Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Seat Leon 2006, standaardradio AUX-mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 18:08
Ik heb een Seat Leon 2.0FSI gekocht uit januari 2006, daarin zit een standaard radio van Seat zoals op deze afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://www.seat.es/es/generator/su/es/newLeon/site/models/choices/reference/article/img-1,property=Image.jpg

In de nieuwe Seats (ik geloof na augustus 2006) zit standaard een AUX-ingang op de middenconsole (zeg maar onder je rechterelleboog ongeveer), een mini-jack aansluiting onder een klein klepje. Die radios hebben ook MP3-afspeelmogelijkheid.

Ik wil graag weten of het mogelijk is om een dergelijke aansluiting te maken op de radio die in mijn auto zit.

Seat dealer: geeft aan dat er een aansluitsetje schijnt te zijn met o.a. "docking" voor I-pod of iets dergelijks, kost honderden euro's (500+, maar het zou dus wel mogelijk moeten zijn).
Mijn redenering dat als een dergelijk setje te krijgen is dat dus mogelijk moet zijn om op een eventuele andere manier iets van een "aux" aan te sluiten op die radio om een externe aansluiting te maken (aux) volgen ze niet helemaal, want in dat geval zeggen ze dat het niet mogelijk is.
Seat Nederland: heeft de vraag al een paar dagen in behandeling, maar nog geen antwoord.

Zijn hier Seat-experts die hier een antwoord op kunnen geven? Aangezien ik de auto nog niet heb kan ik dus niet nazoeken of er een AUX-instelling op de radio zit, en al zat die er niet op dan komt dat misschien wel omdat die pas vrij komt als er iets aangesloten is...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
SG->VV

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je zou kunnen kijken naar een Dension Icelink of Gateway, maar die zijn opzich prijzig. Zit er achterop jouw radio niet gewoon een aux aansluiting? Of een wisselaaraansluiting, misschien kun je daar iets mee..

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vraag of je van de Seat Dealer een handleiding van je radio kan krijgen, met daarop de ingangen die je hebt aan de achter kant. Zij moeten die gewoon aan je kunnen leveren, of desnoods ter inzage geven.

10 tegen 1 dat er al een Aux ingang op je radio zit.

Zo ja, kijk eens hoe handig je bent :)

Zo nee, dan wordt het een lastig verhaal. Er zijn dan wel oplossingen te vinden, maar die gaan ook allemaal over de 200,- heen.

EDIT: mmm, mijn bovenbuurman was eerder :)

Maar goed, kijk hier maar eens: http://www.dension.com/main.htm

Let op: Ik ken mensen die zo'n product hebben (ik heb gelukkig standaard Aux in mijn Volvo), maar heel makkelijk is het niet te installeren.

[ Voor 67% gewijzigd door PWM op 08-01-2007 18:35 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is het een optie om een keer te kijken bij www.seat-online.nl Daar zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben als jou. Er is daar onder andere een topic over het uitbouwen van de radio en het inbouwen van een Ice>Link. Dit topic kun je hier vinden. Ik heb zelf wel een radio met een AUX in in mn Leon II uit 2006.

In het subforum geluid op het Seat forum kun je ook erg veel informatie vinden over aansluitmogelijkheden. Ik heb er nog niet zo snel kunnen vinden wat de precieze aansluitmogelijkheden zijn van deze radio :)

• Stefke
J0YR1D3R schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:52:
Misschien is het een optie om een keer te kijken bij www.seat-online.nl Daar zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben als jou. Er is daar onder andere een topic over het uitbouwen van de radio en het inbouwen van een Ice>Link. Dit topic kun je hier vinden. Ik heb zelf wel een radio met een AUX in in mn Leon II uit 2006.

In het subforum geluid op het Seat forum kun je ook erg veel informatie vinden over aansluitmogelijkheden. Ik heb er nog niet zo snel kunnen vinden wat de precieze aansluitmogelijkheden zijn van deze radio :)
Thanx voor de tips, zal daar eens gaan neuzen. Vast wel iemand die weet of het nou wel of niet kan.

edit: dat topiclinkje werkt niet? Heb je de goede link misschien, kan het zo niet vinden.

