Ik ben me al een geruime tijd aan het orienteren op een nieuwe PC. Ik wil er veel mee photoshoppen, videobewerking en verder gewoon gebruiken voor office werkzaamheden, af en toe een spelletje (met name Strategy, Simulation en Racing), en verder internetten, website ontwikkeling en muziek luisteren e.d.
Ik ben volgens mij redelijk in lijn met de nieuwste Best Buy Guide. De verschillen zijn echter:
- Ik wil iets minder uitgeven aan een monitor
- Ik wil een aparte harde schijf voor windows en alle applicaties en daarnaast 2 grotere harde schijven die middels RAID continue kopieen van elkaar blijven
- Ik moet een andere kast nemen aangezien ik de PC in een kast wil zetten die slechts 47,5cm diep is (en met kabels ik dus een kast mag hebben van maximaal 42 of 43 cm diep). Ik wil wel dat het een stille kast is.
Dit heb ik momenteel in gedachten:
Vragen:
- Iemand tips en/of aanvullingen op deze configuratie
- Is deze Antec kast ook een stille kast en past alles erin? Of zijn er nog andere ondiepe kasten die stiller zijn?
- Qua harddisk weet ik niet of ik een ATA of SATA moet nemen voor Windows (heb gezocht in het forum en google maar kan niet echt een duidelijk verhaal vinden wat nu beter is waarvoor)
- Heeft iemand ervaring met dit scherm voor grafische toepassing (het is niet het meest snelle scherm, maar ik doe vrijwel nooit actiespellen)?
- Kan ik met kleine aanpassingen het systeem nog stiller maken?
Alvast bedankt!
Paul
Ik ben volgens mij redelijk in lijn met de nieuwste Best Buy Guide. De verschillen zijn echter:
- Ik wil iets minder uitgeven aan een monitor
- Ik wil een aparte harde schijf voor windows en alle applicaties en daarnaast 2 grotere harde schijven die middels RAID continue kopieen van elkaar blijven
- Ik moet een andere kast nemen aangezien ik de PC in een kast wil zetten die slechts 47,5cm diep is (en met kabels ik dus een kast mag hebben van maximaal 42 of 43 cm diep). Ik wil wel dat het een stille kast is.
Dit heb ik momenteel in gedachten:
| Processor | Intel Core Duo 2 6600 |
| Geheugen | 2 x 1GB x2 PC5300 DDR2 CL5 (Vista ready) |
| Moederboard | ASUS P5W DH Deluxe |
| Grafische kaart | Asus GeForce 7600 GT 256MB Silent |
| Monitor | Samsung sm 2145tw (49b * 38h * 22d) |
| Harddisk | 2 x Seagate Barracuda 7200.10 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 |
| Harddisk | Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 8MB |
| Muis | Logitech G5 Laser Mouse |
| Toetsenbord | Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 |
| Cardreader | Apacer 15-in-1 card reader |
| Koeling | Arctic Cooling Freezer 7 Pro |
| Behuizing | Antec Solution SLK1650-EC (19,8b * 41,9d * 42,2h ) |
Vragen:
- Iemand tips en/of aanvullingen op deze configuratie
- Is deze Antec kast ook een stille kast en past alles erin? Of zijn er nog andere ondiepe kasten die stiller zijn?
- Qua harddisk weet ik niet of ik een ATA of SATA moet nemen voor Windows (heb gezocht in het forum en google maar kan niet echt een duidelijk verhaal vinden wat nu beter is waarvoor)
- Heeft iemand ervaring met dit scherm voor grafische toepassing (het is niet het meest snelle scherm, maar ik doe vrijwel nooit actiespellen)?
- Kan ik met kleine aanpassingen het systeem nog stiller maken?
Alvast bedankt!
Paul