Sony DVD/HDD recorder aansluiten op UPC Mediabox

Pagina: 1
Acties:
  • 15.663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Samengevat:
- wat is het aansluitschema om digitaal geluid van UPC te krijgen?
- wat is het aansluitschema om digitaal op te kunnen nemen?

Alle handleidingen gelezen gelezen, GOT maar eens flink uitgespit maar nog geen oplossing. Handleidingen waren wat dat betreft even nog het meest inzichtelijk. Ik verdwaal zowat in de scart kabels, digitale coax kabels en optische draadjes.. wat ik tot nu to hoor is fantastisch maar ik wil meer!

Ik heb een Sony Recorder RDR-HX825 gekocht icm een HT-SS1000 Home Theatre System (goede aanbieding BCC). Geheel aangesloten op mijn Philips (1 jaar oude) philips TV (met toeters en bellen pixel plus, dolby, etc)

Recorder en Home Theatre Center zijn aan elkaar gekoppeld volgens het boekje. MediaBox ook volgens het UPC boekje.
(dus coax van muur naar mediabox, van mediabox naar recorder, van recorder naar TV. en Scart van meda box naar TV, van TV naar Recoder en van recorder weer terug naar mediabox (kapitaal aan scart!!))

Veel lijkt te werken, maar nog niet alles.. Ik kan via de EXT1 van de TV DVD's kijken en luisteren, in 1 woord geweldig! Ik kan via EXT2 de Mediabox bekijken. Maar nu mijn ham vraag, hoe krijg ik de mediabox via de DVD recorder?
Deels zodat ik kan opnemen, maar belangrijker nog, hoe krijg ik het dolby geluid dat van de mediabox komt via de Home Theatre Center in mijn oren?
Nu heb ik een tulp aansluiting tussen tv en SA-CD/CD aansluiting van home theatre gemaakt.. maar is dat dan vol dolby? digitaal?

welk A/V wonder kan me de goede richting uit helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Kan veel makkelijker:

Je sluit de scart die naar de TV (Dus de RGB aansluiting TV) loopt van je mediabox gewoon aan op je Sony recorder, en je sony recorder sluit je aan op je TV.

Even de instellingen in je menu van de dvd recorer goedzetten en je kan via het EXT3 kanaal opnemen en als je de dvd recorder uit hebt staan kun je gewoon via de mediabox digitale TV kijken. De dvd recorder zal gewoon RGB doorgeven. :)

Zo heb ik het wel op mijn 710 en dat werkt perfect. Je gebruikt de 2de scart aansluiting op de mediabox dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door schnumi op 08-01-2007 09:23 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

schnumi schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:22:
Kan veel makkelijker:

Je sluit de scart die naar de TV (Dus de RGB aansluiting TV) loopt van je mediabox gewoon aan op je Sony recorder, en je sony recorder sluit je aan op je TV.

Even de instellingen in je menu van de dvd recorer goedzetten en je kan via het EXT3 kanaal opnemen en als je de dvd recorder uit hebt staan kun je gewoon via de mediabox digitale TV kijken. De dvd recorder zal gewoon RGB doorgeven. :)

Zo heb ik het wel op mijn 710 en dat werkt perfect. Je gebruikt de 2de scart aansluiting op de mediabox dus niet.
hebben thuis de 725 _/-\o_ en het ook zo aangesloten werkt als een tiet.

alleen de upc doos spuugt geen DD geluid uit maar gewoon PCM en dat kun je wel rechtstreeks beluisteren met je dolby set maar je kunt dat geluid niet in je dvd recorder pompen.

dat geluid gaat via de scart en wordt door de dvd recorder zelf analoog -> ac3 gecodeerd.

je moet je dvd recorder gewoon via ext3 laten opnemen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
EXT3? waar vind ik die? Geheel dan ook zonder coax aansluiten, of exact zoals hierboven beschreven?

dat verdomde werk altijd.. had ik maar meer tijd voor dit soort belangrijke dingen.. eerst ff wat uurtjes branden, vanavond maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
wat doen jullie dan met de coax kabels?

heeft ie die niet nodig om zijn Guide plus informatie op te halen?

gebruiken jullie die G-link ook?

wat is dit allemaal lastig te vinden zeg.. wat voor bronnen gebruiken jullie hiervoor om er achter te komen hoe je het zooitje aansluit? Ga maar eens door die automatische installatie heen, tig vragen waar je amme-nooit-nie het antwoord op weet.

