Toon posts:

Opnemen en zappen met DVD - recorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de LG RSH-188 DVD RECORDER gekocht en deze vandaag proberen aan te sluiten op mijn Samsung LCD televisie. Daarnaast maak ik gebruik van een twin tuner van KPN.

Probleem is dat ik wanneer ik aan het opnemen ben met mijn DVD RECORDER dat ik alleen het kanaal kan opnemen dat op mijn tuner geselecteerd is. Zodra ik ga zappen wordt het volgende kanaal opgenomen. Het gaat zelf zo ver dat wanneer ik bijvoorbeeld teletekst bekijk dat ook dit wordt opgenomen.

Mij is verteld om tussen deze drie apparaten een gesloten systeem te creeeren. Elk apparaat heeft 2 scartaansluiten

TV:
1. RGB (1)
2. AV (2)

DVD:
1. AV 1 Audio/Video
2. AV 2 decoder

KPN Digitenne:
1. VCR
2. TV Scart

Ik heb de KPN VCR aangesloten op DVD - AV 1. KPN - TV is aangesloten op TV RGB 1 en tot slot TV AV 2 aangesloten op DVD AV 2.

Het vreemde is dat wanneer ik van te voren inprogrammeer zowel op mijn KPN als op mijn DVD dat ik op kanaal X wil opnemen dat dit goed gaat en dat ik dan ook kan zappen. Echter als ik dus direct wil opnemen (ik stel in bij KPN direct opnemen en druk ook op record van mijn DVD) dat ik dan alleen het kanaal kan opnemen dat op dat moment in beeld is. Bij zappen wordt een ander kanaal opgenomen.

Met mijn video-recorder had ik dit probleem echter niet. Dit is dus nieuw voor me. Heeft iemand een idee hoe het komt, of ik iets fout doe en wat ik kan doen om het probleem op te lossen (indien mogelijk).

alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien een idee ?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

Direct record houdt letterlijk datgene in dat je beschrijft. Dat je video dat vroeger niet deed kwam omdat jouw video dat wellicht niet ondersteunde.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is toch eigenlijk onzin dat je niet gewoon kan opnemen zonder te kunnen zappen ? Dat betekent dat je altijd je programma moet inprogrammeren ? Als er nu meteen een programma start dan ben je dus in principe al te laat want je moet dus eerst inprogrammeren en dan pas is het mogelijk ?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:49:
Maar het is toch eigenlijk onzin dat je niet gewoon kan opnemen zonder te kunnen zappen ? Dat betekent dat je altijd je programma moet inprogrammeren ? Als er nu meteen een programma start dan ben je dus in principe al te laat want je moet dus eerst inprogrammeren en dan pas is het mogelijk ?
Nee. Zoals ik het begrijp heb je een twintuner. Dat betekent een aparte tuner voor je video/dvd recorder - die je kunt voorprogrammeren (zodat ie op gezette tijden een zender selecteert) en eentje voor het zappen. Als je die tuner niet voorprogrammeert dan gok ik inderdaad dat ie de TV tuner volgt. Als je de juiste apparatuur hebt kan je DVD recorder overigens zelf aan de (twin)tuner vertellen welke zender die moet pakken. Dit kan met GuidePlus.

Nederlands is makkelijker als je denkt