Toon posts:

Photoshop + allround PC - max 2000 Euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me al een geruime tijd aan het orienteren op een nieuwe PC. Ik wil er veel mee photoshoppen, videobewerking en verder gewoon gebruiken voor office werkzaamheden, af en toe een spelletje (met name Strategy, Simulation en Racing), en verder internetten, website ontwikkeling en muziek luisteren e.d.

Ik ben volgens mij redelijk in lijn met de nieuwste Best Buy Guide. De verschillen zijn echter:
- Ik wil iets minder uitgeven aan een monitor
- Ik wil een aparte harde schijf voor windows en alle applicaties en daarnaast 2 grotere harde schijven die middels RAID continue kopieen van elkaar blijven
- Ik moet een andere kast nemen aangezien ik de PC in een kast wil zetten die slechts 47,5cm diep is (en met kabels ik dus een kast mag hebben van maximaal 42 of 43 cm diep). Ik wil wel dat het een stille kast is.

Dit heb ik momenteel in gedachten:
ProcessorIntel Core Duo 2 6600
Geheugen2 x 1GB x2 PC5300 DDR2 CL5 (Vista ready)
MoederboardASUS P5W DH Deluxe
Grafische kaartAsus GeForce 7600 GT 256MB Silent
MonitorSamsung sm 2145tw (49b * 38h * 22d)
Harddisk2 x Seagate Barracuda 7200.10 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
HarddiskSeagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 8MB
MuisLogitech G5 Laser Mouse
ToetsenbordMicrosoft Natural Ergonomic Keyboard 4000
CardreaderApacer 15-in-1 card reader
KoelingArctic Cooling Freezer 7 Pro
BehuizingAntec Solution SLK1650-EC (19,8b * 41,9d * 42,2h )

Vragen:
- Iemand tips en/of aanvullingen op deze configuratie
- Is deze Antec kast ook een stille kast en past alles erin? Of zijn er nog andere ondiepe kasten die stiller zijn?
- Qua harddisk weet ik niet of ik een ATA of SATA moet nemen voor Windows (heb gezocht in het forum en google maar kan niet echt een duidelijk verhaal vinden wat nu beter is waarvoor)
- Heeft iemand ervaring met dit scherm voor grafische toepassing (het is niet het meest snelle scherm, maar ik doe vrijwel nooit actiespellen)?
- Kan ik met kleine aanpassingen het systeem nog stiller maken?

Alvast bedankt!
Paul

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Vragen:
- Iemand tips en/of aanvullingen op deze configuratie
Waarom zon duur moederbord? Of heb je al die functies nodig?
- Is deze Antec kast ook een stille kast en past alles erin? Of zijn er nog andere ondiepe kasten die stiller zijn?
Geen idee, gewoon kasten bekijken en reviews zoeken.
- Qua harddisk weet ik niet of ik een ATA of SATA moet nemen voor Windows (heb gezocht in het forum en google maar kan niet echt een duidelijk verhaal vinden wat nu beter is waarvoor)
Je hebt pata en sata, pata ook wel bekend als ide is die dikke platte kabel. Dat is wat ouderwets en slecht voor de airflow. Je kan beter sata300 nemen das op dit moment het snelst (wat ook beetje betaalbaar is) en het best voor de airflow met de dunne kabels, wel heb je een speciale sata stroom kabel nodig, anders moet je met verloopjes werken.
- Kan ik met kleine aanpassingen het systeem nog stiller maken?
Je zou als cpu koeler de tuniq tower kunnen nemen, met een 120mm fan, misschien zelfs wel passief draaien. En er voor zorgen dat je in je kast veel stille fans hebt (lager voltage)

Waarom 2*400GB de 320GB zijn het beste in prijs/kwaliteit.

Groeten doe je hier niet ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Monitor Samsung sm 2145tw (49b * 38h * 22d)
:?