[ Voor 16% gewijzigd door Zerveza op 16-01-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 07:51
Even een schopje, want ik zit met een vergelijkbaar probleem bij mijn ouders.

Ze hadden al een Sony Bravia TV en nu ook een Sony HTD-825SS / RDR-HX82 home cinema set. Ook hebben ze UPC digital. Ik heb het nu als volgt aangesloten:

-1- WCD ----coax----> UPC kastje ----coax----> Home cinema set ----coax----> TV

-2- UPC kastje ----scartkabel----> Home Cinema set -----HDMI-----> TV

Nu werkt analoog tv kijken via de tv én via de HDD recorder (die dus alle analoge signalen ontvangt), maar ik krijg het niet voor elkaar om UPC digital te kijken. Hij zit aangesloten met scart op de line3/settopbox aansluiting, zoals in het boekje staat aangegeven, maar nergens kan ik dat ding afstellen op ontvangst via die aansluiting???

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want ik snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik heb hem hetzelfde aangesloten (ipv HDMI heb ik Scart tussen DVDR en TV)

als DVDR uit staat en ik zet TV aan kan ik alle met Digibox en bijbehoreden afstandsbediening

Zet ik DVDR aan kijk ik analoog via het zappen, wil ik naar digibox ga ik naar Lijn 3 door te drukken op input select (onder de volume knop), dan weer zappen met AB van digibox...

Nu kun je ook de digibox zappen met AB van DVDR, volgens mij is dat alleen een HELS KARWIJ om dat allemaal in te stellen...

correct me if I am wrong:
volgens mij moet je per zender aangeven dat hij niet naar het analoge kanaal moet kijken maar via Lijn3, dan moet je zorgen dat de zenders op de DVDR op dezelfde volgorde staan als op de digibox, en moet je zorgen dat je G-link kabeltje goed hangt...

ik schat af dat me dat een hele zondag gaat kosten, en dat is het me niet waard.. iemand die het sneller kan?
(ben het nu toch ff aan het bekijken, hoe weet sony DVDR dat ik een upc kastje heb?? moet ik hem dat niet ergens laten weten?)

al wordt ik wel scheit ziek van 4 AB's...

[ Voor 7% gewijzigd door Zerveza op 26-02-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Zerveza schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:05:
Ik heb hem hetzelfde aangesloten (ipv HDMI heb ik Scart tussen DVDR en TV)

als DVDR uit staat en ik zet TV aan kan ik alle met Digibox en bijbehoreden afstandsbediening

Zet ik DVDR aan kijk ik analoog via het zappen, wil ik naar digibox ga ik naar Lijn 3 door te drukken op input select (onder de volume knop), dan weer zappen met AB van digibox...

Nu kun je ook de digibox zappen met AB van DVDR, volgens mij is dat alleen een HELS KARWIJ om dat allemaal in te stellen...

correct me if I am wrong:
volgens mij moet je per zender aangeven dat hij niet naar het analoge kanaal moet kijken maar via Lijn3, dan moet je zorgen dat de zenders op de DVDR op dezelfde volgorde staan als op de digibox, en moet je zorgen dat je G-link kabeltje goed hangt...

ik schat af dat me dat een hele zondag gaat kosten, en dat is het me niet waard.. iemand die het sneller kan?
(ben het nu toch ff aan het bekijken, hoe weet sony DVDR dat ik een upc kastje heb?? moet ik hem dat niet ergens laten weten?)

