Toon posts:

IDE-kabeltje in externe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb lang zitten zoeken op google en in de archieven, maar kom er niet uit:

Hoe heet zo'n kort IDE kabeltje wat in een externe harddisk behuizing wordt gebruikt en waar zou je dat kunnen kopen?
Waarschijnlijk heeft het een specifieke technische aanduiding waardoor ik er niet achter kom

Het is ca. 7 cm lang, en heeft 2 pluggen met elk 40 openingen (allebei female noemen ze dat meen ik :)

Ik heb nog wat lange IDE kabels liggen, maar die passen uiteraard niet in de case en bij sommigen zijn ook 1 of meer openingen dicht.

Gracias!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 15:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is gewoon een IDE kabel, verder niets bijzonders.
Je kunt evt zelf zo'n kabel maken door die losse connectoren te kopen en die op een stuk IDE kabel te zetten (en het stuk dat te lang is weer af te knippen).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 16:56
Als je nog nooit een ide kabel hebt veranderd kwa lengte, kan je het beste doen met een 40-aderige kabel ipv 80 aderig. Hiermee voorkom je de kans dat het prikken misgaat.
Het handigst is om een kant los te maken, af te korten tot de gewenste lengte, en dan er weer op te drukken. Pas op dat je het tere plastic niet sloopt anders kost je dat een connector , en je hebt er maar 2 ;).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Termi schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:28:
Als je nog nooit een ide kabel hebt veranderd kwa lengte, kan je het beste doen met een 40-aderige kabel ipv 80 aderig. Hiermee voorkom je de kans dat het prikken misgaat.
Het handigst is om een kant los te maken, af te korten tot de gewenste lengte, en dan er weer op te drukken. Pas op dat je het tere plastic niet sloopt anders kost je dat een connector , en je hebt er maar 2 ;).
Die connectoren kun je ook los kopen als je dat wilt hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reply's.

Iemand deed mij echter een nog simpeler en goedkoper oplossing toekomen: Op een normale IDE kabel zitten de eerste en tweede connector dicht bij elkaar. Knip de IDE-kabel vlak na die tweede connector af en je hebt een kabel die ietsjes langer is dan de oorspronkelijke kabel in de behuizing, zo'n 4 cm, maar toch prima bleek te passen en te werken in mijn geval. :)