[PHP] Documentbeheer die kan bewerken in word

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hé hallo,

Samen met mijn broer werk ik voor onze voetbalvereniging de website bij. Hiervoor hebben we ook een documentenbeheer systeempje wat ik gemaakt heb. Hierin staan gegevens uit word, excel etc etc. Nu is het zo dat als ik ze wil bewerken je ze eerst moet downloaden bewerken en dan uploaden.

Dat werkt natuurlijk niet super. Het ideaalste is dat je net als een FTP prog als FlashFXP kunt zeggen edit en dat hij dan word opent en dan de gegevens presenteert en na het bewerken weer opslaat op de server. Ik ben aan het zoeken geweest op php.net naar manieren met ftp waarmee dat kan maar kom er nog niet uit.

Kan iemand me een duwtje in de rug geven? Me even op weg helpen. Er is dus al een systeem (wat ik zelf geschreven heb) maar dit wil uitbreiden.

Ik hoor graag!

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SmartFTP kan het in ieder geval wel. Maar ja, ik mis wel even wat suggesties van jouw kant wat je al geprobeerd/gezocht en getest hebt om het werkend te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik bedoel iets in php. Kijk in php kun je bestanden die je in een map op domein.nl/documenten/ wel openen enzo. Maar wat ik wil is dat je ze kunt openen en bewerken.

Er staat bijvoorbeeld een .doc bestand.
Ik zeg: open
Hij opent het bestand in word.
Vervolgens pas ik een tekstje aan klik op opslaan en hij slaat het op maar dan wel online.

Dus de functie die SmartFTP idd heeft maar dan webbased.

Ik kwam niet verder dan bestanden copieren, verplaatsen of openen in een tekstveld. Het probleem is het opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Microsoft Sharepoint server kan dit, bij mijn weten is er geen enkel ander programma wat dit kan met MS Office integratie. Wat je wel kan doen is een Office plugin maken die naar je website saved en ervan kan openen, dat werkt bij Exact e-Synergy ook zo.

Helemaal ideaal is het niet, maar het werkt prima als je er eenmaal aan gewend bent.

[ Voor 47% gewijzigd door Gerco op 08-01-2007 15:18 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Het probleem is dus dat je hier in 1 adem even client side en server side door elkaar haalt.

Hoe weet de server dat jij op de clientside klaar bent met opslaan?

Daar zal altijd een manuele actie aan vast moeten hangen tenzij je erg goed bent met COM plugins voor Word schrijven :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP kan zelf met Office samenwerken. In de browser editten toch het makkelijkste? :)

http://phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=72

Oke, COM doet het, alsnog.. Het kan dus wel. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met Office samenwerken? Ik ben erg benieuwd wat jij daaronder verstaat, zeker in de context van dit probleem.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:31

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:31:
PHP kan zelf met Office samenwerken. In de browser editten toch het makkelijkste? :)

http://phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=72

Oke, COM doet het, alsnog.. Het kan dus wel. :+
En dan vervolgens MS Office op de server installeren? :?
Microsoft does not currently recommend, and does not support, Automation of Microsoft Office applications from any unattended, non-interactive client application or component (including ASP, DCOM, and NT Services), because Office may exhibit unstable behavior and/or deadlock when run in this environment.

[ Voor 34% gewijzigd door gorgi_19 op 08-01-2007 15:38 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:37:
[...]

En dan vervolgens MS Office op de server installeren? :?

[...]
Al heb je een windows server waarom niet als het makkelijk is? :+

Al heb je een linux server raad ik je btw aan om adobe reader pdf bestanden aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Laatst online: 07-07 15:40
Het lijkt mij dat je gewoon een willekeurige WYSIWYG dhtml/javascript editor kan gebruiken in combinatie met de PHP class html2word (en omgekeerd) ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Wat je zou kunnen doen is bij de eindgebruikers netdrive installeren. Met dit programma kun je elk FTP account omtoveren in een lokale harde schijf. Met eventueel 'n scriptje zou je dit vast wel via de browser kunnen installeren ofzo. Meer info.