Welke monitor bedoel je nou? Hou er trouwens rekening mee dat de 214T en 215TW niet bijzonder geschikt zijn om op te gamen, doordat ze vrij veel last van input lag hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks 4 the feedback!

Bassie_:
- Moederbord: Als advies in de BBG en het moet zowiezo RAID en Firewire ondersteunen en ik wil ook dat de onboard geluid nog enigszins acceptabel is. Dit board lees ik veel positieve dingen over.
- Harddisk wordt dus sata als ik dit lees. Wat betreft de 400GB vs 320GB. Ik vond 320 een beetje klein (zeker omdat ik ze dubbel (als kopie) uit wil voeren middels RAID). Wellicht kies ik zelfs voor 500, maar zal er nog eens goed over nadenken.

RoD:
- Sorry typo. Ik bedoel de 215TW. Ik weet van de inputlag, maar ik ga er geen snelle games op spelen, hoogstends wat strategy en simulation games.

En deze keer niet de groeten :X

• bassie
p5w dh deluxe, iedereen koopt zon asus of de p5b. Er zijn wel meer leuke bordjes abit ab9 pro, gigabyte p965 ds4/qd6, msi p965 platinum. Maar het is jou keuze.

Voor 2*500GB moet je echt niet gaan, voor het zelfde geld heb je 4*320. Volgens mij is de 320GB ook de beste qua opbouw omdat die gebruik maakt van 2 koppen en 1 platter en die andere 2 koppen en 2 platters hebben, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, het heeft ff geduurd, maar hier een geupdate versie:

Geheugen2 x 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P800R22GK)
MoederboardASUS P5W DH Deluxe
MonitorSamsung sm 215tw (49b * 38h * 22d)
Harddisk3 x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
Toetsenbord & MuisLogitech® Cordless Desktop® MX™ 3200 Laser
BehuizingAntec LifeStyle Sonata II
OSWindows Vista Ultimate 64bits OEM

Totaal zal het ergens rond de 2200-2300 Euro uitkomen vrees ik. Maar dan kan ik voorlopig weer even vooruit. Hoofdtoepassing wordt Photoshoppen. En hij moet stil zijn.

Toelichting:
- 2 disks gaan in Raid5 configuratie om continue backups te hebben van alle foto's
- 1 disk wordt windows partitie + partitie voor overige dingen
- Scherm is balans tussen een goed photoshopscherm en prijs

Concrete vragen die ik nog heb:

1. Is het moederbord overkill? Ik wil in elk geval Raid, Firewire en goede onboard sound hebben.

2. Ik heb gelezen dat voor het geheugen ik het beste, met mijn moederbord en processor 800MHZ kan nemen. Klopt dit? Is dit het snelste geheugen haalbaar in deze configuratie? En zo ja, heb ik de juiste keuze of kan ik beter een ander merk/type erin stoppen?

3. Toetsenbord / Muis ; ik heb geen flauw idee wat handig is. Dit is een nieuwe logitech set die voor Vista in de markt is gezet.

4. Zijn er nog dingen waar ik gemakkelijk op kan besparen zonder echt afbreuk te doen aan het systeem?

Thanks! _/-\o_

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:57:

4. Zijn er nog dingen waar ik gemakkelijk op kan besparen zonder echt afbreuk te doen aan het systeem?

Thanks! _/-\o_
De prijzen staan er niet bij...En waar wil je ze bestellen?

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:40
Ziet er prima uit.

Alleen zou ik ook eens naar de Gigabyte GA-965p DS4 kijken, mooi bordje met alles erop en eraan.

No Shame, only Fame!

• bassie
Bij RAID5 minimaal 3 schijven nodig, ik neem aan dat je RAID 1 bedoelt.

Je processor heeft een qdr-fsb van 1066. 1066/4=266. Je hebt dus geheugen nodig van 266MHz, omdat het ddr is moet je natuurlijk keer 2 doen voor de snelheid dus kom je op 533MHz uit. Pc4200 geheugen is dus genoeg, mits je dual channel draait. Wil je gaan overklokken gaat je fsb omhoog en moet je dus ook sneller geheugen hebben.

