Toon posts:

Port Forwarden op Speedtouch 716 v5 WL

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een SPEEDTOUCH 716 v5 WL als modem/router draaien waarbij het PORTFORWARDING (over ethernet) werkt?

Bij mij lukt het namelijk op geen enkele manier! ik wil een Call of Duty 2 Multiplayer game gaan hosten....over poort 28960. Kheb alle stappen volgen www.portforwarding.com gevolgd, maar nix!

ik heb 4 PC's over ethernet aan de router verbonden, intern draait de gameserver, maar outside dus niet!....

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Je wilt dus een request die binnenkomt op port 28960 forwarden naar je gameserver? Dit staat gewoon in de handleiding geleverd bij de SpeedTouch 716.

Is verder ook genoeg over te vinden op het forum dmv de search

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
Die heb allang gevolgd.......toch lukt het niet......ik wil graag vergelijken met mensen die het wel hebben werken.....vandaar

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Weet jij zeker dat "Call of Duty 2 Multiplayer" wel connecties accepteert van buitenaf, als hij zelf op een intern IP draait?
Lijkt mij makkelijk dat je het poort forwarden even test met een simpelere applicatie.
Ftp-servertje ofzo..
Remote desktop, zoiets..

Actions speak louder than words

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Call of Duty niet, maar ik heb oa HTTP, HTTPS, SMTP en Condition Zero draaien via een 716.

Wat werkt er niet ?
Hoe test je dit ?

Geef even je exacte instellingen (of kan je deze server kiezen binnen de bestaande applicaties ?)

Draai je hem Internet en niet LAN ?
Internet vs LAN

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Speedtouch kan wat lastig zijn is ook mijn ervaring. Degene die ik had had wel een hoop profielen die je aan een device moet koppelen.

Ik heb het al een tijdje niet meer gedaan maar, je moet een profiel maken en dat koppelen aan een device.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ook het het NAT Manager van SpeedTouch geprobeerd?

Maar probeer het inderdaad eens met FTP oid.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:41:
Call of Duty niet, maar ik heb oa HTTP, HTTPS, SMTP en Condition Zero draaien via een 716.

Wat werkt er niet ?
Hoe test je dit ?

Geef even je exacte instellingen (of kan je deze server kiezen binnen de bestaande applicaties ?)

Draai je hem Internet en niet LAN ?
Internet vs LAN
Ik heb een 'internet' server van Call of duty 2 draaien....intern kan ik met 4 PC's gewoon inloggen.
op www.portforwarding.com wordt er precies uitgelegd welke stappen je moet volgen om deze server ook van buiten mijn router te kunnen benaderen, hiervoor moet je in het modem met Game & Application sharing de poorten van het spel forwarden naar de machine waar de server op draait....echter deze stappen volg ik precies, maar toch als ik een portcheck doe vanaf verschillende sites melden ze dat poort 28960 dicht staat.....en dat klopt want een maatje van me kan niet bij me inloggen.....voorheen met een Speedtouch 510 lukte dat wel trouwens....

Verwijderd

Topicstarter
Piels schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:44:
Ook het het NAT Manager van SpeedTouch geprobeerd?

Maar probeer het inderdaad eens met FTP oid.
volgens mij hebben ze de NAT manager bij de 716 vervangen voor Game & Application sharing

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je wel je firewall aangepast (zowel op router als server)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:55:
Heb je wel je firewall aangepast (zowel op router als server)?
ik heb op geen van mijn pc's een firewall aan staan, het modem/router is de enige firewall....die staat zo ingesteld dat game & Application wordt toegestaan, ook staat upnp aan.
De server is gewoon mijn pc.....je kunt in Call of Duty een multiplayer game starten, dat bedoel ik met gameserver.

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23
hoe maak jij die poortmap aan?