al wordt ik wel scheit ziek van 4 AB's...
Ja dat is nog zoiets, ik kan niet met input select naar line3 gaan... Ik krijg alleen analoog, DV, L1 en L2 te zien?!
Over dat per kanaal handmatig instellen of 'ie dat via analoog of line3 moet doen is dat een beetje makkelijk te doen? En kan ik dan ook zeggen dat bijvoorbeeld kanaal 50 line 3 is en dan gewoon zappen op de mediabox als de HDR op kanaal 50 staat? OF moet ik voor ieder mediabox kanaal een apart zendernummer aanmaken dat dan identiek is aan het mediabox kanaalnummer (G-Link verhaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Ok, ik heb het gedeeltelijk voor elkaar.
Bij de scart instellingen kon je meerdere mogelijkheden per scart-kanaal kiezen, hierbij stond de line3 op "decoder" en die heb ik nu op video/RGB gezet. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik weer met de input select knop naar line3 kan en dus UPC digital kan kijken via de DVR. Probleem is dat als de DVR uitstaat je geen UPC digital hebt maar dat los ik weer op door ook nog een scartkabel van de mediabox naar de tv te leiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Toen ik je vorige post las was dat scart verhaal het eerste wat me te binnenschoot... prima dus.. maar wel vreemd dat je geen Digitaal kan kijken als DVDR uit staat...

Ik heb TV altijd op EXT1 staan, en maar 1 scart kabel naar TV lopen van DVDR naar TV. En 1 van DigiBox naar DVDR.
-DVDR uit werkt hij als doorvoer, dus dat dat ik via EXT1 kan kijken naar DigiTV,
-DVDR aan sprint EXT1 naar de DVDR en moet ik naar Line3 om DigiTV te kunnen kijken.

Ik heb overigens gevonden waar ik kan aangeven wat voor DigiBox (thomson) ik heb, namelijk in de GuidePlus instellingen.. ik voel me bijna genegen hem te gaan instellen met die G-Link.. zou alleen wel ff een ervaringsdeskundige willen zien, die het lekker heeft werken..

Wat je dus zegt is dat alle zenders naar Line3 kijken, en als je zapt op DVDR, dan zorgt G-link er voor dat digibox naar de juiste corresponderende zander zapt..

oh oh oh, had ik maar meer tijd... waren de weekenden maar 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Zerveza schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:55:
Toen ik je vorige post las was dat scart verhaal het eerste wat me te binnenschoot... prima dus.. maar wel vreemd dat je geen Digitaal kan kijken als DVDR uit staat...

Ik heb TV altijd op EXT1 staan, en maar 1 scart kabel naar TV lopen van DVDR naar TV. En 1 van DigiBox naar DVDR.
-DVDR uit werkt hij als doorvoer, dus dat dat ik via EXT1 kan kijken naar DigiTV,
-DVDR aan sprint EXT1 naar de DVDR en moet ik naar Line3 om DigiTV te kunnen kijken.

Ik heb overigens gevonden waar ik kan aangeven wat voor DigiBox (thomson) ik heb, namelijk in de GuidePlus instellingen.. ik voel me bijna genegen hem te gaan instellen met die G-Link.. zou alleen wel ff een ervaringsdeskundige willen zien, die het lekker heeft werken..

Wat je dus zegt is dat alle zenders naar Line3 kijken, en als je zapt op DVDR, dan zorgt G-link er voor dat digibox naar de juiste corresponderende zander zapt..

oh oh oh, had ik maar meer tijd... waren de weekenden maar 5 dagen.
Tja, het is wel een héél gedoe nog om dit werkend te krijgen allemaal, maar dan heb je ook wel wat volgens mij! Nu nog een Kameleon all-in-one afstandsbediening en dan is mijn pa ook weer gelukkig! 4 ABs is wel een beetje teveel van het goede... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jorizzz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:09:
[...]

