Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
De vraag is natuurlijk - zoals je al vaker gevraagd is - wat kwam je dan zoal tegen toen je hier op zocht? Belangrijker nog - waarom is het een probleem als het enkel geld voor een enkele machine, het gaat hier toch ook maar over 1 server zeg je?
500 gebruikers of toevallig ook 500 gebruikersprofielen? Je zou eventueel het inlogscript kunnen gebruiken of eventueel via de GPO een script laten draaien bij het inloggen. Als de profielen op de server staan (TS of Roaming) zou je via een copy script die snelkoppeling in ieders profiel plaatsen.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Waarom niet gewoon in de All Users
Leg dat eens uit cool0
Ik heb zelf al aan scripten zitten denken is een goede oplossing en werkt ook net getest maar ik vroeg mij af of er meerdere oplossingen waren.
Ik heb dus een oplossing via scripten.
Er zijn 500 gebruikers geen profielen alleen maar username en password.
Ik heb dus een oplossing via scripten.
Er zijn 500 gebruikers geen profielen alleen maar username en password.
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Zonder profiel kan je niet ingelogd zijn op een machine lijkt me. Tenzij het een verplicht profiel is wat iedereen deelt, maar dan nog moet er per user eentje zijn. Leg je verhaal eens iets duidelijker uit?
inlog script een toevoeging maken waarmee je die snelkoppeling gewoon copy past naar de desktop.
eventueel met een overwrite commando erin, uiteindelijk heeft iedereen die snelkoppeling vanzelf.
ps %username% kan dan wel makkelijk zijn om te gebruiken...
eventueel met een overwrite commando erin, uiteindelijk heeft iedereen die snelkoppeling vanzelf.
ps %username% kan dan wel makkelijk zijn om te gebruiken...
Ik gebruik zelf onderstaand script. Zorg ervoor dat je een share aanmaakt waar je de snelkoppelingen in kopieert en niet meer (aangezien dat anders ook meegaat naar het bureaublad).
Zorg ervoor dat dit script geladen wordt via een User GPO.
Zorg ervoor dat dit script geladen wordt via een User GPO.
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Option Explicit DIM FSO, strDestination DIM objNetwork DIM strUser CONST strFilePath = "\\servernaam\shortcuts\*.*" CONST locat01 = "C:\Documents and Settings\" CONST locat02 = "\Bureaublad\" SET FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") SET objNetwork= CreateObject("Wscript.Network") strUser =objNetwork.UserName strDestination = locat01 & strUser & locat02 FSO.CopyFile strFilePath,strDestination,true SET FSO = nothing wscript.quit |
Pagina: 1