[blender] stand-alones

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
:?
Ik ben bezig met een project op school waarbij ik blender gebruik om iets mee te maken. maar ik wil het graag presenteren, het liefste door middel van een stand-alone. Ik heb zelf heel weinig verstand van scripts enzo, dus mischien heeft iemand iets kant-en-klaars voor me:p.

Om wat presiezer te zijn: bij O&O (onderzoek en ontwerp, dit is een speciaal vak. het heeft met techniek te maken.) moeten we een dagtourrugzak ontwerpen, ik heb deze tas in blender gemaakt. Ik vind hem zelf zover een tas kan lukken redelijk goed gelukt (zeker als je naar al die prutsers kijkt die bezig zijn met een soort vierkant geval met sketchup _O- ). Maar ik wil graag een stand-alone maken waardoor je er omheen kan draaien als hij al gerendert is, snappie? het is een beetje onduidelijk allemaal dus hier is een link naar wat ik ongeveer wil (klik hier voor een te downloaden stand-alone die lijkt op wat ik wil) Dit dus maar dan met die tas :)

Ik heb gezocht op internet maar heb niets bruikbaars gevonden. En ook op dit forum stond nog niet over stand-alones.

Blaguy

ps: ik had deze vraag al op het "post je 3d stuff maar weer hier" topic maar daar verween het een beetje onder de andere berichtjes ;) .

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:34

Gerco

Professional Newbie

Dat kun je doen met de blender Game Engine. Game moet je ruim zien, dat beslaat alle interactieve 3D content en dus niet alleen spellen. Hoe je een standalone versie van je game/content maakt, staat hier.

Vraag me echter niet hoe het werkt, want voor deze post had ik zelfs nog nooit maar van Blender gehoord. Google FTW!

[ Voor 46% gewijzigd door Gerco op 08-01-2007 17:46 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Gerco schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:44:
Dat kun je doen met de blender Game Engine. Game moet je ruim zien, dat beslaat alle interactieve 3D content en dus niet alleen spellen. Hoe je een standalone versie van je game/content maakt, staat hier.

Vraag me echter niet hoe het werkt, want voor deze post had ik zelfs nog nooit maar van Blender gehoord. Google FTW!
Wel bedankt, maar welke tutroial moet ik nemen om zo'n stand-alone als ik bedoel te maken?

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Ik hoef geen 'game', maar een stand-alone waarbij ik om m'n object heen kan draaien in gerenderde stand. dus dat ik het zie als gerenderd maar dat ik er wel omheen kan draaien en het geen plaatje is.

Verwijderd

Dan zal je de nieuwste versie van Blender moeten gebruiken, die deze maand uitkomt.

Met deze versie (zie voor de test-release de voorpagina van www.blender.org), kan je dingen als belichting, ambient occlusion en materialen naar een texture toe "bakken" (het heet dan ook Render Baking). De "gebakken" texture kan je dan weer samen met de game engine gebruiken om het er uit te laten zien alsof het (min of meer) gerenderd is.

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:03:
Dan zal je de nieuwste versie van Blender moeten gebruiken, die deze maand uitkomt.

Met deze versie (zie voor de test-release de voorpagina van www.blender.org), kan je dingen als belichting, ambient occlusion en materialen naar een texture toe "bakken" (het heet dan ook Render Baking). De "gebakken" texture kan je dan weer samen met de game engine gebruiken om het er uit te laten zien alsof het (min of meer) gerenderd is.
Die gast die die stand-alone met die shiny laptop had gemaakt is niet een paar manden vooruit in de tijd gegaan en de nieuwste versie van blender gebruikt om z'n stand-alone van te maken. het moet ook zo kunnen.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 08:27
Kijk hier een even:

http://mediawiki.blender....uction_to_the_Game_Engine

Dat is een onderdeel van http://mediawiki.blender.org/index.php/Main_Page Waar heel veel documentatie te vinden is.

Een goed forum vind ik ook http://blenderartists.org/forum/

Misschien is het ook een idee om naar iets anders te exporteren, bv flash of Quicktime vr (http://ltc.smm.org/visualize/node/25)

Suc6

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

blaguy schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:49:
[...]

Die gast die die stand-alone met die shiny laptop had gemaakt is niet een paar manden vooruit in de tijd gegaan en de nieuwste versie van blender gebruikt om z'n stand-alone van te maken. het moet ook zo kunnen.
Je wilde graag dat het er uit ziet alsof het is gerenderd. Daar reageerde ik op.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kan je het anders niet gewoon als direct X model (of iig een bekender 3D-bestandenformaat) exporteren, en dan in een ander programma invoegen? Bijvoorbeeld in GameMaker of iets in die trend..

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 08:27
Ja, je kan naar directx exporteren. DirectX project op blender project page

En hier nog enkele formaten voor import / export.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Jogai schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:40:
Ja, je kan naar directx exporteren. DirectX project op blender project page

En hier nog enkele formaten voor import / export.
en wat moet ik er dan mee?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05

Garyu

WW

Misschien jezelf eens inlezen over het wel-en-wee van Blender? De Game Engine is prima geschikt om een stand-alone te bakken waar je precies die dingen die jij wilt hebben mee kan doen. Zoals hierboven al gezegd: game slaat niet direct op spellen, maar algemeen op alle interactieve 3D content. Die mogelijkheid zit al jaren in Blender.

Maar.

Het is niet direct makkelijk, en voor het aansturen van de interactie zul je al snel naar Python scripts toegaan. Documentatie van Blender is overal en nergens te vinden, dus veel succes. Ik zou het idee laten vallen, afgaande op de manier waarop je in dit topic tot nu toe reageert.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

blaguy schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:35:
Ik heb zelf heel weinig verstand van scripts enzo, dus mischien heeft iemand iets kant-en-klaars voor me:p.
Zo gaan we hier niet te werk. :) Als je iets niet snapt, dan kun je je daarover wat inlezen zodat je het wel kan. ;)

Daarnaast zijn er hier aardig wat tips/zoekwoorden genoemd waar je op kunt zoeken zodat je verder kunt, probeer dat eerst maar even. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan kun je gerust een nieuw topic openen, maar daarin zie ik dan graag wel wat meer eigen inzet en wat minder "scriptrequest". :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.