Denk dat je beter dat setje van 2GB kingston pc5300 voor €120 kan halen, spaart een hoop geld uit.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Hoe kun je op zo'n gigantisch eindbedrag komen? Waar ga je bestellen? Enkele tips om geld te besparen:

- Vista Home Premium is een stuk goedkoper dan Ultimate. Kijk even of je de Ultimate-toevoegingen echt nodig hebt, want het scheelt behoorlijk.

- Het moederbord is overkill. Ik zou iets kiezen voor 75 tot 120 euro, dus de gigabyte DS3 of de Asrock ConRoeXFire-eSATA2 ofzo. Je moet even gaan kijken naar wat je precies nodig hebt qua aansluitingen en features, en daar niet boven gaan zitten. Zolang RAID1 er goed op draait zit je al goed eigenlijk, dus kan zeker goedkoper.

- Zoals hierboven al gezegd: Neem 2x 1Gb PC5300 DDR2 geheugen, cas 5, non-ecc. Kost 120 tot 140 euro. Neem een A-merk zoals Kingston. Sneller geheugen geeft geen voordeel en is veel duurder.

- Heb je echt drie hardeschijven nodig? 1 voor OS en 1 voor data lijkt me ook al genoeg. RAID1 is wel lekker veilig, maar back-ups op een externe drager moet je toch maken. RAID1 beschermd namelijk niet tegen alles.

- Weet je zeker dat je een monitor wilt van 440 euro? Voor foto- en videobewerking heb je wel wat goeds nodig, maar dit lijkt me wel erg duur.

- Een goede webwinkel om te bestellen is: Azerty Hardware. Goede service, goede website, lage prijzen en een gigantisch assortiment.

Succes verder!

[ Voor 8% gewijzigd door geert1 op 21-03-2007 20:21 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TS kiest waarschijnlijk voor een wat duurder scherm omdat dit een scherm wel alle kleuren weer geeft en geen el-cheapo TN-paneel heeft. Iets wat je hard nodig hebt als je gaat photoshoppen en videobewerken (denk aan kleurechtheid).

Raid 5 lijkt mij een prima keuze, kijkend naar wat de TS wil doen met z'n nieuwe pc. Daarentegen, Windows Ultimate snap ik totaal niet, net als het veel te dure moederbord, het te snelle geheugen en de te prijzige processor.

Aan de TS: Hoe denk je je pc stil te maken :? Ik zie een passieve videokaart, een stille voeding en een iets minder luidruchtige cpu-koeler. Je harde schijven gaan de grootste herrie maken, daarna zal je cpu-koeler komen. Heeft je kast ook voldoende mogelijkheden om al je schijven met die speciale antec schroeven te bevestigen?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

dr snuggles schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:55:
Raid 5 lijkt mij een prima keuze, kijkend naar wat de TS wil doen met z'n nieuwe pc.
Mij niet, soft RAID5 schrijft echt niet lekker weg. Erg irritant als je bijvoorbeeld een paar PSD's van in totaal 200 MB wil wegschrijven. Zit je dan met je snelle pc, maar een onder de maats storage-systeem.
Zelf heb ik juist een Raptor genomen voor het photoshoppen, omdat ik me dood ergerde aan het trage opslaan van files etc.
Daarentegen snap ik totaal niet de te prijzige processor.
Waarom is hij te prijzig? Hij past mooi binnen het budget en hij presteert erg lekker in photoshop.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:28

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Je leest veel goeds over dat moederbord, maar ook veel mindere zaken.
Ik heb zelf ook een DH deluxe, tot nu toe geen problemen ermee, maar ik hoor er toch soms verontrustende verhalen over.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er idd geen prijzen bij staan. Heb hier en daar vergeleken en de goedkoopste prijzen krijg ik bij Euromaxi.nl en EMPC (en deze laatste lijkt heel erg snel en behulpzaam). Het zou totaal op ongeveer 2000 Euro uitkomen. Azerty is een stuk duurder.

