog ergens anders ligt..

's avonds kan ik gewoon het knopje achter bij de voeding op 0 zetten.. dan gaan hij ook niet meer aan.. vanzelf..

Maar ik wil toch wel weten of het aan de powerbutton ligt.. dus 's avonds de pinnetjes van de powerbutton van het moederbord trekken.. en als hij dan aangaat (knopje bij voeding staat op I dan).. dan ligt t toch niet aan de powerswitch..

• Remmertjuh
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Quacka schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:56:
[...]

dat is een oplossing als hij de kast niet wil vervangen, maar geen oplossing van het probleem: computer kan dan toch s nachts opeens aan gaan.
dat Snap ik, maar werkt wel als tijdelijk oplossing als hij aan het computeren is ;)

XBL: Warheadheadshot

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
en gewoon om effe de knop te testen. Na het afsluiten van de pc, de powerknop loskoppelen van het MB... Als hij dan 's nachts nog aangaat denk ik dat je powerknop mag uitsluiten... Indien hij niet aangaat, proberen met andere powerknop...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
@xeroflex, waarom denk je overigens als het aan de knop ligt dat een nieuwe kast een dure grap gaat worden? Ik denk dat je er al eentje hebt voor een paar tientjes. Vooral omdat je al een goede voeding hebt blijkbaar.

Daarnaast heb je ook al kasten voor een paar tientjes met een voeding erbij. Het is maar net wat je ervoor wilt uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
@ cookie: ja dat was ik al van plan om te doen, ik heb het gisteravond niet kunnen proberen ik ga het zeker vanavond proberen. Ik houd jullie hier op de hoogte.

@ Alex3305: omdat ik nu ookal een nogal aparte kast heb.. niks te extreem, maar wel een hele mooie zilveren aluminium kast.
Daarom heb ik ook alles in deze laten bouwen. Als het toch aan de powerknop ligt dan wil ik wel een kast hebben die toch wel bij mijn huidige kast in de buurt komt. En dat gaat toch rond de +/- 100 euro uitkomen misschien.. en dat geldbedrag ook nog eens op alles wat ik al heb moeten uitgeven... dat bedoelde ik met dure grap.

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:06:
@ cookie: ja dat was ik al van plan om te doen, ik heb het gisteravond niet kunnen proberen ik ga het zeker vanavond proberen. Ik houd jullie hier op de hoogte.

@ Alex3305: omdat ik nu ookal een nogal aparte kast heb.. niks te extreem, maar wel een hele mooie zilveren aluminium kast.
Daarom heb ik ook alles in deze laten bouwen. Als het toch aan de powerknop ligt dan wil ik wel een kast hebben die toch wel bij mijn huidige kast in de buurt komt. En dat gaat toch rond de +/- 100 euro uitkomen misschien.. en dat geldbedrag ook nog eens op alles wat ik al heb moeten uitgeven... dat bedoelde ik met dure grap.
maar wat is er mis met repareren?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niks, dat zou nog beter zijn :) .. maar ik weet niet of dat mogelijk was.. ik heb namelijk diezelfde vraag ook gesteld hier, maar kreeg geen reactie erop.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
knopje

Zoiets niet iets voor je?

Verwijderd

Topicstarter
:'( :D zeker wel, als dat het probleem blijkt te zijn.. alleen het monteren.. heb net even in mijn kast gekeken.. ik weet eerlijk gezegd niet of dat gaat lukken.

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:55:
:'( :D zeker wel, als dat het probleem blijkt te zijn.. alleen het monteren.. heb net even in mijn kast gekeken.. ik weet eerlijk gezegd niet of dat gaat lukken.
welke kast is het trouwens?

Ik zeg trouwens niet dat je het zelf hoeft te repareren, een bedrijf kan dat ook. Desnoods ff een mailtje sturen aan de kastmaker wat je hier aan kan doen. Maar eerst maar eens uitvogelen of t echt t probleem is.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
2 Euro voor zo'n knopje :X Afzetters :X Komen ongetwijfeld nog verzendkosten overheen.

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:08:
[...]

welke kast is het trouwens?

