[SUSE] DualView vraagje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gister ben ik overgestapt van een windows xp pc naar een dualboot kast met win xp en suse 10.2 linux met gnome en het gaat (zoals gewoon) niet helemaal vanzelf

In windows gebruikte ik altijd dualview, ik was er zo blij mee, maar nu, nu werkt het niet meer (niet onder linux dan)

Ik heb een xfx geforce 6800XT kaart dus dat lijkt me goed genoeg

Via de site van nVidia heb ik de nieuwste drivers via software packages ofzo geinstalleerd, maar ik kan nu alleen maar de opties voor twee identieke schermen of een uitgerekt scherm, dit wil ik allebei dus niet

Maar als ik een beetje door de GoT archieven heen ga zie ik dat mensen gewoon dual view kunnen selecteren.. het is bij mij zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.b3ta.cr3ation.co.uk/data/png/dualviewinsuse.png

Zit ik ergens verkeerd te kijken? Of heb ik gewoon pech?

Alvast reuze bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:51:
en het gaat (zoals gewoon) niet helemaal vanzelf
Geen Suse gebruiken schijnt de laatste tijd de beste oplossing te zijn :+
Heb je uberhaupt Xinerama al eens geprobeert ?
En de techniek heet trouwens TwinView ;)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had Xinerama wel effe aan staan, maar werken met een uitgerekt scherm vind ik maar niks, alles wordt fijn in het midden geplaatst en dus opgesplitst over 2 schermen..

nou is dat bij video/audiobewerking niet echt, daarbij moet het juist.. maar bij van die kleine popup schermpjes is dat zeer vervelend naar mijn mening
Jungian schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:05:
Geen Suse gebruiken schijnt de laatste tijd de beste oplossing te zijn :+
oh dus zou het wel gewoon soepel lopen met bv Ubuntu 6.10 (Edgy)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:54:oh dus zou het wel gewoon soepel lopen met bv Ubuntu 6.10 (Edgy)??
De kans daarop is groot, maar daar heb ik nog nooit dat schermpje gezien. Met nvidia-settings (wat je bij de nvidia-driver krijgt) kun je volgens mij je beeldscherm opsplitsen (ik heb helaas geen Nvidia-videokaart voor handen nu).

Suse is overigens een leuke distro (alhoewel ik RPM maar niets vind), maar versie 10.2 schijnt echt van brakheid uitelkaar te vallen. In plaats van Ubuntu 6.10 kun je ook nog kijken naar bijvoorbeeld Fedora Core 6 (ook een RPM-based distro). Ook kun je eigenlijk beter je probleem op proberen te lossen in plaats van distro-hoppen (er is hier vast wel iemand die je je uit wilt leggen wat je in je xorg.conf moet veranderen om twinview werkend te krijgen) :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 13:32
Jungian schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:28:
[...]
(er is hier vast wel iemand die je je uit wilt leggen wat je in je xorg.conf moet veranderen om twinview werkend te krijgen) :)
http://www.ublug.org/ubun...winview-howto-breezy.html
Werkt bij mij perfect onder ubuntu edgy eft. Ik heb een geforce 6600GT en met die tutorial worden alle programma's gewoon in 1 scherm geopend, niet over 2 schermen.