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de portforwardingsite zorg je eerst dat je IP-adres van de PC waar je de server draait statisch is....dit heb ik gedaan, vervolgens ga je naar het modem met je browser 192.168.1.254 en selecteerd het menu tools-->Game & Application sharing. daar maak je een nieuwe entry waarbij je zelf de poorten invuld.....die koppel je vervolgens aan de PC waar de server draait.....en klaar zou kees zijn......maar bij mij dus nie!.....speedtouch levert zelf al een lijst mee met standaard Portforwarding instellingen voor allerlei applicaties en games, ook de vorige versies van COD stonden al voorgeprogrammeerd, je hoefde ze dus alleen maar te koppelen.

• MAX3400

MAX3400

Ik neem aan dat de buitenkant "Any port" is en dat je dan intern routeert naar je server-IP op poort 28960?

Misschien handig; wat is je externe IP (oftewel; het IP waarmee anderen je kunnen vinden als server)?

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:19:
Ik neem aan dat de buitenkant "Any port" is en dat je dan intern routeert naar je server-IP op poort 28960?

Misschien handig; wat is je externe IP (oftewel; het IP waarmee anderen je kunnen vinden als server)?
Yep.....zo is het.....bye the way xit nu op mijn werk....kan nu dus niet live testen...
Outside IP is 86.87.14.38

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zou je voor de zekerheid uPnP uit kunnen zetten op je router ? Levert alleen maar problemen (en als je weet wat je doet heb je het helemaal nooit nodig !).

Zie je de application zoals jij hem hebt aangemaakt wel tussen de forwardings ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:23:
Zou je voor de zekerheid uPnP uit kunnen zetten op je router ? Levert alleen maar problemen (en als je weet wat je doet heb je het helemaal nooit nodig !).

Zie je de application zoals jij hem hebt aangemaakt wel tussen de forwardings ?
Heb ik ook al geprobeerd......yep.....ik heb ook Call of Duty UO geprobeerd, is een eerdere versie, maar wel de zelfde poorten.....en die staat standaard in de voorgeprogrammeerde lijst

• diehard889
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:17:
[...]

Volgens de portforwardingsite zorg je eerst dat je IP-adres van de PC waar je de server draait statisch is....dit heb ik gedaan, vervolgens ga je naar het modem met je browser 192.168.1.254 en selecteerd het menu tools-->Game & Application sharing. daar maak je een nieuwe entry waarbij je zelf de poorten invuld.....die koppel je vervolgens aan de PC waar de server draait.....en klaar zou kees zijn......maar bij mij dus nie!.....speedtouch levert zelf al een lijst mee met standaard Portforwarding instellingen voor allerlei applicaties en games, ook de vorige versies van COD stonden al voorgeprogrammeerd, je hoefde ze dus alleen maar te koppelen.
en via telnet de portmap maken lukt het dan wel ?
ik gebruik meestal niet de interface van de router om portmaps te maken allemaal via cli
dan krijg je zo iets al

port 28960
ip inside: server ip
port outside 28960
ip outside: IP van je isp
port foreig: 28960
ip foreig:0.0.0.0

[ Voor 7% gewijzigd door diehard889 op 08-01-2007 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft ook geen effect als ik de firewall helemaal uitzet.....

• MAX3400

MAX3400

Staat er uberhaupt iets aan bij je thuis want op meerdere poorten krijg ik gewoon geen antwoord. Kan misschien komen omdat je firewall toch iets te strikt aan het controleren is.

Verwijderd

Topicstarter
diehard889 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:28:
[...]

ik gebruik meestal niet de interface van de router om portmaps te maken allemaal via cli
dan krijg je zo iets al

port 28960
port outside 28960
ja telnet....ik weet het.....veeeel meer mogelijkheden terwijl er via de software maar cá. 30 zijn....
je moet echter wel weten waar je moet zijn

ga ik proberen thanx........moet ik dan eerst de bestaande Game & Application sharings van COD deleten?

