IDE <> RJ45 convertor?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Deze vraag is al vaker langsgekomen, maar stammen uit 2002 enzo. Daarom maar eens een nieuw topic hierover.

Je kunt een HDD kopen die je direct met RJ45 op een netwerk kan aansluiten. Ook zijn er losse cases te koop waarbij je zelf de HDD erin moet schroeven. Er zit een klein stukje electronica in dat de IDE overzet naar "rj45". Weet iemand of deze componenten ook los te koop zijn?

Het nut: tweakprojectje :p Ik wil een zo goedkoop mogelijk NAS bouwen. Natuurlijk kan ik ook een PII pakken, maar dit lijkt mij veel leuker. En interessanter.

[ Voor 17% gewijzigd door Eusebius op 08-01-2007 14:35 ]

==
hoi

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, niet direct. Wat er in zit is niet iets dat 'IDE omzet naar rj45' maar een minicomputer met IDE controller en netwerkinterface en een OS (vaak embedded linux) om files te sharen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:15
Bedoel je de schijven die je aanspreekt via een driver in Windows of die je echt via de netwerkomgeving kan benaderen ? In die laatste zit namelijk wel iets meer dan een stukje electronica, da's gewoon een klein linux servertje met samba.

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Zo'n losse cases met rj45 zijn te krijgen op ebay. (ik zie ze zelf net op de Duitse ebay)
Weet zelf niet of ze in NL ook te krijgen zijn, maar lijkt me van wel.

kijk hier maar eens op: http://cgi.ebay.de/a-NAS-...ViewItem#ebayphotohosting

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Eusebius
  • Niet online
Tnx voor de tips.

@Nielson ea.: de omschrijving van een klein stukje electronica is idd wat te simpel. Ik bedoelde met "klein" meer het formaat van het bordje dan dat er een complete (lichte) samba op draait. Dat moet natuurlijk ook wel, wil je de IDE vanaf ftp benaderen.

==
hoi

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
is het niet handiger om tegenwoordig meteen voor SATA te gaan ipv IDE?

• Eusebius
  • Niet online
Ik heb de tips nog even nagekeken. Het gaat hier meestal om wat duurdere kant en klaar oplossingen. Ik ben eigenlijk meer op zoek voor cheap-zelfbouw-spul. Ik hoef geen case & voeding erbij, die maak ik zelf wel (de case dan ...)

@berik: Is de snelheid van sata merkbaar op een 100mbit lan?

==
hoi

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh .... max 12MB/s

wellicht wel op een Gigabit lan :)

Iperf

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

een HDD doet sowieso niet echt meer als 60 a 70MB per seconde... ATA100 is in feite voldoende, en SATA dus ruimschoots overbodig. Iig wel in single disk applicaties. Mocht je met RAID gaan werken dan heeft het maybe wel nut om SATA te gebruiken en Gigabit LAN te gebruiken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check op Ebay even deze verkoper. Deze heeft regelmatig dit soort dingen in de aanbieding, bijv. deze. Met een beetje mazzel ben je dan voor een par tientjes klaar en heb je de hele zut ineen :)
Toegegeven, tweaken is leuk, maar voor dat geld ga ik niet zitten prutsen, zeker niet als ik de HDD's al had liggen of zelf toch al wilde kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Eusebius schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:28:
Ik heb de tips nog even nagekeken. Het gaat hier meestal om wat duurdere kant en klaar oplossingen. Ik ben eigenlijk meer op zoek voor cheap-zelfbouw-spul. Ik hoef geen case & voeding erbij, die maak ik zelf wel (de case dan ...)

@berik: Is de snelheid van sata merkbaar op een 100mbit lan?
Waarom ik SATA aangeef, is omdat dat de nieuwe standaard is en IDE er toch wel uit gaat. Ook komen de grootste HD's alleen in SATA uitvoering (of pas later voor IDE)
Met SATA ben je dus meer op de toekomst voorbereid. d:)b

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 15:15

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft verder dus niets met Netwerken te maken.

Overigens zijn afaik zowel P-ATA als S-ATA gewone IDE standaards, maar daar durf ik mijnhand niet voor in het vuur te steken :p

Op verzoek heropend & verplaatst naar OIC

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 11-01-2007 12:19 ]

Pagina: 1