Tja, het is wel een héél gedoe nog om dit werkend te krijgen allemaal, maar dan heb je ook wel wat volgens mij! Nu nog een Kameleon all-in-one afstandsbediening en dan is mijn pa ook weer gelukkig! 4 ABs is wel een beetje teveel van het goede... :|
Toch zou ik deze gehele verzameling van uitleg eens visueel willen zien. ik ga denk ik dit weekend ff een foto maken van : de aansluitingen aan de achterzijde van de volgende systemen

Samsung le32r32b (tv)
Sony HTD - 725 SF
UPC mediabox (geen dvr)

want je kan het allemaal wel gaan uitleggen, maar als er nou eens iemand is die het duidelijk visueel kan laten zien, dan is het geraas hierover ook mee afgelopen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
HyperTrophy schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:49:
[...]

Toch zou ik deze gehele verzameling van uitleg eens visueel willen zien. ik ga denk ik dit weekend ff een foto maken van : de aansluitingen aan de achterzijde van de volgende systemen

Samsung le32r32b (tv)
Sony HTD - 725 SF
UPC mediabox (geen dvr)

want je kan het allemaal wel gaan uitleggen, maar als er nou eens iemand is die het duidelijk visueel kan laten zien, dan is het geraas hierover ook mee afgelopen?!
Foto zal 1 grote chaos worden... zie je niet veel (eg waar welke scart naar toe gaat). Ik denk dat een schematisch overzichtje het beste werkt.

Maar inderdaad het werkt FANTASTISCH als je het allemaal hebt draaien.

Probleem (bij mij en volgens mij alle scart gebruikers) is het schakelen tussen de UPC Mediabox en de HD recorder. Die zijn bij mij in serie geschakeld met scart, bij scart gaat het om "aanvragen" van het signaal. UPC doosje is wat dominater, ik moet echt op play drukken of de title list opvragen op HD recorder om scart signaal naar HD recorder te halen

Was een feest om dat allemaal goed ingeregeld te krijgen in m'n logitech harmony... maar het werkt... zelfs met mijn Xbox Media Center (optisch aangesloten op versterker, scart aan TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
HyperTrophy schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:49:
[...]

Samsung le32r32b (tv)
Sony HTD - 725 SF
UPC mediabox (geen dvr)

Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/6639/samsung32r32btr0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/4784/sonyhtsf1000lv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/5152/sonyrdrhx725pc5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
iemand een wijs idee hierover? ik krijg het niet goed voor elkaar, zit constant te ** met de afstandsbedieningen om het juiste beeld er voor te krijgen van UPC, en opnemen met dvd wil ook niet correct.

plus krijg op mn dak van mn vriendin vanwege de kabels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
wat me opvalt aan mn setup, is dat de Digitale audio out zowel bij de MediaBox aanwezig is, als bij mijn DVD speler. MAAR op de Home cinema set is er maar 1 ingang voor Coax. maar nog wel 2 overige optische ingangen, maar deze zitten weer niet op de Mediabox of de DVD speler.

Als ik het een beetje goed doorgelezen heb, is Component qua beeld, beter dan scart.
Ik heb dat geprobeerd, beeld is prima, maar dan kan ik niet meer schakelen naar mn mediabox. Ik moet dan eerst de componentkabels verwijderen, voor ik op de mediabox kan tv kijken.

kan iemand mij 'excact' vertellen hoe zijn schema verloopt? beste kwaliteit staat voorop uiteraard

VIDEO :
van WCD naar mediabox
van mediabox naar DVDspeler/recorder
van DVDspeler/recorder naar tv

Audio :
van Mediabox naar Home cinemaset
van DVD speler naar Home cinemaset
TV naar cinemaset (lijkt me geen optie verder, gezien de mediabox al aangesloten staat op Home cinemaset, wat dus betekend dat er altijd gekeken wordt MET Home cinemaset! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141360

Sorry voor het schopje omhoog....

Ik begin me opeens af te vragen of dit nu allemaal gaat over het doorlussen van een analoog of digitaal video signaal.

