Ik heb sinds kort een 2e exchange 2003 server toegevoegd aan onze domein. Externe mail ontvangen/verzenden voor beide servers is geen probleem. Intern tussen beide servers versturen wel. Beide servers zijn uitgerust met SP2 en tussen de mailservers ligt een IpSec verbinding. Replicaties tussen de DC's werkt prima. In reciepient policy staan 2 mailadressen. De ene wordt op de 1e exchange server gebruikt de andere op de 2e exhange server.Geen routinggroup aangemaakt (wel al geprobeerd maar geen resultaat) dus 1 master en 1 member server. Berichten blijven in de que staan en wat me opvalt dat de que geen mailadres is maar de naam van de 2e exchange server (srv1.test.nl ipv test.nl)). Ik heb de logging aangemaakt en krijg hieronder het volgende:
SMTP GetNextHop returned hr=0xc0040388 in 0ms.
DestAddr=<srv1.test.nll>
DestType=<SMTP>
MsgType=0x2
Deze gaat wel goed:
SMTP GetNextHop returned hr=0x0 in 0ms.
DestAddr=<contoso.nl>, Type=<SMTP>
MsgType=0x2, NextHopType=OTHER_ROUTING_GROUP
Type=<SMTP>, Class=<contoso.nl>, SchedId=0xffffffff
RouteAddr=<contoso.nl>
Connector=<DNS>
Ik zie dus dat bij de eerste de servernaam wordt weergegeven zonder type smtp. Bij de 2e staat dus gewoon een adres en het type SMTP.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn en hoe kan ik dit oplossen
SMTP GetNextHop returned hr=0xc0040388 in 0ms.
DestAddr=<srv1.test.nll>
DestType=<SMTP>
MsgType=0x2
Deze gaat wel goed:
SMTP GetNextHop returned hr=0x0 in 0ms.
DestAddr=<contoso.nl>, Type=<SMTP>
MsgType=0x2, NextHopType=OTHER_ROUTING_GROUP
Type=<SMTP>, Class=<contoso.nl>, SchedId=0xffffffff
RouteAddr=<contoso.nl>
Connector=<DNS>
Ik zie dus dat bij de eerste de servernaam wordt weergegeven zonder type smtp. Bij de 2e staat dus gewoon een adres en het type SMTP.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn en hoe kan ik dit oplossen