Toon posts:

Windows heeft het booten opgegeven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe

twee raptors raid 0 op de nvidia controller met clean windows install (F6 floppy-> drivers) gaf constant bootproblemen. Windows boot kon niet eens gevonden worden NT6etc kon niet worden gevonden etc.

Na een helder moment besloot ik de nvraid te disabelen en alle schijven (4) aan te sluiten op de silicon image raid, en wonder boven wonder heeft mijn pc op deze manier 2 jaar lang goed gewerkt. 2 raptors raid 0, twee losse schijven raid jbod.

Ik kom terug van een lanparty, pc aangesloten, opstarten, windows gebruiker inlogscherm verschijnt, ik schuif de pc recht (hoek v 45* graden) poef computer uit. Bij elke volgende poging herstarten verschijnt het keuze scherm met de veilige modussen, recente instellingen die werkten, en windows normaal starten, elk van deze keuzes geeft het zelfde effect: de windows laadbalk verschijnt maar hangt snel en crash-->reboot. Oftewel, ik kan niet meer booten, niet bij mn files, groot probleem.

Ik heb geprobeerd (met wat hulp van valhallasw die vast ergens op het forum dwaalt) mijn schijven te benaderen via xubuntu linux boot van cd. Deze gaf echter een hoop errors en linux wilde niet booten. Daarna hebben we Winternals geprobeert te booten, dit werkte wel, maar het programma kon de windows installatie op mijn raid0 boot niet vinden.

De enige oplossing die ik nu kan bedenken is windows te installeren op een van mn opslagschijven, daarvan te booten en dan de data die nog te salvagen is van de raid0 array te backuppen.

Als jullie nog een manier weten om deze windows install weer werkend te krijgen (zonder dat ik dus de hele zooi op nieuw hoef te installeren) dan zou ik dat graag willen weten.

Verwijderd

Topicstarter
PS: Toen we een floppydrive hadden aangsloten om winternals van de juiste drivers te zien startte de pc helemaal niet meer op, het enige wat ie deed was piepen, een lange piep in gelijkmatig interval. We hadden niets veranderd, alleen een floppydrive aangesloten. Toen we een paarmaal hadden geprobeert te booten en hij steeds bleef piepen en geen beeld gaf, drukte ik op het knopje van de dvddrive bij het booten, ineens hield het piepen op, de cd-lade kwam naar buiten, en windows begon rustig te booten. Hij crashte toen wel weer bij de laadbalk, maar het probleem van het piepen was in elk geval opgelost.

Ik weet niet wat het is maar het lijkt we alsof sommige pc problemen op de meeste vreemde manieren op te lossen zijn, soms lossen ze zich vanzelf op, en soms doe je iets volstrekts onlogisch en het helpt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zitten alle onderdelen nog wel goed op het mobo en goed vast?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
Ooit ook zoiets gehad, controleer eens of je geheugenreepjes nog goed in de sockets zitten en haal ze er anders eens uit, blaas er eens over en stop ze weer terug :)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:31
MisterData schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:57:
Ooit ook zoiets gehad, controleer eens of je geheugenreepjes nog goed in de sockets zitten en haal ze er anders eens uit, blaas er eens over en stop ze weer terug :)
On the ninth day, God invented spellcheckers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na deze reply's de pc grondig schoongemaakt alle stekkers losgehaald, schoongemaakt en weer terug gestopt, ook de geheugenreepjes. Ik krijg echter nog steeds het keuze menu met de opstartmogelijkheden, en ze leiden allemaal weer tot een reboot.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

bas r schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:27:
[...]

On the ninth day, God invented spellcheckers.
Om hier maar even op in te gaan, in het engels schrijf je spell checkers los van elkaar.

Bovendien kan ik geen spelfouten ontdekken in MisterData's post, misschien een kromme zinsopbouw, maar dat is dan ook alles.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:31
Wat dacht je van zijn onderschrift? Waarom ninth bold geschreven??
Maar je hebt gelijk, spell checker wordt los geschreven..

[ Voor 30% gewijzigd door bas-r op 08-01-2007 17:14 ]

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

bas r schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:14:
Wat dacht je van zijn onderschrift? Waarom ninth bold geschreven??
Maar je hebt gelijk, spell checker wordt los geschreven..
offtopic:
Ah, eight staat verkeerd geschreven :+

Verwijderd

Topicstarter
ik waardeer het niet dat jullie offtopic posten, deze posts brengen mij niet dichter tot een mogelijke oplossing voor mijn probleem
Modbreak:Offtopic zijn die posts zeker, maar is deze dat dan niet :?

Geef zelf het goede voorbeeld ipv je tot dat niveau te verlagen :o

Verder is GoT geen helpdesk, posts die "jouw probleem" niet verhelpen kunnen prima, zolang ze on-topic zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 08-01-2007 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
vooruit dan, jammer alleen dat er geen betere suggesties zijn.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Nou, ook vooruit dan :)

Hardware:
- Check je Raptors eens los op fouten met HD tune in een andere computer (winkel / familie of zo).
(Pas op dat je er niets op schrijft).
- Ik vrees dat je disk contoller het begeven heeft op je Mobo.
- Mobo zelf.
- Of geheugen zoals al is gezegd. Er opnieuw instoppen is geen test of het nog werkt.

Werkt alle hardware, dan je eigen oplossing toepassen?

"That was left handed..." - JJH

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
het is mogelijk dat je RAM een serieuze tik heeft gehad door welke reden dan ook , ik raad je ook aan alles te testen met de opstartcd van memtest 86 (heb ik al redelijk veel gehad bij klanten)

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1