Toon posts:

vraag over asus striker extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een monsterboard met core2duo

ik zit alleen met het volgende probleem, ik heb een pci-4x highpoint raid5 kaart (compatible met 8x en 16 sloten) maar ik kan echt nergens info vinden of de 3e pci-e x16 port (de middelste op dat bord) bruikbaar is voor pci-e kaarten, of zijn ze alledrie alleen geschikt voor grafische kaarten??

ik wordt er af en toe wel simpel van dat al die borden met pci-e x1 geleverd worden, zo gek zijn pci-e x4 of x8 kaarten nou ook weer niet??

hoop dat iemand me kan helpen bij dit antwoord of suggesties, want asus heb ik ook al 3 keer gemaild, tevens highpoint maar niemand geeft me een antwoord?

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
kijk hier kan ik je wel mee helpen 8)

je kan er gewoon allerlei pci-e kaarten instoppen :) het hoeft niet persé een graka te zijn.dus die raid kaart van jou gaat gewoon passen ;)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
Nu nog een mooie kast eromheen :P

Carpe Diem

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:52

Nutral

gamer/hardware freak

de striker extreme heeft 2 pci-e 16x sloten en 1 pci-e 4x slot, dus je kunt die raid kaart makkelijk plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
thanks for the hulp, kan ik in ieder geval met een gerust hart dat striker board halen,. maar wat is dat ding duur zeg oefff

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:24:
thanks for the hulp, kan ik in ieder geval met een gerust hart dat striker board halen,. maar wat is dat ding duur zeg oefff
Je hoeft hem niet te halen hoor :P Het is niet voor niets een 'high-end moederbord'.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:40:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een monsterboard met core2duo

ik zit alleen met het volgende probleem, ik heb een pci-4x highpoint raid5 kaart (compatible met 8x en 16 sloten) maar ik kan echt nergens info vinden of de 3e pci-e x16 port (de middelste op dat bord) bruikbaar is voor pci-e kaarten, of zijn ze alledrie alleen geschikt voor grafische kaarten??

ik wordt er af en toe wel simpel van dat al die borden met pci-e x1 geleverd worden, zo gek zijn pci-e x4 of x8 kaarten nou ook weer niet??

hoop dat iemand me kan helpen bij dit antwoord of suggesties, want asus heb ik ook al 3 keer gemaild, tevens highpoint maar niemand geeft me een antwoord?
Pci-e 16 is gemaakt voor grafische kaarten omdat je daar het meeste bandbreedte mee hebt. Alle pci-e sloten zijn backwardscompatible. Dus als jij bijvoorbeeld een pci-e 8x hebt kunnen alle lagere kaarten erin dus 8x 4x 2x 1x. In een pci-e 1x past dus alleen een pci-e 1x kaart (of je moet het slot open zagen). Maar waar jij rekening mee moet houden is niet of de kaart in het slot past, want dat kan gewoon, maar of er genoeg pci-e lanes zijn. Ze kunnen op het bord wel een pci-e 16x slot zetten, maar dat wil nog niet zeggen dat er ook echt 16 lanes naar dat slot lopen, daar moet je op letten. Volgens mij zit het bij dit bord wel goed omdat deze totaal 48 lanes heeft, dus 16*3. Maar bij andere borden waarop bijvoorbeeld 1 16x en 3 1x zit zijn er maar 19 lanes beschikbaar. Daarom hebben ze het in 16+3*1 opgedeelt. Dus je moet je niet afvragen of het gaat passen, want alle pci-e die er tot nu toe bestaan passen in een 16x. Het gaat er dus echt om of er voldoende lanes beschikbaar zijn.
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:24:
Dat komt omdat het een modern bord is, en het gewoon heel duur is om die 48pci-e lanes te maken. En het komt natuurlijk ook een beetje omdat het een net nieuwe chip is.

[ Voor 10% gewijzigd door bassie op 08-01-2007 13:36 ]

Pagina: 1