• diehard889
MAX3400 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:35:
Staat er uberhaupt iets aan bij je thuis want op meerdere poorten krijg ik gewoon geen antwoord. Kan misschien komen omdat je firewall toch iets te strikt aan het controleren is.
denk niet dat er iets met die firewall want met firewall uit doet hij ook niks
ts moet een proberen via telnet naar zijn router die portmap aan te maken.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:35:
hmmm.....alleen nu het modem....en misschien de pc van de buren....
tis nog veel gekker.....als ik de firewall uitzet via de browsersoftware......kun je nog nix....wel lekker veilig hoor haha...(zuur lachje)

verder kan ik alles hoor.....behalve hosten.....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 15:40 ]

• diehard889
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:35:
[...]

ja telnet....ik weet het.....veeeel meer mogelijkheden terwijl er via de software maar cá. 30 zijn....
je moet echter wel weten waar je moet zijn

ga ik proberen thanx........moet ik dan eerst de bestaande Game & Application sharings van COD deleten?
bestaande share deleten idd kan mogelijk toch conflicten gaan geven.

weet je hoe je er moet komen via telnet ?
post het toch even voor zekerheid

telnet open ip router
user en pasw invullen als je dat hebt
cd nat gevolgt door enter
nat> dit krijg je dan te zien
typ dan create en volg de stappen
port
ip inside etc etc

suc6

Verwijderd

Topicstarter
diehard889 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:41:
[...]

bestaande share deleten idd kan mogelijk toch conflicten gaan geven.

weet je hoe je er moet komen via telnet ?
post het toch even voor zekerheid

telnet open ip router
user en pasw invullen als je dat hebt
cd nat gevolgt door enter
nat> dit krijg je dan te zien
typ dan create en volg de stappen
port
ip inside etc etc

suc6
yep....telnet wist ik.....alleen waar en hoe in het modem wist nog niet...
kun je de huidige NAT instellingen ook zien? om te vergelijken waarom dit wel via telnet zou werken en niet via de bestaande software?

p.s. probeerde net ook ff te telnetten naar mijn ip, maar ik kreeg een timeout....hoe zou dit van buiten af wel kunnen werken?

• diehard889
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:49:
[...]

yep....telnet wist ik.....alleen waar en hoe in het modem wist nog niet...
kun je de huidige NAT instellingen ook zien? om te vergelijken waarom dit wel via telnet zou werken en niet via de bestaande software?

p.s. probeerde net ook ff te telnetten naar mijn ip, maar ik kreeg een timeout....hoe zou dit van buiten af wel kunnen werken?
moet je bij nat> list typen en dan enteren dan krijg je de huidige lijst met portmaps
dit wil je niet vanaf buitenaf willen benaderen daarvoor is het te onveilig, nu kan het dus alleen intern.

Verwijderd

Topicstarter
diehard889 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:53:
[...]

moet je bij nat> list typen en dan enteren dan krijg je de huidige lijst met portmaps
dit wil je niet vanaf buitenaf willen benaderen daarvoor is het te onveilig, nu kan het dus alleen intern.
OK....Dat dacht ik al......maarueh thanx voor de uitleg.....ik neem aan dat jij niet zo'n KL*^%&^$%& Modem heb als de Speedtouch 716?.....Ik heb dit dus ook al voorgelegd aan de KPN....die verwijzen je doodleuk door naar de makers van het modem......terwijl je wel wordt opgescheept door de KPN met dat modem.....en bij alcatel heb ik al 2 keer aangeklopt.....maar na 1 week nog geen reactie gehad.....die wisten het ook niet....echt belachelijk....wat een service voor 0.70 ct p/m!!

• diehard889
ik heb een 510I en daarvoor een home die ik allebij via telnet geportmapt heb.
is het inmiddels wel gelukt ?

