Hallo...
Ik vroeg mij af hoe anderen hun belminuten (oid) in controle houden?
De reden hiervoor is dat ik er moeite mee heb, misschien overzie ik iets of ben ik gewoon lomp hehe. Ik probeer het zo:
Ik heb een Telfort 400 + 200 bonusminuten, bonus minuten gelden enkel van 20.00 tot 8.00 naar vaste en telfort telefoonnummers binnen NL. Erg leuk, maar veel heb ik er niet aan.
Ik heb als telefoon een PocketPc met WM2005 of is het WM5.0? Mijn Abo kickt elke 1ste dag van de maand in dus kan ik met "Call Duration" mijn belminuten netjes bijhouden.... of toch niet...
Telfort (niet de enige provider) heeft namelijk iets leuks bedacht:
Hoe kon ik nou hemelsnaam over de ruim 6.5 uur bellen?
Door de 100den 5 sec gesprekjes a la "heey ik ben er om 19.00 laters; ik kom straks; het is druk man; ey man waar blijfie nou;
De enige remedie, athans wat ik kan bedenken is geen bullshit 5 sec gesprekken meer voeren, maar ze gewoon netjes van minimaal een minuut voeren, zo zijn de waardes die Call duration weergeeft wel correct en natuurlijk geen voice mailtjes af laten gaan.
Maarre iemand nog een beter idee? ander manier? Of nog beter een PPC tooltje?
Ik vroeg mij af hoe anderen hun belminuten (oid) in controle houden?
De reden hiervoor is dat ik er moeite mee heb, misschien overzie ik iets of ben ik gewoon lomp hehe. Ik probeer het zo:
Ik heb een Telfort 400 + 200 bonusminuten, bonus minuten gelden enkel van 20.00 tot 8.00 naar vaste en telfort telefoonnummers binnen NL. Erg leuk, maar veel heb ik er niet aan.
Ik heb als telefoon een PocketPc met WM2005 of is het WM5.0? Mijn Abo kickt elke 1ste dag van de maand in dus kan ik met "Call Duration" mijn belminuten netjes bijhouden.... of toch niet...
Telfort (niet de enige provider) heeft namelijk iets leuks bedacht:
My bad, ik had beter moeten opletten. Mijn PPC gegistreerd enkel de secondes die ik heb gebeld, 10 sec is 10 sec en niet zoals bij tellfort <1 min = 1 min.Je betaalt per seconde en geen starttarief. Gesprekken korter van een minuut worden gefactureerd als één minuut.
Hoe kon ik nou hemelsnaam over de ruim 6.5 uur bellen?
Door de 100den 5 sec gesprekjes a la "heey ik ben er om 19.00 laters; ik kom straks; het is druk man; ey man waar blijfie nou;
De enige remedie, athans wat ik kan bedenken is geen bullshit 5 sec gesprekken meer voeren, maar ze gewoon netjes van minimaal een minuut voeren, zo zijn de waardes die Call duration weergeeft wel correct en natuurlijk geen voice mailtjes af laten gaan.
Maarre iemand nog een beter idee? ander manier? Of nog beter een PPC tooltje?
[ Voor 0% gewijzigd door rusteloos op 08-01-2007 12:00 . Reden: heey ik mis nog een "?" in min topic onderwerp, kan ik dat niet wijzigen? ]
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3