ADSL2+ + GBIT ETH + VoIP

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01-2025

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Ik heb nu de volgende opstelling

Een Alcatel Speedtouch 716 die de verbinding doet en wireless. Vanaf daar gaat er een UTP kabel naar de Linksys EG008W waar alle pc's en server aan hangen.

Nu ben ik erg ontevreden over de prestaties van de ADSL modem. Hij traint erg slecht. De verbinding die 20MBit moet wezen komt vaak niet over de 12MBit heen (wat modem traint)

Nu heb ik getest met een paar andere modems, zoals een draytek, d-link, etc. en die trainen super strak op 20MBit. Het ligt dus niet, zoals ik eerst dacht, aan de verbinding zelf.

Nu ben ik echter wel op zoek naar een modem waar ik ook mijn telefoon op aan kan sluiten (dus met FXS poortje (min. 1)) en dat zat niet op de geleende modems.

Heeft iemand een idee wat een goede, stabiele modem is voor het internet en een FXS poort biedt voor fatsoenlijke VoIP ondersteuning? Ik heb al zitten kijken naar de WAG54GP2 van linksys, maar kan dat ding nergens in een online shop of iets dergelijks vinden.

Ik hoop dat iemand een goed voorstel heeft.

Grtz
Frank

What are clouds made of? Linux servers mostly!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:14

jhu

Ik vond je Linksys WAG54GP2 modem op Ebay:

http://cgi.ebay.com/NEW-L...geNameZWD1VQQcmdZViewItem

[ Voor 2% gewijzigd door jhu op 08-01-2007 00:30 . Reden: typo ]

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:10

DataGhost

iPL dev

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat bovengenoemde fabrikanten stuk voor stuk meer dan 1 enkel type modem produceren en verkopen. Als je bijvoorbeeld even op de Draytek-site had gekeken had je gezien dat er in de 2800-serie een V-serie is die VoIP-support heeft, incl FXS poortjes. Hierin zijn zelfs nog verschillende versies met extra features te krijgen.

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb momenteel een zyxel staan doet het zeer behoorlijk.

Heb hier zelf een linksys befsr41en een wap54g aan hangen dit werkt allemaal prima samen.

[ Voor 30% gewijzigd door MICHIEL123 op 08-01-2007 00:41 ]

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Draytek heeft een paar routers met Voip.

http://www.azerty.nl/prod...ek-wifi-vigor-2200vg.html

Er is ook een versie zonder Wifi.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

FvH schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:25:
Ik heb nu de volgende opstelling

Een Alcatel Speedtouch 716 die de verbinding doet en wireless. Vanaf daar gaat er een UTP kabel naar de Linksys EG008W waar alle pc's en server aan hangen.

Nu ben ik erg ontevreden over de prestaties van de ADSL modem. Hij traint erg slecht. De verbinding die 20MBit moet wezen komt vaak niet over de 12MBit heen (wat modem traint)

Nu heb ik getest met een paar andere modems, zoals een draytek, d-link, etc. en die trainen super strak op 20MBit. Het ligt dus niet, zoals ik eerst dacht, aan de verbinding zelf.

Nu ben ik echter wel op zoek naar een modem waar ik ook mijn telefoon op aan kan sluiten (dus met FXS poortje (min. 1)) en dat zat niet op de geleende modems.

Heeft iemand een idee wat een goede, stabiele modem is voor het internet en een FXS poort biedt voor fatsoenlijke VoIP ondersteuning? Ik heb al zitten kijken naar de WAG54GP2 van linksys, maar kan dat ding nergens in een online shop of iets dergelijks vinden.

Ik hoop dat iemand een goed voorstel heeft.

Grtz
Frank
Flink verhaal terwijl je dus gewoon niet te vreden bent met je huidige modem, en op zoek bent naar een andere.
Voor dit soort topic's geldt: Zelf zoeken, en pas een topic starten als je enkele gevonden hebt en op zoek bent naar user experience :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.