Hey peeps!
Ben voor in m'n auto bezig een knop aan te sluiten. Dit is een originele knop van de fabrikant (toyota); hij hoort alleen niet in mijn auto, en zeker niet in deze toepassing, maar het idee is volgens mij hetzelfde...
Wat is het geval; het knopje heeft vijf aders. Hiermee moeten de volgende dingen gebeuren:
- verlichting van het knopje aanschakelen
- lampje in het knopje aanschakelen op het moment dat het geschakelde (origineel mistlampen, nu ipod) aangeschakeld is.
- het geschakelde aan/uit schakelen
Er zijn logischerwijs twee standen; aan en uit...
in de "uit" stand doen de draden het volgende:
1 en 2 zorgen voor het schakelen van de knopverlichting. 12 volt hierop zorgt ervoor dat het lampje aangaat...
3 en 4 zorgen voor het aanschakelen van het "aan/uit" lampje
5 heeft nergens wat mee van doen
in de "aan" stand:
1 en 2 logischerwijs nogsteeds hetzelfde
maar ik meet verbinding tussen "3 en 5" en "4 en 5"... Dit is in mijn ogen niet logisch...
Sowieso had ik zelf al de knop anders gemaakt, want het schakelen van het lampje had intern ook wel gekund, lijkt me...
Maar de vraag is nu; hoe sluit ik dit zo aan dat hij doet wat ik wil...
Ben voor in m'n auto bezig een knop aan te sluiten. Dit is een originele knop van de fabrikant (toyota); hij hoort alleen niet in mijn auto, en zeker niet in deze toepassing, maar het idee is volgens mij hetzelfde...
Wat is het geval; het knopje heeft vijf aders. Hiermee moeten de volgende dingen gebeuren:
- verlichting van het knopje aanschakelen
- lampje in het knopje aanschakelen op het moment dat het geschakelde (origineel mistlampen, nu ipod) aangeschakeld is.
- het geschakelde aan/uit schakelen
Er zijn logischerwijs twee standen; aan en uit...
in de "uit" stand doen de draden het volgende:
1 en 2 zorgen voor het schakelen van de knopverlichting. 12 volt hierop zorgt ervoor dat het lampje aangaat...
3 en 4 zorgen voor het aanschakelen van het "aan/uit" lampje
5 heeft nergens wat mee van doen
in de "aan" stand:
1 en 2 logischerwijs nogsteeds hetzelfde
maar ik meet verbinding tussen "3 en 5" en "4 en 5"... Dit is in mijn ogen niet logisch...
Sowieso had ik zelf al de knop anders gemaakt, want het schakelen van het lampje had intern ook wel gekund, lijkt me...
Maar de vraag is nu; hoe sluit ik dit zo aan dat hij doet wat ik wil...