Voor de andere posters: let op dat het dus géén normale DIN-radio is (heb het idee dat dat niet over is gekomen), daar zit tegenwoordig standaard altijd wel een extra aansluiting op, daar iets op aansluiten is niet zo moeilijk.
Hoe deze unit er van achter uitziet zou ik echt niet weten (de Seatgarage volgens mij ook neit echt), maar ik kan me voorstellen dat de centrale eenheid een normale radio is, met een aangepast front (zodat he in het dashboard past) en ik zou toch zeggen dat het niet meer dan logisch is dat op zon unit standaard een AUX-mogelijkheid zit.

In nieuwere auto's zit in ieder geval regelmatig een AUX-aansl. verbonden met een aansluiting in de middenconsole.

Ik hoop het, want het was wel een tegenvaller om erachter te komen dat deze radio alleen CD's afspeelt (en radio natuurlijk ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 08-01-2007 22:23 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:20:
[...]

Thanx voor de tips, zal daar eens gaan neuzen. Vast wel iemand die weet of het nou wel of niet kan.

edit: dat topiclinkje werkt niet? Heb je de goede link misschien, kan het zo niet vinden.
Mijn excuses, blijkbaar op de een of andere manier afgebroken door het kopieren of het maken van de url :) Hier is de goede link: http://www.seat-online.nl/index.php/topic,23255.0.html

Volgens mij zit er geen aux in op de achterkant als ik het zo 1,2,3 heb gelezen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor VAG auto's is dit trouwens ook een leuke optie, heb hem zelf ook in mijn Octavia:

http://www.solisto.de

Een MP3 USB speler die je aansluit op je wisselaar aansluiting van je Seat radio :)

• Stefke
zit er standaard wel een wisselaar aansluiting op dan?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

en bij mijn nieuwe renault, kost het €35,-! één of ander verloopje.

www.casarodriguillo.com

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

stefijn schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:46:
zit er standaard wel een wisselaar aansluiting op dan?
Als een wisselaar een optie was kan je ervan uitgaan dat dat zo is, dat is denk ik wel makkelijk op te zoeken in een prijslijst.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jep :) Volgens de Solisto site heb jij een Soundsystem 2:

Compatible Car Stereos -> Seat

Alana
Aura
Aura CD
Elba
Highline
Lena
Liceo
Scala
Soundsystem 2

Afbeeldingslocatie: http://www.solisto.de/images/radios/Soundsystem2.gif

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sorry, maar die lijkt er dus in geen velden of wegen op :P

• Stefke
Dat is m inderdaad niet ;)
Klippy schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:14:
[...]

Als een wisselaar een optie was kan je ervan uitgaan dat dat zo is, dat is denk ik wel makkelijk op te zoeken in een prijslijst.
ik kan geen prijslijst uit die periode vinden

Verwijderd

tikje offtopic, maar vind jij het geluid van die peperdure Seat-radio ook zo belabberd? Mijn vorige Leon had een radio die 1/5 kostte en die klonk 2x beter (kan ook deels cognitieve dissonantie zijn geweest :P)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Timmert schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:14:
Sorry, maar die lijkt er dus in geen velden of wegen op :P
Hmm, nu je het zegt. Mja, het was laat en donker, zag het allemaal niet zo helder meer O-)

Maar kan me niet voorstellen dat de radio geen wisselaaraansluiting heeft. Dat heeft elke affabriek radio uit de VAG stal tegenwoordig wel.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:28:
tikje offtopic, maar vind jij het geluid van die peperdure Seat-radio ook zo belabberd? Mijn vorige Leon had een radio die 1/5 kostte en die klonk 2x beter (kan ook deels cognitieve dissonantie zijn geweest :P)
Ik vind het prima klinken. Het geluid van de radio is goed, als je het echt zo slecht vind klinken moet je andere speakers monteren. 9/10x wordt de radio aangemerkt als ontzettend goedkoop en slecht, terwijl er helemaal niets mis mee is vaak :)
Ik denk overigens dat een wisselaar wel een optie was in die periode, zeker weten doe ik het echter niet..