Verwijderd

Topicstarter
diehard889 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:28:
[...]

dan krijg je zo iets al

port 28960
port outside 28960
die commando's zijn verouderd, het werkt nu met een menu, ik geef je ff een paar plaatjes.....volgens mij werkt NAT wel....maar de firewall houd iets tegen

Verwijderd

Topicstarter
hier bekijken NAT :Afbeeldingslocatie: http://www.hadendekker.nl/images/Telnet.jpg

hier bekijken FIREWALL :Afbeeldingslocatie: http://www.hadendekker.nl/images/Telnet-Firewall.jpg

• diehard889
raar dat het nu nog niet wil, en als je nu een mapping aan maakt met aleen je inside adres en voor je outside 0.0.0.0 invult wil het dan wil ?

wat voor antivirus heb je trouwens, want ik weet van norton dat die wil es in de weg wil zitten

[ Voor 25% gewijzigd door diehard889 op 08-01-2007 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
diehard889 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:07:
raar dat het nu nog niet wil, en als je nu een mapping aan maakt met aleen je inside adres en voor je outside 0.0.0.0 invult wil het dan wil ?

wat voor antivirus heb je trouwens, want ik weet van norton dat die wil es in de weg wil zitten
Ik heb AVG free version 7.5 draaien.....norton en mcafee gebruiken veel te veel recources...
ben gisteren bij maatje geweest die ook een Speedtouch 716 heeft.....daar werkte het ook niet...

ik vind het raar dat volgens de software het zou moeten kunnen.....maar stiekum toch niet....ik heb toch het idee dat het iets met de firewall is....die is te dicht gespijkerd.....iets wat je met telnet moet wijzigen of zo....ga zo maar weer eens met Speedtouch bellen.....heb vorige al 2 keer het probleem neer gelegd, ze zouden het gaan bekijken, maar ze hebben nog niet eens gereageerd....ik wordt er wel sip van hoor!

Verwijderd

Ik heb het hele verhaal gelezen en ik heb hetzelfde probleem met Joint Operations. Kan overal joinen maar hosten ho maar. Heb ook al van alles geprobeerd maar niks schijnt te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:38:
Ik heb het hele verhaal gelezen en ik heb hetzelfde probleem met Joint Operations. Kan overal joinen maar hosten ho maar. Heb ook al van alles geprobeerd maar niks schijnt te werken.
Yep....volgens mij geld het voor al het host gebeuren....
Ik zou zeggen bestook de makers van het modem www.speedtouch.nl eens .....dat doe ik ook....misschien bereiken we dan meer....jammer dat de KPN zonder enige schroom je doorverwijst naar de makers van speedtouh.....vind ik helemaal triest.

Verwijderd

heb ik al 2 keer gedaan zonder resultaat. die volgen de handleiding dus word je ook niks wijzer van. De laatste keer kreeg ik te horen dat het modem waarschijnlijk stuk is. duhhh waarschijnlijk ook omdat mijn dl snelheid minder dan de helft is dat ie eigenlijk zou moeten zijn.

als ik nat open zie ik dit:
intf=
type=
outside adrr=
inside adrr=
access list=
foreign adrr=
protocol=
outside port=
inside port=
mode=

Als je iets vergeet in te vullen geeft ie dat aan. maar hoe weet ik wat ik bv bij intf in moet vullen? snap er geen bal meer van.
type ??????
outside zal mijn ip wel zijn
inside zal mijn pc ip wel zijn
access list ?????
foreign adrr ?????
protocol zal wel tcp of udp zijn
outside poort zal poort nummer wel zijn dat open moet maar wat is dan weer inside port??
mode ?????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:17:
heb ik al 2 keer gedaan zonder resultaat. die volgen de handleiding dus word je ook niks wijzer van. De laatste keer kreeg ik te horen dat het modem waarschijnlijk stuk is. duhhh waarschijnlijk ook omdat mijn dl snelheid minder dan de helft is dat ie eigenlijk zou moeten zijn.

als ik nat open zie ik dit:
intf=
type=
outside adrr=
inside adrr=
access list=
foreign adrr=
protocol=
outside port=
inside port=
mode=