Analoog is un eitje, al die aparaatjes hebben niet voor niets 2 aansluitingen!
Digitaal... ehhh DVI lijkt me enige optie, gezien dat rauwe data is, maar heb het zelf nog niet geprobeerd moet ik toegeven. Iemand een werkende situatie waarbij het digitale signaal opgenomen kan worden? Want ik heb namelijk een nogal slecht signaal op sommige zenders (komt door i-net over kabel geloof ik) Of ging dat hier al over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248574

Ik heb een soortgelijk probleem met m'n sony DVD/HDD en HD Mediabox van UPC, maar dan via HDMI...

HD Media Box van UPC (Philips DCR7101/03) is geïnstalleerd door monteur. Werd prima geholpen echt helemaal top!!! De monteur raadde me aan een versterker in de meterkast aan te brengen. Dat heeft hij gelijk gedaan en m'n analoge signaal is nu ook een stuk beter, maar National Geographic, Film1, Sport1 en Discovery zijn helemaal geweldig!!! Eerder gelezen goeie tip opgevolgd om alleen de extra HD Mediabox aan te schaffen voor € 8,99 en niet het Family of HD Pakket voor 30 euri of meer...

Beeld is prima, maar ik krijg geen geluid via de HD Mediabox naar m'n Home Cinema Set (wél naar de TV!)...

Ik heb de HD Media Box via HDMI met m'n Sony Home Cinema Set (STR KS1100) verbonden. Vanuit Home Cinema Set met HDMI naar TV (Sony KDL 40W2000). DVD is ook verbonden via HDMI naar m'n Cinema Set en vandaar dus weer naar de TV.

Via de DVD of analoog TV (via aparte AV-aansluiting) komt het geluid perfect via m'n Home Cinema Set. Maar als ik Digitale TV via de HD Mediabox aanzet, krijg ik wel het geluid op m'n TV, maar niet via m'n Home Cinema Set.

Doe ik iets verkeerd??? Of ligt het aan een instelling van 1 van de componenten?
Iemand een idee? Of heb ik de oplossing gemist ergens tussen al de berichten?
Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149072

Een issue die volgens mij wel in dit topic past: 1080p upscaling probleempje. Zo niet dan bij voorbaat excuses!

Situatie: UPC Mediabox (Pace) --> Sony HR785 DVDR/HDD--> Philips 32PFL9632

Aansluitingen:

COAX > Mediabox
Mediabox > SCART > DVDR
DVDR > HDMI > TV (HDMI1)
Mediabox > SCART > TV (EXT2)
Mediabox > COAX > TV (TV)

Op zich is deze manier van aansluiten een redelijk succes: via TV:EXT2 zie ik rechtstreeks de Mediabox, via TV:HDMI1 de DVDR en via TV:TV het analoge kabelsignaal - dat laatste om naar een andere zender te kunnen kijken (weliswaar analoog) terwijl de DVDR een digitale uitzending opneemt.

Maarrr het gaat mis met de upscaling vanaf de DVDR, maar dan alleen van het UPC signaal: ik krijg dan links en rechts twee kleine verticale zwarte balkjes, het beeld is dus verticaal teveel opgerekt en/of horizontaal te weinig opgerekt. De beeldinstelling op de Philips TV hou ik gewoon op 'Automatic' wat in alle andere gevallen perfect uitgevuld (en geproportioneerd) beeld geeft. DVD's die ik afspeel op de DVDR gaan perfect, UPC digitaal naar TV gaat perfect, UPC analoog naar TV gaat ook perfect, het gaat dus alleen mis met de doorgifte van het UPC signaal, zowel live als opgenomen op HDD.

Iemand enig idee waar dit door komt en of dit te verhelpen is?

Edit: nog wat rondgezocht en ik vraag me inmiddels af of dit wel echt een '1080p upscaling' probleem is.. maar goed, de diagnose is hierboven wel duidelijk uitgelegd, denk ik

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 149072 op 14-07-2008 23:34 ]

Pagina: 1