Toon posts:

Asus m2npv-mx lan werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een asus m2npv-mx mobo met amd athlon 64 3500+ en 1g kingston ddr2 gekocht.
Nu geinstalleerd (windows 2003 server) en alles werkt naar behoren. Behalve het onboard lan.
Hij ziet niets in apparaatbeheer, ziet geen confict helemaal niets. Onboardlan staat enabled in de bios.

Op de cd staat gek genoeg helemaal geen driver ofzo (van niets als alleen onboard geluid) en de drivers die ik gedownload heb via asus.com heb ik niets aan omdat er geen installatiebestanden bij zijn. En ik die dus pas kan gebruiken als windows aankomt met "nieuwe hardware gevonden"

Ik heb even getwijfeld aan het feit dat mijn voeding 20pins atx is en het moederbord 24 pins. Om dit te corrigeren moet je op het moederbord nog een 4pins connector insteken, lijkt me niet dat het daaraan kan liggen dus?

Tevens werkte het onder linux centOS ook niet.

Iemand met hetzelfde probleem of iemand die de oplossing weet?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
Netwerk-drivers zitten verwerkt in de NVIDIA NForce drivers en zijn inderdaad niet zichtbaar als onbekend apparaat. Deze drivers dus installeren en het moet in orde zijn

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mad-dog schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:25:
Netwerk-drivers zitten verwerkt in de NVIDIA NForce drivers en zijn inderdaad niet zichtbaar als onbekend apparaat. Deze drivers dus installeren en het moet in orde zijn
Ja en kijk dan uit dat je niet de IDE drivers installeert, dit doet vaak meer kwaad dan goed.

• mad-dog
smvs schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:18:
[...]

Ja en kijk dan uit dat je niet de IDE drivers installeert, dit doet vaak meer kwaad dan goed.
Uiteraard

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vaak drivers geinstalleerd maar niet zoiets?
Hoe gaat dat in zijn werk?

De driver software die je kan downloaden zijn gewoon driver bestanden (geen setup ofzo.) Normaal gesproken is dat een kwestie van locatie opgeven bij "wizzrd nieuwe hardware gevonden"

Kan iemand mij helpen:)

• mad-dog
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:31:
Ik heb al vaak drivers geinstalleerd maar niet zoiets?
Hoe gaat dat in zijn werk?

De driver software die je kan downloaden zijn gewoon driver bestanden (geen setup ofzo.) Normaal gesproken is dat een kwestie van locatie opgeven bij "wizzrd nieuwe hardware gevonden"

Kan iemand mij helpen:)
Ik :)

http://us.download.nvidia..._nforce_winxp_english.exe

Verwijderd

Topicstarter
zojuist deze geinstalleerd
meuktracker: nVidia nForce 430/410 8.26 WHQL

Installatie ging goed totdat er een blauw scherm kwam, computer boot nu niet meer blijft bij blauw scherm steken.

Verwijderd

veilige modus > driver verwijderen?

heb ik ook eens gehad met die drivers van nvidia

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:15:
veilige modus > driver verwijderen?

heb ik ook eens gehad met die drivers van nvidia
Werkt ook niet,
Bij jou uiteindelijk wel gelukt?

• mad-dog
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:11:
zojuist deze geinstalleerd
meuktracker: nVidia nForce 430/410 8.26 WHQL

Installatie ging goed totdat er een blauw scherm kwam, computer boot nu niet meer blijft bij blauw scherm steken.
Heb je de storage drivers wel uitgevinkt en de Network Access Manager niet mee-geinstalleerd?
Pagina: 1