programma's maken geen verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
Hallo,
Ik heb een vraag en kom er via het zoeken niet uit.
Ik ben bezig mijn moeders laptop te her-installeren. Deze heb ik nu even naast mij eigen pc staan. Ik heb op mijn adslmodem/router poorten geopend voor verschillende programma's. Als ik de netwerkkabel uit de pc haal en in de laptop stop, werkt het internet normaal op de laptop. Alleen een aantal programma's willen geen verbinding maken met internet. De update van Trojan Hunter doet het bijvoorbeeld niet (kan geen verbinding maken) en Emule geeft aan dat de poort-test mislukt. Ik heb in de Windows Firewall die standaard aan staat (op pc en laptop) dezelfde poorten geopend en zoals ik al zei staan de benodigde poorten ook open op de modem/router. Hoe kan het nu dat alles op de pc naar behoren werkt maar op de laptop niet?
Beiden hebben windows XP Home Edition.
Ik hoop op een snel antwoord.

Groeten, Rieneke

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Heb je ook hetzelfde IP adres op de laptop als op je pc ?

Port forwarding gebeurt meestal (altijd ?) obv IP adres en deze moet dus wel overeenkomen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• spooky6900
ok, zal wel een stomme vraag zijn, maar hoe kijk ik dit na?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

lier schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:45:
Heb je ook hetzelfde IP adres op de laptop als op je pc ?

Port forwarding gebeurt meestal (altijd ?) obv IP adres en deze moet dus wel overeenkomen.
Eeh... Nee, je kunt niet twee apparaten op je netwerk hetzelfde adres geven om zo op allebei de geforwarde poorten te laten werken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• spooky6900
Ik heb ze ook niet in een netwerk staan, maar ik verwissel de netwerkkabel de hele tijd. Dus ze zijn nooit tegelijk aangesloten op het internet.
Ik heb zojuist de instellingen van de laptop nagekeken en daarop hetzelfde ip-adres aangegeven zoals op de pc staat. Helaas helpt dit niks. Wat nu?

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
Het beste is iig om dit soort dingen in te stellen terwijl de laptop is aangesloten op het netwerk waar hij normaal ook komt te staan. Ik neem tenminste aan dat het verwisselen van kabels geen normale praktijk is bij jou thuis. Straks heb je nl. alles werkend op het ip-adres wat je nu gebruikt en als je hem dan bij haar neerzet waar hij een ander adres krijgt werken de firewall-instellingen niet meer zoals bedoeld.

PV Output

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet ze sowieso niet het zelfde IP-adres geven. Gewoon lekker uit laten delen door de router. Dat ze dan niet helemaal lekker samenwerken is op zich logisch; DHCP werkt ook (deels) op basis van een MAC-adres/poortcombinatie op je router / switch. Dus als je een andere kabel pakt voor je Laptop en die in een vrije poort prikt zou alles opgelost moeten zijn. Een reset van je router kan in dit geval overigens geen kwaad, denk dat dat ding je gewissel een beetje beu is geworden :P Maar een reset zou dat op moeten lossen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1