Misschien is deze aanpak iets te rigoreus, maar je zou natuurlijk ook voor plain tekst kunnen gaan. Als het openen, editen en opslaan toch op de server zelf gebeurt, dan hoef je toch ook geen fancy grafische hoogstandjes te hebben, toch? Of zijn er ook mensen die de zaak willen uitprinten. M.a.w. waarom zit je gebonden aan Word? En al eens aan een rich-text editor gedacht?

[ Voor 36% gewijzigd door smeerbartje op 08-01-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:40:
[...]
Om je vervolgens af te vragen waar al die open processen vandaan komen en waar al je resources heen gaan? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je regelt een SURFgroep: gratis online documentbeheer + meer voor studenten.

http://www.surfgroepen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:40:
[...]

Al heb je een linux server raad ik je btw aan om adobe reader pdf bestanden aan te maken.
Misschien omdat je er nog steeds geen kont aan hebt? Open je je bestand, moet je alsnog naar de serverruimte fietsen om je wijzigingen door te voeren.

Zoals ik al zei, kun je misschien aangeven wat voor nut je uitspraak heeft in de context van dit probleem? TS wil graag zijn documenten vanachter de client bewerken, en weer op de server oplsaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:49:
[...]

Misschien omdat je er nog steeds geen kont aan hebt? Open je je bestand, moet je alsnog naar de serverruimte fietsen om je wijzigingen door te voeren.

Zoals ik al zei, kun je misschien aangeven wat voor nut je uitspraak heeft in de context van dit probleem? TS wil graag zijn documenten vanachter de client bewerken, en weer op de server oplsaan.
offtopic:
Het leek hem het handigste om het client side te bewerken. Mij leek het echter handiger om het server side te doen. (ondertussen door de posts zijn we er denk wel over eens dat het niet zo super is :+)

Meneer de mod, wat is er verkeerd aan het helpen van mensen aan nieuwe ideeën om zijn applicatie mogelijk handiger te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Is werken met een RTE zoals FCKEditor geen optie? Lijkt me ook redelijk te voldoen aan je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:58:
[...]

offtopic:
Het leek hem het handigste om het client side te bewerken. Mij leek het echter handiger om het server side te doen. (ondertussen door de posts zijn we er denk wel over eens dat het niet zo super is :+)

Meneer de mod, wat is er verkeerd aan het helpen van mensen aan nieuwe ideeën om zijn applicatie mogelijk handiger te maken?
Als je het clientside wil oplossen, wat heeft PHP er dan mee te maken? :) Wil je het clientside oplossen, zal je zelf een activeX component moeten maken wat de Word uitleest en opslaat; of je daar echt vrolijk van gaat worden is een tweede. Eventueel kan je als pseudo oplossing RTF gebruiken, maar echt gebruiksvriendelijk is dit niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dus dat het normaal niet kan. Dat vroeg ik me dus af. Want als je in een ftp programma zit kan je bijvooorbeeld een ebstand (txt bijv) bewerken. En ik wilde kijken of dat met een word document + php ook kon. Met fck ben ik bekend en dat ziou kunnen maar niet met excel bestanden bijvoorbeeld....

Ik ga nog even kijken naar het idee van smeerbartje maar begrijp dat zoals ik het wil het niet kan,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:42:
Ik begrijp dus dat het normaal niet kan. Dat vroeg ik me dus af. Want als je in een ftp programma zit kan je bijvooorbeeld een ebstand (txt bijv) bewerken. En ik wilde kijken of dat met een word document + php ook kon.
Zo'n FTP-programma draait op de client, maakt verbinding met de server, download een bestand, opent een geschikte (evt. ingebouwde) editor en zodra die editor wordt gesloten, kan het aangepaste bestand weer geüpload worden om het oude te vervangen.

