[.NET] Printen van oefening

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 08:32
Kan iemand een voorbeeldje geven van hoe je het best en gemakkelijk kan printen in een applicatie onder visual studio?

Thanks

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:31

Arethusa

Niet die server

Google eens op Crystal Reports.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Kingskawn
ok thanks

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lijkt me niet.

ligt er sowieso aan welke taal.
ik denk dat de slotje klasse erg geschikt is :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het je nog niet duidelijk is, op GoT verwachten we dat je eerst zelf wat probeert. Je moet niet gewoon zomaar een voorbeeldje vragen (scriptrequest) want daar zijn we niet voor. Daar kun je Google prima voor gebruiken.

Na jouw aantal posts had je dat toch wel kunnen weten :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Type eens "printing" in de index van Visual Studio. Bij printing [Visual Basic] -> samples staat wel iets.
Een tip: je print door naar/op een Graphics-object te tekenen. Net zoals je bij een Paint event doet, alleen dan heet het event PrintDocument.PrintPage.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:31

Arethusa

Niet die server

Boudewijn schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:23:
[...]

lijkt me niet.

ligt er sowieso aan welke taal.
ik denk dat de slotje klasse erg geschikt is :)
Was maar een wilde gok. De ts was wat karig. Maar met de tips hierboven moet hij toch aardig eindje komen.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Kingskawn
Ok heb dingen gevonden dankzij jullie ;-) zal hierop verder zoeken.

Thanks!

Mag dicht

PS. Ik probeer m'n weg te vinden in Visual Studio en af en toe zijn er basic steps dat ik niet ken of gezien heb.

[ Voor 39% gewijzigd door Kingskawn op 08-01-2007 08:42 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kingskawn schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:41:
Ok heb dingen gevonden dankzij jullie ;-) zal hierop verder zoeken.

Thanks!

Mag dicht

PS. Ik probeer m'n weg te vinden in Visual Studio en af en toe zijn er basic steps dat ik niet ken of gezien heb.
zoek in dat soort gevallen ook eens op van die sites met artikelen, zoals 4guysfromrolla, aspalliance, asp.net, msdn magazine, etc.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Kingskawn, in PRG stellen we wel wat meer eisen aan de topicstart, dan dat jouw topicstart laat uitschijnen. We verwachten toch tenminste dat je zelf al eens iets gezocht of geprobeerd hebt. Nu kan het wel zijn dat je dat al gedaan hebt, maar dat laat je helemaal niet blijken.
Bekijk eens de PRG Quickstart en zie wat we verwachten van de topicstarter.

Om ook even ontopic te antwoorden: het hangt ervanaf wat je wilt printen. Gaat het bv over rapporten die je wil genereren die handelen over gegevens die zich bv in een DB bevinden, dan kan je eens naar reporting tools zoals Crystal Reports kijken.
Gaat het eerder over bv figuren die je wil tekenen, dan kan je eens naar de PrintDocument class kijken.

Voor andere mensen: gelieve wannabee-mod replies achterwege te laten; we hebben ook TopicReports voor dergelijke dingen. :)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.