Harde Schijven
Ik bedoelde RAID 1 idd. Ik geloof dat ik daar toch maar vanaf moet stappen en beter met een goed backup systeem kan werken of synchronisatie/backup programma dat 1 keer per dag/week draait. Zijn de Raptor schijven sneller dan? Zijn toch ook 7200rpm?

Monitor
Inderdaad een relatief duur scherm. Maar schijnt wel goed te zijn voor Photoshoppen. Responsetijd van grijs naar grijs is niet al te snel maar dat boeit me eigenlijk niet, ik speel geen actiespellen. Echte DTP schermen zoals bv een goed Eizo vind ik echt te duur. Daarnaast de ingebouwde speakers vind ik ook wel handig.

Geheugen
OK. Hier haak ik dus echt af :-) 2x2 GB is geen overbodige luxe met photoshop files van enkele honderden MB. Maar van de snelheid heb ik geen verstand. Ik begrijp uit het commentaar van Bassie_ en Geert dat PC5300 meer dan snel genoeg is. Voor wat voor een toepassingen heb je 800 nodig dan?

Moederboard
Duidelijk, hier moet ik dus echt nog ff naar kijken.

Stille PC
Dr Snuggles maakt zich zorgen over het geluid wat het beestje gaat maken. Tips om het stiller te maken? Welke harde schijven zijn bv betaalbaar, goed en een stuk stiller? Aangezien dit de grootste boosdoeners zijn.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:18:
Harde Schijven
Ik bedoelde RAID 1 idd.
Hoe ging je dat indelen met 3 schijven?
Ik geloof dat ik daar toch maar vanaf moet stappen en beter met een goed backup systeem kan werken of synchronisatie/backup programma dat 1 keer per dag/week draait.
Kan ook ja, ik sync elke 30 minuten al m'n documenten en foto's met een server (moet je die wel hebben natuurlijk :P )
Zijn de Raptor schijven sneller dan? Zijn toch ook 7200rpm?
10000 rpm
Monitor
Inderdaad een relatief duur scherm.
Kijk anders eens naar een 20 inch dell met dezelfde resolutie (350 euro) of een 24 inch dell met een hogere resolutie (670 euro). 21 inch is zo'n loze tussenmaat, want je hebt dezelfde resolutie als een 20 inch scherm.
Geheugen
OK. Hier haak ik dus echt af :-) 2x2 GB is geen overbodige luxe met photoshop files van enkele honderden MB.
Moet je wel een 64 bits Windows draaien, anders benut je die 4 GB niet lekker
Ik begrijp uit het commentaar van Bassie_ en Geert dat PC5300 meer dan snel genoeg is. Voor wat voor een toepassingen heb je 800 nodig dan?
Zelfs PC4200 is genoeg. Sneller geheugen is nodig als je gaat overclocken.

Ik snap overigens niet goed hoe je aan die 2000 euro komt. Dit systeem heb ik pas voor iemand besteld. Mist alleen een toetsenbord, en het heeft de helft aan geheugen. Maar met 24 inch dell komt dat systeem op zo'n 1500 euro, heel stuk onder jouw budget. Gooi er 2 GB extra in voor 100 euro en je bent klaar voor 1600.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Zijn de raptor schijven ook stiller?

Klopt, maat van het scherm is enige twijfelpunt. Heb alleen weinig tests gezien van de Dell schermen.

Gizz, waar heb je dat systeem besteld dan?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Raptor schijven zijn luidruchtiger zelfs :P

Met wat kleine aanpassingen is het hele systeem bij Azerty gekocht. We hebben bijvoorbeeld de Gigabyte GA-965P-DS3 vervangen door een Gigabyte GA-965P-S3, omdat die laatste wel op voorraad was.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gizz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:01:
[...]