Ik zeg trouwens niet dat je het zelf hoeft te repareren, een bedrijf kan dat ook. Desnoods ff een mailtje sturen aan de kastmaker wat je hier aan kan doen. Maar eerst maar eens uitvogelen of t echt t probleem is.
Ik heb geen idee wat voor kast het is, ik heb het destijds zo'n 5 jaar geleden of langer gewoon in de winkel uitgekozen samen met mijn broer.. er staat ook niks op de kast ofzo.. als ik op internet zoek naar behuizingen dan kom ik dezelfde kast ook niet tegen. Ik kan kan ook geen foto maken ervan, omdat ik even geen cardreader heb.

Ik weet ook dat je niet bedoelt dat ik het zelf moet reparen, maar het zou wel handig zijn als het zou lukken toch. Maar zoals je al zegt even eerst kijken of het werkelijk aan dat knopje ligt en dan komt het zeker wel goed.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
TEAMIKKE schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:10:
[...]

2 Euro voor zo'n knopje :X Afzetters :X Komen ongetwijfeld nog verzendkosten overheen.
Ja vast wel, maar die kwam ik toevallig tegen :) . Was meer als voorbeeld, is vast niet de enige winkel met zoiets. Misschien kan je via de mail vragen of ze em als brievenbus pakket doen, ben je 2 euro verzenden kwijt, lijkt me het probleem niet?
Kan je niet zelf iets leuks maken? Gewoon het voetje (dat stukje dat op je mobo moet) nemen 5cm daar boven draad af knippen, nieuw stukkie draad er omheen, stukkie krimkous. En dan nog iets leuks als aansluiting verzinnen. Als je een beetje creatief bent is er iets heel leuks van te maken.

Ik probeerde laatst zoiets in een scroll wiel van een muis te maken, dus dat als je scrollt de draadjes even lang elkaar komen, en je pc aan gaat. Erg prakties is het niet, en door een klein ontwerp foutje viel het draad er uit als ik telang een kant op scrollde. Maar als je een beetje creatief bent kan je zelf ook wel iets verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Creatief ben ik zeker wel, maar ik ben zeker niet zo handig als jou.. dus ik denk niet dat dat een optie is. Gewoon vervangen is 't beste optie.

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:13:
[...]

Ik heb geen idee wat voor kast het is, ik heb het destijds zo'n 5 jaar geleden of langer gewoon in de winkel uitgekozen samen met mijn broer.. er staat ook niks op de kast ofzo.. als ik op internet zoek naar behuizingen dan kom ik dezelfde kast ook niet tegen. Ik kan kan ook geen foto maken ervan, omdat ik even geen cardreader heb.

Ik weet ook dat je niet bedoelt dat ik het zelf moet reparen, maar het zou wel handig zijn als het zou lukken toch. Maar zoals je al zegt even eerst kijken of het werkelijk aan dat knopje ligt en dan komt het zeker wel goed.
lijkt hij misschien op een lian li: strak, simpel, geen poespas en degelijk??
scheelt heel wat denk ik als je weet welk merk en type kast het is anders blijven we aan de aan/uit knop denken, al is het het meest voor de hand liggend.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem is opgelost denk ik, ik zat rustig te computeren net en opeens loopt alles een beetje trager..

Wordt de achtergrond donkerder en ja hoor,.. windows vraagt mij of ik de pc wil afsluiten of opnieuw wil opstarten etc..

Quote:
Remmertjuh schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:51:
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:56:

@ Remmertjuh: hey dat is een goede tip!! Ik heb het nu ingesteld op: Als ik de aan/uit schakelaar van de computer indruk - nu gekozen optie: mij vragen wat er moet gebeuren.
Dus hierbij is het veilig om te zeggen dat mijn grote mysterie opgelost is toch? En dat het aan mijn powerknopje lag!

_/-\o_ iedereen bedankt voor jullie hulp!

• Quacka
nou ja, nu nog kijken hoe dat gemaakt kan worden...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, het belangrijkste is dat het probleem nu eindelijk naar voren is gekomen.. De pc doet het nu normaal en ik kan gewoon mijn eigen dingen doen zonder bang te zijn dat hij zomaar uitvalt of vanzelf opstart..

Ik denk dat de goedkoopste optie de powerbutton vervangen is, wat jij ook voorstelde volgens mij. Maar dat komt wel goed.
Pagina: 1