[MYSQL] van 4.03 naar 5.0

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 18:57
Recent ben ik overgestapt van mandrake 2005 LE naar Mandriva linux. Mandriva werkt standaard met een andere SQL server waar 2005LE standaard met mysql werkte.

Doordat mijn disk defect is geraakt heb ik geen dump kunnen maken van mijn mysql database, echter ik heb de schijf kunnen mounten onder mandriva en nu kan ik dus de dir in /var/lib/mysql kopieren.

Dit werkt natuurlijk niet perfect omdat ik de beveiliging goed moet instellen. Nadat ik de dit /phpBB2 uit mijn oude 2005LE install in de nieuwe install zette en user mysql de rechten gaf, laadde mijn forum wel maar toch krijg ik nog foutmeldingen (hij kan een tabel niet vinden/laden).
Nu vraag ik me af welke bestanden van belang zijn, het is lastig een goed overzicht te vinden en ik heb beperkte tijd deze week voor dit probleem, maar toch zie ik graag mijn forum weer up.

Zoals gezegd heb ik de /phpBB2 met alle *.frm files naar de nieuwe mysql dir gekopieered en de eigenaar van deze dir = mysql
Ik heb meer problemen met de sql server, pagina's uit mijn "wow roster" werken wel, maar sommige stukken laden niet goed zonder dat ik foutmeldingen krijg. Mijn oude SQL server was versie 4.03 en nu draai ik de laatste versie, misschien doe ik er verstandig aan gewoon weer over te stappen op de oude versie?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En welke foutmeldingen krijg je precies? En wat zegt je MySQL log?

Overigens denk ik dat het verstandigst is om te proberen een 4.0.3 mysql aan de gang te krijgen, hier de DB werkend op te krijgen en vervolgens te exporteren en in de nieuwe te importeren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• paradoXical
Probleem is nu dat ik de server mee naar mijn kamer heb genomen omdat ik het werk niet afkreeg, hij staat nu zonder ram en bekabeling langs de bak waar ik nu op werk, ik kan dus niet gemakkelijk kijken.

In phpbb2 krijg ik een bericht dat hij een *.frm bestand niet kan laden/vinden terwijl de user rights wel goed staan. Is er geen manier waarop ik een dump kan maken van mijn oude mysql directory zodat ik deze vervolgens kan importeren?
Ik kan nergens iets van documentatie vinden over dit probleem, helaas.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

paradoXical schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:22:
In phpbb2 krijg ik een bericht dat hij een *.frm bestand niet kan laden/vinden terwijl de user rights wel goed staan. Is er geen manier waarop ik een dump kan maken van mijn oude mysql directory zodat ik deze vervolgens kan importeren?
Ik kan nergens iets van documentatie vinden over dit probleem, helaas.
dat geloof ik niet helemaal ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• paradoXical
Mucho mucho thanks, dat ziet er al goed uit, eens kijken of ik het op deze manier aan de praat krijg, ik zal even posten als het gelukt is (of niet) ;)

• paradoXical
Ik heb nu mijn oude database staan in deze dir:
/old/var/mysql

Mijn nieuwe mysql versie staat in /var/bin/mysql

Nu werkt het kopieren van de database, maar dat is nogal een vieze methode waarbij veel fout kan gaan. Ik krijg hier en daar ook errors in mijn content. Is er de mogelijkheid dat ik met mijn nieuwe mysql install een dump maak van de oude dir, en deze vervolgens simpelweg upgrade naar de 5.x versie? Lukt me niet echt dit te vinden en helaas heb ik weinig tijd ivm afstuderen :(

Pagina: 1