Mij niet, soft RAID5 schrijft echt niet lekker weg. Erg irritant als je bijvoorbeeld een paar PSD's van in totaal 200 MB wil wegschrijven. Zit je dan met je snelle pc, maar een onder de maats storage-systeem.
Zelf heb ik juist een Raptor genomen voor het photoshoppen, omdat ik me dood ergerde aan het trage opslaan van files etc.
Tuurlijk is een raptor sneller, maar Raid 5 is alleen slecht met veel kleine bestanden.
[...]
Waarom is hij te prijzig? Hij past mooi binnen het budget en hij presteert erg lekker in photoshop.
Tuurlijk past de cpu in het budget en presteert hij goed, maar dat is geen reden om juist deze cpu te nemen. Er zijn goedkopere cpu's die ook prima voldoen en een stuk minder kosten. De e6400 bijv.
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:18:
Stille PC
Dr Snuggles maakt zich zorgen over het geluid wat het beestje gaat maken. Tips om het stiller te maken? Welke harde schijven zijn bv betaalbaar, goed en een stuk stiller? Aangezien dit de grootste boosdoeners zijn.
Kijk eens op www.silentpcreview.com voor meer info over het stil maken van je harde schijven. Hoe minder harde schijven, hoe minder herrie (nogal logisch). Antec kasten hebben meestal ruimte om twee harde schijven te bevestigen met speciale rubbertjes rond de schroeven. Hangt van de specs van de kast af. Je cpu koeler kun je langzamer laten draaien (handmatig op 5V zetten, of Zalman Fanmate kopen).
Gizz schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:34:
Kijk anders eens naar een 20 inch dell met dezelfde resolutie (350 euro) of een 24 inch dell met een hogere resolutie (670 euro). 21 inch is zo'n loze tussenmaat, want je hebt dezelfde resolutie als een 20 inch scherm.
Zijn dat niet gewoon el-cheapo schermen met TN-panelen? If so, waarom raad je die dan aan?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

dr snuggles schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:14:
[...]

Tuurlijk is een raptor sneller, maar Raid 5 is alleen slecht met veel kleine bestanden.
We hebben het over software raid5 he, niet raid5 met een lekker dikke controller erachter. Mijn soft raid5 array haalt de volgende snelheden:
code:
1
2
Sequential Write : 35 MB/s
Random Write : 28 MB/s

Helft van een normale enkele schijf dus. Een normale schijf is al redelijk irritant als je met PS veel aan het wegschrijven bent, laat staan de helft van die performance.
Tuurlijk past de cpu in het budget en presteert hij goed, maar dat is geen reden om juist deze cpu te nemen. Er zijn goedkopere cpu's die ook prima voldoen en een stuk minder kosten. De e6400 bijv.
Er is wel een reden om juist deze processor te nemen met dit budget. Hij heeft een erg mooie prijs kwaliteit verhouding. Het is de goedkoopste core 2 duo met 4 MB cache (en die extra cache zie je mooi terug in de PS benchmarks). 70 euro besparen door een e6400 te nemen is zonde als je een budget van max 2000 euro hebt. Een e6700 is daarentegen weer erg weinig performance extra voor 172 euro meer.
Dan kom je dus echt op de e6600 uit.
Zijn dat niet gewoon el-cheapo schermen met TN-panelen?
Had je natuurlijk gewoon even op kunnen zoeken, in plaats van aannemen dat het zo is ;)
De 20 inch is een S-IPS, de 24 inch een S-PVA.
Zie ook deze review.

Verwijderd

Topicstarter
We're getting there...

