Geluid "trillt"

Pagina: 1
Acties:

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:17
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe speaker set gekocht, de Logitech X-540. Deze heb ik aangesloten op een Soundblaster Live! 5.1. Nu heb ik last van een trillend metaal achtig geluid die (voornamelijk) uit mijn rechter speakers komen. Ik ben nu van plan om een nieuwe geluidskaart te kopen om dit probleem op te lossen maar mijn vraag is of dit probleem nu bij de geluidskaart ligt of bij de speaker set?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwissel de speakers van kanaal en je weet of het aan de speakers ligt.
Dan rest nog de vraag of het aan de geluidskaart of aan de versterker van de speakerset ligt.
(en bij deze even de inkopper: het zou niet goed zijn als je speaker niet trilt)

[ Voor 22% gewijzigd door bartvl op 08-01-2007 16:06 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:23

DaRoot

Some say...

wisselen met andere speaker?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Soepstengel
Ja en nu aleen nog een nummer zoeken waar dat trillend geluid veel in voor komt ;)

• Soepstengel
Nummer gevonden waarin het voor komt. Als ik mijn speakers om draai heb ik dezelfde problemen (dat is met tulp stekkertjes omdraaien op de audio kaart), ik houd dus hetzelfde probleem. Waneer ik mijn recht speaker er uit haal hoor ik het nog steeds (wel wat minder). Dus ik denk dan dat of de geluids kaart niet goed is of mijn versterker niet in orde is.

• Soepstengel
Oke, nieuwe geluidskaart gekregen voor mijn verjaardag en het probleem is verholpen :)

Pagina: 1