AJ1815 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:43:
Ik vind het systeem uit balans. Je smijt er een peperdure videokaart in, waarbij er veel problemen zijn gemeld icm Vista, wat je vervolgens laat afbeelden op een vrij budget beeldscherm... Ook plant je er een el-cheapo muis en tobo bij wat uiteindelijk het gebreuikersgemak bepaald niet ten goede komt... Ook het mobo is een bijzondere keuze. Bovendien ben ik benieuwd naar het waarom achter de keuzes, anders is advies wel heel loos om te geven...
Tip: verdiep je eens wat meer in de materie:
- lees de BBGs van de frontpage eens door
- lees de verschillende topics over mobo's, etc in de verschillende subfora eens door
- post je argumentatie waarom je voor bepaalde onderdelen hebt gekozen
Of adviseer ze iemand te vragen die er zelf veel van af weet...
Ik lees dit forum al bijna de hele dag en ik denk toch zo dat dit wel een aardig systeem is, ik zal wel even de keuzes uitleggen.
Kingston 2x1gb 667mhz ram:
Dit ram is niet duur en is snel genoeg voor dit systeem.
Logitech wheel mouse:
de oude pc van mijn kenissen had ook deze pc, de zoon hiervan gamed ook vaak en is heel erg gewend aan deze muis en wou meer van het budget naar de grafische kaart en CPU
Keyboard:
eigenlijk dezelfde reden als de muis.
Core 2 duo e6600:
snelle processor en past goed in het budget
WD 250gb Harddisk:
Dit is genoeg voor hun, de 120gb die ze nu hebben, hebben ze eigenlijk al wel genoeg aan. (er zijn mensen die niet de hele dag alles illegaal downloaden

)
Geforce 8800GTS:
omdat dit systeem lang mee moet gaan is er wel veel grafisch power nodig, en is future proof met dx10, en tegen de tijd dat dit besteld wordt (na 30 januari) zijn er al vista drivers voor deze kaart.
Asus P5B:
Goed moederbord en niet al te duur, een beter moederbord paste niet meer in het budget.
NEC dvd-brander:
een dvd-brander is ook nodig.
Antec kast.
mooie kast en met 430W goede antec voeding, omdat dit systeem niet geupgrade wordt is dit genoeg.
Acer Scherm:
Ik geef toe dat dit een budget scherm is maar meer past er niet in het budget, en genoeg voor deze pc gebruikers. (je zou vast denken dat dit niet tegenover staat met de grafische kaart alleen op 1440x900 kan je ook wel goed gamen, en bij de zwaardere spellen die later uitkomen, crysis enzo kan je toch al niet op 1920x1200 spelen met deze grafische kaart.)
Vista:
omdat het systeem lang gebruikt gaat worden is het niet verstandig om met een verouderd besturingssyteem te blijven werken. vista is lekker future proof.
(het lijstje van het systeem staat hier:
http://img443.imageshack.us/img443/5506/hippiesystemyv6.jpg )
verder is het budget gedaald omdat de pc uit vrije dagen van het werk wordt betaald, dit was lager dan verwacht. daarom is €1600 de maximale prijs. en een betere pc kan je van dit geld niet samenstellen (of iemand moet zeggen dat dit wel kan, geef je lijstje maar

)
ik zei eerst in een andere post dat ik het aangeraden had, alleen ik hoef hier ook niet alle prive situaties uit te gaan leggen.
ik denk dat ik alles nu wel genoeg beargumenteert heb.