Een aantal wijzigingen:

GeheugenKingston 2 x 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2
MoederboardMSI P965 Platinum
MonitorSamsung sm 215tw (49b * 38h * 22d)
Harddisk2 x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
Toetsenbord & MuisLogitech® Cordless Desktop® MX™ 3200 Laser
BehuizingAntec LifeStyle Sonata II
OSWindows Vista Home Premium 64bits OEM

Moederbord: De MSI P965 Platinum geeft me ook alles wat ik nodig heb en komt qua performance erg goed uit de testen en is goedkoper!

Geheugen: o.b.v. jullie expertise ga ik 2x voor de Kingston DDR2 PC5300 2 x 1 GB

Harddisk: De Antec kast heeft 4 plekken voor rubber bevestigde disks, dus dat zit wel goed. Ik ga echter beginnen met 2 schijven ipv 3 en zonder Raid 1 opstelling. Dan kan ik kijken of enerzijds het regelmatig backuppen op mijn externe drive bevalt. Anderzijds kan ik ook kijken of de wegschrijfsnelheden met 7200 rpm voldoende is voor Photoshop (ik vind de snelle Raptors nu nog te klein en te duur)

Windows: Vista home premium 64bits makes more sense indeed!

Scherm: Leuk een 24inch Dell scherm, maar die zijn 1000 Euro. Vind ik niet in verhouding staan met het Samsung scherm, dus die laat ik nog staan.

Verder geen opmerkingen over de Grafische kaart, koeler, brander, toetsenbord, muis of mijn nieuwe keuzes?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, en ik kom hiermee op ruim 1700 Euro.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:28:
Scherm: Leuk een 24inch Dell scherm, maar die zijn 1000 Euro.
Nee hoor, 670 euro:klik. En ja, die gast is betrouwbaar, heel GoT haalt schermen bij hem (zie ook het dell 20/24 inch topic).

Mocht je toch voor een 1680x1050 pixel scherm willen gaan, dan zou ik je de 20 inch dell willen aanraden in plaats van de Samsung. De resolutie is hetzelfde, die 1 inch verschil zie je bijna niet en hij is goedkoper (375 euro). Ook heeft hij een IPS-panel in plaats van PVA, en IPS is qua kleuren, beeldhoek etc. beter dan PVA.
Verder geen opmerkingen over de Grafische kaart, koeler, brander, toetsenbord, muis of mijn nieuwe keuzes?
Qua videocard zou ik een betere nemen (bijvoorbeeld een 1950 pro), maar ik weet niet hoe vaak je gaat gamen.
Koeler: ik neem aan dat je een niet voor de stockcooler gaat omdat je minder geluid wil? Koop dan niet die Freezer, die is vooral goedkoop maar niet uitzonderlijk stil. Kijk eens naar een Scythe Infinity, die is zeer stil (Cooler roundup.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_
Gizz schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:55:
[...]

Nee hoor, 670 euro:klik. En ja, die gast is betrouwbaar, heel GoT haalt schermen bij hem (zie ook het dell 20/24 inch topic).
[...]
Hmmm.... boeiend. Dat is op zeker de moeite waard om eens serieus naar te kijken. Ga ik dus ook doen.
Gizz schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:55:
[...]
Qua videocard zou ik een betere nemen (bijvoorbeeld een 1950 pro), maar ik weet niet hoe vaak je gaat gamen.
Koeler: ik neem aan dat je een niet voor de stockcooler gaat omdat je minder geluid wil? Koop dan niet die Freezer, die is vooral goedkoop maar niet uitzonderlijk stil. Kijk eens naar een Scythe Infinity, die is zeer stil (Cooler roundup.
Ga in principe niet gamen. En als dat al gebeurt dan zijn het spellen als Civilization, dus ik heb niet echt een snelle kaart nodig.

Ik ga ook nog even serieus naar de cooler kijken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Maar de X1950 Pro heb je al vanaf 150 euro, en als je een beetje rondzoekt @ GoT, zul je ook zien dat ze best wel stil zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:57:
Maar de X1950 Pro heb je al vanaf 150 euro, en als je een beetje rondzoekt @ GoT, zul je ook zien dat ze best wel stil zijn!
Is qua performance een stuk beter. Maar hoeveel meer herrie maakt hij? Ik heb gezocht naar benchmarks naar het aantal DB, maar kan niets vinden.