• Stefke
J0YR1D3R schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:36:
[...]

Ik vind het prima klinken. Het geluid van de radio is goed, als je het echt zo slecht vind klinken moet je andere speakers monteren. 9/10x wordt de radio aangemerkt als ontzettend goedkoop en slecht, terwijl er helemaal niets mis mee is vaak :)
Ik denk overigens dat een wisselaar wel een optie was in die periode, zeker weten doe ik het echter niet..
Ik vind het geluid zeer goed. Ik ben geen audiofiel, ik wil gewoon een muziekje luisteren. Sterke bas, redelijk helder hoog, voor mij ruim voldoende.
En het past mooi in het dashboard.

Nu nog een mogelijkheid om af en toe een mp3tje te spelen :)

Edit; zojuist kreeg ik een foon van Seat Nederland, die mij bevestigde dat op de radio/CD in mijn auto een aansluiting zit voor een CD-wisselaar (zou destijds een optie zijn). De Seat-dealer moet voor de aansluiting bij een soort verloopstuk/adapter kunnen bestellen om daar een I-pod of iets dergelijks op aan te sluiten.
Ik neem aan dat dat betekent dat bij audioshops ook nog wel iets te krijgen moet zijn dat daar op past.

De dealer belde ook met de mededeling dat de monteurs e.e.a. open gehaald hadden omdat ze zelf toch ook wel benieuwd waren naar eventuele mogelijkheden

To be continued.

[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 09-01-2007 15:43 ]

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 18:54

Wuursj

want worst is al bezet

hmmm, hoop maar dathet bij jou wel lukt. Bij mij zit er ook een wisselaar aansluiting op maar als er geen wisselaar is aangesloten ziet de radio de wisselaar ook niet en hoor je ook niks als je aan de tulp aansluitingen een mp3 speler oid hangt. Erg zuur.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wuursj schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:04:
hmmm, hoop maar dathet bij jou wel lukt. Bij mij zit er ook een wisselaar aansluiting op maar als er geen wisselaar is aangesloten ziet de radio de wisselaar ook niet en hoor je ook niks als je aan de tulp aansluitingen een mp3 speler oid hangt. Erg zuur.
Denk dat ze daar bij de dealer wel wat op weten...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Denk niet dat het mogelijk is.

Ik heb een seat ibiza gehad van bwj 2006 (oude model) en heb toevallig vorige week gekeken naar de ibiza en leon (nieuwe).

De standaard radio heeft misschien wel de aansluiting, maar niet de functie om te schakelen naar dat kanaal. Bij de nieuwe radio's (mp3 optie) krijg je een aux in, je kunt dan ook aux als signaal input selecteren.

dus je hebt am/fm cd en aux

zeker weten doe ik het niet.
Je zou eventueel naar die dealer in zevenaar kunnen emailen (heb nog een kaartje van die persoon). Die kwamen bij mij over als no nonsense mensen met directe oplossingen.

dus niet het 'dealer' gejengel van kan optie is 500 euro maar gewoon de beste mogelijkheid voor de lowest buks.

• Stefke
Wuursj schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:04:
De seatdealer waar ik mijn auto gehaald heb heeft nu zelf - op basis van eigen onderzoek waarbij ze oa de radio uitgebowd hebben - ook bevestigd dat ze bij Seat een I-pod link kunnen bestellen (dit was ook al door Seat NL aangegeven) die aangesloten kan worden.

Dit zou "de enige mogelijkheid" zijn. Een prijs heb ik nog niet, maar dat zal wel meer dan 200 euro zijn (en dan heb ik nog geen I-pod)

Logisch denkend lijkt mij dat er dan nog wel meer mogelijk moet zijn, bijv. een mini-jackje of iets dergelijks. Vooralsnog bestel ik dat ding dus nog maar niet (om zelf nog wat opties na te zoeken), maar als het perse moet kan ik dus een I-pod aansluiting krijgen.
Pagina: 1