Toon posts:

Asus mobo met AGP voor Intel Pentium D 915 S775

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goed mainbord voor bovenstaande processor en mijn AGP kaart (Geforce 6800 Xtreme, 128 mb). Nu zit ik te dubben tussen de volgende mainbords:

De "oude" Asus P5P800 SE (+/- 75 euro)

Pro's: AGP 8X, 4x pci, Serial ATA-150, Supported RAM Technology DDR SDRAM
Cons: geen DDR2, ATA100, geen Intel Core2 Duo & Core 2 Extreme ondersteuning

Asus P5PE-VM (+/- 55 euro)

Pro's: Intel Core2 Duo & Core 2 Extreme ready, AGP 8x, 3x PCI
Cons: Geen DDR2

Asus P5VDC-MX

Pro's: 2x IDE ATA133, AGP 8x, DDR2 ondersteuning, PCIe ondersteuning
Cons: Geen DDR2

Asus P5VDC-X

En ga zo maar door....

Wat ik graag zou willen:
- Ondersteuning Pentium D 9xx vereist, Core2Duo zou mooi zijn voor eventuele upgrade
- AGP (8x) is een must
- IDE ATA133 is net wat sneller dan ATA100, en heb ook nog een paar IDE drives

Graag jullie mening. Normaal kan ik dat zelf goed bepalen, maar het ligt nu allemaal erg dicht bij elkaar.

Verwijderd

uh ja hier kunnen we niet echt iets mee, allereerst zul je moeten vertellen wat je ermee wilt

Verwijderd

tja ik heb hier nog een ecs bordje overliggen
agp
2xddr1- 2xddr2
via chip
alle intel procs worden ondersteunt
raid word ondersteunt.
geen deulchannel mem.
overklok bios

je had geen email dus als je me een mail stuurt (staat in profijl)

Wat je ook kan nemen is een asrock
http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm
dan heb je ook pci-e en agp

Verwijderd

zal ik niet doen
zal dan een combo nemen zodat hij later zijn agp kaart kan vervangen naar een pci-e versie

persoonlijk zal ik die 6800 agp op vraag en aanbod zetten .
En een pci-e versie gaan kopen van een 7600gs\gt versie
maar dat licht aan zijn budget

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik er mee wil? Gewoon het normale huis en tuin werk, en af en toe wat multimediatoepassingen.
Met de Geforce 6800 XTreme kunnen de meeste spellen nog wel gespeeld worden ;-).

Is een goedkope ASUS nog niet beter dan een asrock, wat toch eigenlijk een budgetlijn van Asus is? (of mag ik dit niet zo noemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:27:
Wat ik er mee wil? Gewoon het normale huis en tuin werk, en af en toe wat multimediatoepassingen.
Met de Geforce 6800 XTreme kunnen de meeste spellen nog wel gespeeld worden ;-).

Is een goedkope ASUS nog niet beter dan een asrock, wat toch eigenlijk een budgetlijn van Asus is? (of mag ik dit niet zo noemen?
een goed kope asus kan je ook niet mee tweaken kwa overklokken (klein beetje maar)
Een goed kope asrock bordje kan je ook niet echt goed mee tweaken.

Dus kwa overklokken zijn ze allebij waardeloos.
Waar je wel na kan kijken is wat het bord je bied kwa opties.
Zoals bij de asrock 4xpci-e in een 16xpci-e slot (kan je toch een pci-e videokaart monteren met ongeveer 7% verlies kwa fps soms minder)

Dus kijk allebij de borden na via de handleiding die je op hun site kan vinden en vergelijk ze.
De asrock bordje die ik je aanbied is er een apparte topic over hier op got en men is te vreden met de 4xpci-e slot.

[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic
hier is de link

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 01:05 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn meer moederbordfabrikanten dan alleen Asus en Asrock hoor...

Begin eens met je echte (technische) eisen voorop te stellen en dan kijken welke borden (en bijbehorende merken) je dan tegenkomt. Zoek dan naar reviews en ervaringen met die borden en kies dan.

Dat kun je helemaal zelf ook doen hoor, enige wat je hoeft te doen is die vooringenomenheid met Asus (een erg overrated merk overigens) links te laten liggen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.