Toewijzen van een poort

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik zit op een beveiligd netwerk waar bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Nu heb ik echter wel eens gehoord/gelezen dat het mogelijk is om een bestandstype of een programma gebruik te laten maken van een specifieke poort. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, hoe dit werkt en of het mij uitgelegd kan worden.

Ik heb zelf wel gezocht, maar kom altijd uit op poort mappings dmv routers.

Democratie kost een Fortuyn

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

hangt af van het programma dat je gebruikt éh ...

mss iets meer info?

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Softwarematige portmapping heb ik ook wel interesse in, ik draai een webmailserver en ik zou graag willen dat ik mail.domein.nl:3000 en mail.domein.nl:443 zou kunnen doormappen naar gewoon mail.domein.nl, of is dat dan weer teveel gevraagd?
Evt, zou mail1.domein.nl en mail2.domein.nl ook nog kunnen, 2 poorten naar hetzelfde domein verwijzen zal denk ik niet werken...
Maar kan ik zoiets ook softwarematig kunnen doen? mijn hostingbedrijf (TransIP) ondersteunt het volgens mij niet.

Niet?
[Specs]

• Edjaaah
Ik wil het gebruiken voor BitTorrent. De standaard poorten worden geblokkeerd en als ik het BitTorrent verkeer lokaal op een andere poort kan krijgen, lukt het misschien wel.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02
SiGNe schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:30:
Softwarematige portmapping heb ik ook wel interesse in, ik draai een webmailserver en ik zou graag willen dat ik mail.domein.nl:3000 en mail.domein.nl:443 zou kunnen doormappen naar gewoon mail.domein.nl, of is dat dan weer teveel gevraagd?
Daar gaan ze toch al heen? mail.domein.nl == mail.domein.nl == IP-adres.
De hele wereld stuurt zijn mail naar poort 25, daar valt het dus sowieso niet te veranderen. Wat 3000 en 443 zouden moeten zijn (pop3 (eigenlijk 110) en https ofzo?). HTTPS gaat uit zichzelf al naar 443 dus daar hoef je niets aan te doen, en pop3 kun je afaik overal op draaien zolang je de clients die er naartoe connecten maar kan vertellen dat het op een afwijkende poort moet.
Mag ik vragen waarom je ze zou willen verzetten?
2 poorten naar hetzelfde domein verwijzen zal denk ik niet werken...
Ha. Een domein (of eigenlijk: ip-adres) kan wel 65536 poorten hebben, als je echter op al die poorten iets hebt luisteren houd je er geen meer over voor je eigen connecties :P

Wat wil je precies, want je haalt nu wat dingen door elkaar zeg maar :P

Edjaah: Bestandstypen een poort laten gebruiken? Bestandstypen worden door programma's gebruikt (zie de instellingen van Explorer). Die programma's kunnen mogelijk netwerkfunctionaliteit hebben, en in de meeste programma's kun je weer instellen met welke poort dat moet. Dat is echter 100% afhankelijk van dat programma :)

Ik kan in µTorrent instellen welke poort hij moet gebruiken voor inkomende connecties. Deze poort moet echter bereikbaar zijn op een publiek IP, en dus in je firewall doorgelaten worden en, als je NAT gebruikt, in je router geforward worden naar je interne ip.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Edjaaah
Dan denk ik dat het niet gaat werken, aangezien ik hetzelfde programma gebruik als jij en die poort instellingen al heb toegepast. Ik heb echter geen toegang tot de router, dus die instellingen kan ik niet wijzigen.

Ik dacht dat het misschien mogelijk was om te werken met -port 10000, als toevoeging in de snelkoppeling ofzo.

Verwijderd

Edjaaah schreef op maandag 08 januari 2007 @ 03:48:
Dan denk ik dat het niet gaat werken, aangezien ik hetzelfde programma gebruik als jij en die poort instellingen al heb toegepast. Ik heb echter geen toegang tot de router, dus die instellingen kan ik niet wijzigen.

Ik dacht dat het misschien mogelijk was om te werken met -port 10000, als toevoeging in de snelkoppeling ofzo.
Je zit niet voor niets op een beveiligd netwerk, juist om dit soort dingen tegen te gaan ;) Vraag me trouwens altijd af waarom mensen zo graag toch willen downloaden/gamen op hun werk/school :?

• Edjaaah
Hehe, ik zit op een uitwisselings programma voor ruim 4 maanden in de VS, daarom ;)

Maar, mochten er mensen zijn die wel een oplossing hebben voor mijn probleem, zou ik ze nog graag horen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Eigen verbinding thuis nemen, die zijn niet duur bij bijvoorbeeld AT&T. GoT is niet de plaats om hulp te vinden bij het omzeilen van met redenen opgezette beveiliging.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.