Als je iets vergeet in te vullen geeft ie dat aan. maar hoe weet ik wat ik bv bij intf in moet vullen? snap er geen bal meer van.
type ??????
outside zal mijn ip wel zijn
inside zal mijn pc ip wel zijn
access list ?????
foreign adrr ?????
protocol zal wel tcp of udp zijn
outside poort zal poort nummer wel zijn dat open moet maar wat is dan weer inside port??
mode ?????
Tja het telnetten is niet zo'n probleem.....maar te weten komen waar het probleem zit en een oplossing vinden.....misschien in de gewone software een portforwarding aanmaken....en deze bekijken met telnet om te zien hoe hij dit verwerkt??.....ik heb gelezen dat als je in je user.ini file het hele kopje onder [firewall] wegknikkert het wel werkt.....(wel ff een backup maken van je bestaande ini.....ga ik denk ik vanavond nog ff proberen

• diehard889
ook al ens geprobeer met een nat manager van speedtouch of die van mirdesign (geloof dat het zo hete)

• diehard889
intf= staat voor interface meestal eth0.
type= auto
outside adrr= Je ip naar buiten toe
inside adrr= je ip van je server
access list=
foreign adrr= 0.0.0.0
protocol= tcp
outside port= Poort die je wil openen
inside port=Poort die je wil openen
mode= auto

voor mode en type weet ik niet zeker wat er ingevuld moet gaan worden

Verwijderd

Weet iemand of (en hoe) het mogelijk is om 2 Speedtouch 716v5 aan elkaar te koppelen?

Met andere woorden: ik wil de ene gebruiken als modem/wireless accespoint voor de begane grond.

Daarnaast wil ik de 2e op de verdieping installeren en als een soort van accespoint gebruiken. Ik heb daar nog een PC staan , maar de afstand is te groot om het met 1 accesspoint te doen.

Idee is dus om de 2e Speedtouch te gebruiken en in het netwerk te hangen?
Is dit mogelijk?

Dank
Ed

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Dit is dus nog niet opgelost?

:(

Verwijderd

Topicstarter
Nou.....de Speedtouch helpdesk is voor mij een opstelling met de Speedtouch 716 Wl en een COD server die host aan het testen, of dit probleem aan het modem ligt.....gek is wel dat dit modem wel de poorten open zet voor: E-mule, ISPQ en een webserver die op port 80 draait.....bovendien heb ik ook een Speedtouch 510 geprobeerd, waar ik een jaarte of 4 geleden ook COD mee kon hosten. en die heeft nu ook het zelfde probleem......het enige verschil is dat ik sinds mei 2006 overgestapt ben van provider: van HCCnet naar KPN Direct ADSL.....die draait op de zelfde DNS servers als Planet.... het is ook zo dat als ik een connectivity check doe op het modem, ik een rood kruis te zien kruis bij de Gateway van de provider...

zouden de DNS servers 195.121.1.34 en 195.121.1.66 misschien bepaalde poorten blokkeren waaronder toevallig de poorten die COD nodig heeft?

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:28
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:11:
[...]

Nou.....de Speedtouch helpdesk is voor mij een opstelling met de Speedtouch 716 Wl en een COD server die host aan het testen, of dit probleem aan het modem ligt.....gek is wel dat dit modem wel de poorten open zet voor: E-mule, ISPQ en een webserver die op port 80 draait.....bovendien heb ik ook een Speedtouch 510 geprobeerd, waar ik een jaarte of 4 geleden ook COD mee kon hosten. en die heeft nu ook het zelfde probleem......het enige verschil is dat ik sinds mei 2006 overgestapt ben van provider: van HCCnet naar KPN Direct ADSL.....die draait op de zelfde DNS servers als Planet.... het is ook zo dat als ik een connectivity check doe op het modem, ik een rood kruis te zien kruis bij de Gateway van de provider...

zouden de DNS servers 195.121.1.34 en 195.121.1.66 misschien bepaalde poorten blokkeren waaronder toevallig de poorten die COD nodig heeft?
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde symptomen voor een ander spel: Supreme Commander. Ik ben dus nu bezig om te kijken of ik kan port forwarden, maar is nog niet gelukt.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-03 14:03

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Op een dergelijke manier een topic kicken is dus niet de bedoeling. Er zijn heel veel topic's over het forwarden van poorten.. Lees die eerst maar eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.