Als je dat downloaden en weer uploaden zelf wilt automatiseren zul je dus een programmaatje voor de client moeten ontwikkelen en daar is PHP niet erg geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45
Om dus even duidelijk te krijgen wat je precies wil:
Je zou dus iets willen als Google heeft met haar docs & spreadsheet service?
http://www.google.com/google-d-s/tour1.html
(voorheen heette dit Writely en Google Spreadsheets)
I
n je beginpost geef je aan Word, Excel en etc etc aan te willen passen. Word en Excel zijn goed te doen, bij de etc etc ligt het er aan wat het is (plain text? access databases? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Kun je niet een header("Location: ftp://username:password@ww.domein.tld/pad/naar.doc") geven?
Of is het niet de bedoeling dat degene die op de link mag klikken ook het ftp wachtwoord te weten kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

frickY schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:24:
Kun je niet een header("Location: ftp://username:password@ww.domein.tld/pad/naar.doc") geven?
Of is het niet de bedoeling dat degene die op de link mag klikken ook het ftp wachtwoord te weten kan komen?
Dan nog wordt volgens mij eerst het bestand gedownload door je browser (of zelfs door word zelf, je kan ook in de meeste applicaties een URL in plakken namelijk in het file open dialog) en zal je de gedownloade 'instance' vanuit je temporary internet files editten, net als bijv. bij het editten van een e-mail attachment.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:16

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb hier op mijn werk zelf een plugin ontwikkeld die dat kan. Alle documenten worden opgeslagen in een database. Daarna kan je ze direct openen in Word of wat dan ook. Na het bijwerken en klikken op 'save' wordt het document vanzelf weer opgeslagen in de database. Het document weet nl zelf dat het in de database moet staan en bij welk record. Op dezelfde manier kan je zo in Outlook documenten direct invoeren (bijlagen). Of andersom: als je een attachement krijgt kan je die automatisch opslaan in de database met een referentie naar de afzender.

Werkt prima, maar is niet echt makkelijk om te maken. Heeft ook helemaal niets met PHP te maken, maar eerder met Office plugins die op de juiste manier met de database communiceren.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Omdat het nog niet vermeld is doe ik het even. Is een WebDAV omgeving niet iets? Minder ingewikkeld als/dan FTP en makkelijker met PHP af te handelen, ook hoeven daar geen externe tooltjes voor geinstalleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
SchizoDuckie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:12:
[...]

Dan nog wordt volgens mij eerst het bestand gedownload door je browser (of zelfs door word zelf, je kan ook in de meeste applicaties een URL in plakken namelijk in het file open dialog) en zal je de gedownloade 'instance' vanuit je temporary internet files editten, net als bijv. bij het editten van een e-mail attachment.
Als het goed is zal Word opmerken dat het geen read-only bestand is, en hem daarmo niet cachen naar de Temp Internet Files maar gewoon live bewerken.
Ga het even testen..

//Edit
Zo werkt het inderdaad. Word beschouwd de URL inclusief gebruikersnaam en wachtwoord als beschifjbare map. Het document wordt gewoon in de browser geopent en is te bewerken. Bij het opslaan mauwde hij wel dat het een Read-only file was, en ik hem onder een andere bestandsnaam moest opslaan. Dat werkte prima, dus ik gok dat ik hem niet goed had geupload.

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 10-01-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het op de manier doe die frickY beschrijft, dan krijg ik het document wel open maar opslaan doet hij niet in de online map hoor. Ook al doe ik chmod 777, hij geeft geen foutmelding ofzo maar doet niets.

Maar de manier die Boss beschrijft hoe maak je een COM bestand aan? Waarin wordt die geschreven en hoe maak je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:16

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:15:
Maar de manier die Boss beschrijft hoe maak je een COM bestand aan? Waarin wordt die geschreven en hoe maak je die?
Mijn methode werkt op basis van plugins, die zijn geschreven in VB en/of Delphi en/of VBA. Daar kan je met php weinig in doen. Het is veel meer werk, maar het resultaat is wel dat alles volledig geintegreerd is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar WebDAV.
Pagina: 1