Zyxel 2602HW-61c Tiscali --> 6202HW-63c via FW update?

Pagina: 1
Acties:
  • 860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hdjong
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-07-2021
Ik heb een Zyxel 6202HW-63c (voor mijn voormalige ISDN) in gebruik met een Tiscali adsl verbinding. De netwerkpoorten zijn defect. Telefonie werkt nog wel maar internetten niet meer. Ook de webpagina van het modem is niet of erg langzaam te benaderen. Alleen als het modem goed afgekoeld is lukt het voor een korte tijd. Het modem heb ik al een keer gereset maar heeft niet geholpen. Van Tiscali krijg ik een nieuw modem opgestuurd maar dat kan een paar weken duren (achterstand).

Mijn vraag is het volgende. Ik kan een 6202H-61c (voor analoge telefoonlijn ) van iemand overnemen. Op een advertentie heb ik gelezen dat iemand een modem geschikt voor analoge lijn geschikt kan maken voor een ISDN lijn middels een firmware update. Dus door de ISDN firmware te installeren op een 61c model. Uiteraard wel die van Tiscali. Heeft iemand hier eraving mee?

Ik hou me natuurlijk ook aanbevolen voor een tweedehands Zyxel 6202HW-63c

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Nee deze modellen verschillen onderling qua hardware. Het beste is om met Tiscali contact op te nemen en ze zsm een nieuw modem op laten sturen. Modem opsturen moet geen weeken duren lijkt me.

Het is trouwens 2602HW-61c (PSTN) en 2602HW-63c (ISDN)

[ Voor 13% gewijzigd door Chutney op 08-01-2007 15:42 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Let idd even op 2602H-61c is zonder Wireless (2602HW-61c is mét)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Is niet om te bouwen. De componenten voor het DSL ingangs circuit zijn heel anders en je krijgt de firmware sowieso er niet in van de andere ook.

Er staan op marktplaats ook voldoende ISDN versies hoor :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• hdjong
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-07-2021
Hartelijk dank voor jullie snelle reakties. Dan ga ik niet experimenteren met een 61C modem. Kost allen maar een hoop tijd, ergenis en geld. Ik zal marktplaats en speurders in de gaten houden voor een 2602H-63C of een 2602HW-63C. Toch altijd handig om een reserve modem achter de hand te hebben zoals ik nu merk. Je moet toch wel even afkicken als je thuis geen internet hebt.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Ik heb (ook) een vraagje over een Zyxel Prestige 2602 HW63C (isdn): Ik lees op de website van Zyxel over dit 'modem':
Dit product is uitsluitend uitgeleverd met een ZyNOS versie welke speciaal is toegesneden op de provider. Deze firmware versies zijn niet publiekelijk beschikbaar via door ZyXEL gehoste servers. Neem contact op met de desbetreffende provider.
Waarschijnlijk is diegene die mij aangeboden wordt voor Tiscali gebruikt, betekent dit dat dit specifieke type NIET voor andere providers te gebruiken is/in te stellen is? Of kun je hier toch gewoon (andere, fabrieks) firmware op gooien en em zo up to date en voor iedere willekeurige provider geschikt krijgen?

EDIT: op de NL zyxel site zie ik bijv. dan ook geen firmware staan, op de Deense FTP site staan wel gewoon 2 versies......

EDIT2: verschil zie ik toch wel:
op de Deense FTP site staat een 'adg' versie:340adg0c0.bin
bij Tiscali staat een 'mu' versie: 340MU4D0.bin.

Dus verschil is er blijkbaar wel, nu bestaat mijn vraag uit 2 delen: bij de deense is het niet alleen een .bin bestand maar ook een .rom bestand. Zou je met die 2 toch niet uit de voeten kunnen?

Als ik dan toch de Tiscali versie hebben moet; kan ik dan wel elke willekeurige ISP gebruiken (ic. Xs4all-only; PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay, vpi/vci 8/48, vc-mux, volgens mij, toch?)

[ Voor 32% gewijzigd door kaajee op 12-02-2008 15:19 ]

Pagina: 1