Toon posts:

printerkop van epson 740 ontstoppen?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn printerkop van mijn epson 740 printer is verstopt geraakt. Zo erg dat hij niet software matig gecleaned kan worden. Nu vraag ik mijn af of en hoe ik hem kan schoonmaken. Ik dacht aan het demonteren van de printerkop van de printer(ik weet nog niet hoe) en dan spoelen met ethanol(ik hoop dat de inkt die nog in de printerkop zit in ethanol oplost) ethanol afgieten, printerkop laten drogen en dan weer monteren en hopen dat dat de verstopping weg is en de printer het nog doet.
Heeft iemand dit al een keer geprobeerd, ik zou het zonde vinden om deze printer die ik nu 1 jaar en 3 maanden heb alweer te moeten vervangen :'(
Komt dit vaak voor bij epson?

• mj.oke
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-10-2019
Dat had ik dus ook
ik heb wel een nieuwe printer gekocht, later hoorde ik dat er schoonmaak cartridges zijn.
ik geloof niet van Epson zelf

Verwijderd

ja dit komt vaak voor bij epson.
vooral als de printer een tijdje niet wordt gebruikt en als hij dan warm staat.

en je kunt de kop reinigen door de kop te demonteren en dan een dag in wasbenzine te zetten.

alleen het printkopje mag dan onder staan.

heb dit al 2X moeten doen en dat was steeds in de zomer als het goed warm was.

was dit na een tijdje beu en heb een canon gekocht.

nu geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt!!
kneusje hoe heb je de printerkop gedemonteerd ik zie niet zo snel hoe ik hem kan demonteren. Ik zou graag een paar fotojes waar je kan zien hoe de kop vastzit maar ik weet niet hoe je dit hier doet

Verwijderd

ik had een epson 500 , en de kleurenkop kon je er uit halen door achter de kop een handeltje naar achter te drukken.

de zwart kop zat met een schroefje vast.
en die is dan ook de moeilijkste.

moest daarvoor de gehele bovenkant van de printer demonteren.

ook moet je opletten dat je de bedrading , die bij mij uit lintkabel bestond voorzichtig uit de kop trekt door weer een handeltje van de konktor omhoog te trekken.

al met al geen eenvoudige zaak als je niet technich aangelecht bent.

bij de zwart kop kan er bij het in elkaar zetten ook wat fout gaan.

Verwijderd

oops.

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Als je die url voor een 2e keer laadt (nu vanaf de location bar), dan doet ie het wel.. en ik denk dat je zelf bij Sonera zit, want ik kon mijn eigen IP en ISP zien :P

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 02:15 schreef Change het volgende:
Als je die url voor een 2e keer laadt (nu vanaf de location bar), dan doet ie het wel.. en ik denk dat je zelf bij Sonera zit, want ik kon mijn eigen IP en ISP zien :P
LOL, je hebt gelijk, :P ik zag ook m'n eigen IP. kwam me ook al zo bekend voor ;)
is ik dom of wel :D
(dat IK bij sonera zit DAT wist ik wel hoor :) )

Verwijderd

Topicstarter
huh doen de url's van de foto's het niet?
bij mij doen ze het wel.
Martijn

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

printerkop van epson 740 ontstoppen
nog een reden voor mij om niet een Epson te kopen maar een Hp:)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vannacht een idee ik weet niet of het werkt maar ik ga het wel proberen.
Als ik nu een lege kleur en zwart cardrige schoonmaak en vul met wasbenzine of ethanol en daarmee ga proberen te printen of hem een paar dagen in de printer te laten staan zal de verstopping dan oplossen?
dan hoef ik ook niet de hele printer uit elkaar te halen
Martijn

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Op zaterdag 03 februari 2001 09:13 schreef aftermath het volgende:

[..]

nog een reden voor mij om niet een Epson te kopen maar een Hp:)
hier heeft ie weinig aan. hp's zijn ook niet zonder problemen trouwens. ik kan het weten. ik had een hp. nu een epson740. in 2 jaar tijd met die printer nog nooit iets gehad.

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op zaterdag 03 februari 2001 09:47 schreef slacksoff het volgende:

[..]

hier heeft ie weinig aan. hp's zijn ook niet zonder problemen trouwens. ik kan het weten. ik had een hp. nu een epson740. in 2 jaar tijd met die printer nog nooit iets gehad.
heeft ie ook niets aan

maar om een antwoord op de 1 van de vragen te geven:...
ja ik denk dat het vaker bij epson printer voor komt

http://psnprofiles.com/AfthyX

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Een printer is om mee te printen.

[doe dat dan]

Een printer zit vol natte inkt

dus zet hem niet in de zon

Ik heb al een jaar of 4 een Epson Stylus Color 600 en nog nooit een probleem er mee gehad. Enneh, met de output van een HP kan ik niet bij een klant aankomen |:(
De enige reden dat ik hem binnenkort ga vervangen door een andere Epson, is dat ie nu alleen nog maar geld staat te kosten i.v.m. de leeftijd van dat ding.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Hoe lang heeft dat ding garantie.. meer dan een jaar? Als je dat nog hebt, gewoon Epson bellen, komen ze hem repareren. Op die manier heeft mijn broer al drie keer een gratis inktcartridge gekregen. :P

Moet je alleen wel een echte Epson cartridge er in zetten, anders stinken ze er echt niet in... ;)
Pagina: 1