En zou de Asus GeForce 7600 GT 256MB Silent uberhaupt genoeg om Vista soepel op te draaien?

Verwijderd

2000 euro is wel een beetje overdreven veel voor dit systeem, ik weet zeker dat je voor dit geld wat beters kan krijgen !

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:01:
2000 euro is wel een beetje overdreven veel voor dit systeem, ik weet zeker dat je voor dit geld wat beters kan krijgen !
IDD VEEEL BETER!

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/4996/1pcmu9.jpg

Sneller moederbord (1 vd snelste) VEEEL snellere videokaart met 640mb voor je <19inch scherm. 1TB aan schijfruimte mooie kast alles erop en eraan. Ik heb 150 euro overgehouden voor de software van vista moet denik meer dan genoeg zijn ;) Dit systeem is veel sneller dan alles wat hiervoor staat met actuele prijzen samengestelt op www.azerty.nl dus bij 1 winkel te verkrijgen. Sommige componenten zijn pas na 14 dagen beschikbaar maar er zijn andere merken die dezelfde producten aanbieden voor 5 euro meer dus je hebt altijd je pc snel in huis ;)

Specs

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jelmer & Aapie: het systeem waar littlesister nu op is uitgekomen kost geen 2000 euro, het budget was gewoon 2000.

Aapie: je hebt het systeem gewoon duurder gemaakt, dus niet gek dat het dan ook beter is ;) Het systeem van littlesister is een stuk goedkoper, maar daardoor is er ook plaats voor een 24 inch scherm.

Overigens kan ik me totaal niet vinden in je keuzes.
Waarom een GF 8800 voor iemand die nauwelijks gamed?
Waarom een TFT scherm met TN-panel waar je als photoshopper niks aan hebt?
Wat voegt deze kast+ voeding combi toe? Ja, die kast is mooier, maar littlesister kiest duidelijk voor een goedkopere kast + voeding, blijkbaar is die dan mooi genoeg.

Dus nogmaals, het is duidelijk dat je voor 2000 een sneller systeem hebt, maar dat is niet het punt. Het systeem dat er nu staat kost zo'n 900 euro exclusief beeldscherm en doet alles wat littlesister nodig heeft.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:57:
[...]
En zou de Asus GeForce 7600 GT 256MB Silent uberhaupt genoeg om Vista soepel op te draaien?
Ja.

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 27-03-2007 18:18 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:55
Gizz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:23:
Jelmer & Aapie: het systeem waar littlesister nu op is uitgekomen kost geen 2000 euro, het budget was gewoon 2000.

Jelmer: je hebt het systeem gewoon duurder gemaakt, dus niet gek dat het dan ook beter is ;) Het systeem van littlesister is een stuk goedkoper, maar daardoor is er ook plaats voor een 24 inch scherm.

Overigens kan ik me totaal niet vinden in je keuzes.
Waarom een GF 8800 voor iemand die nauwelijks gamed?
Waarom een TFT scherm met TN-panel waar je als photoshopper niks aan hebt?
Wat voegt deze kast+ voeding combi toe? Ja, die kast is mooier, maar littlesister kiest duidelijk voor een goedkopere kast + voeding, blijkbaar is die dan mooi genoeg.

Dus nogmaals, het is duidelijk dat je voor 2000 een sneller systeem hebt, maar dat is niet het punt. Het systeem dat er nu staat kost zo'n 900 euro exclusief beeldscherm en doet alles wat littlesister nodig heeft.

[...]

Ja.
Naja hij heeft zeker een punt ik d8 dat hij met simulatie flightsim bedoelde en daar heb je wel een flink bakkie voor nodig 8)7

Specs

Pagina: 1