Het scherm krijgt ineens een groene waas en pacman verschijn

Pagina: 1
Acties:
  • 1.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:28
IK heb hier een probleem dat ik nog nooit heb meegemaakt en dat redelijk moeilijk te omschrijven valt: Om de zoveel tijd krijgt het scherm van de pc van mijn ouders ineens een groene wazige kleur. (Intussen kan er gewoon verder gewerkt worden) Hardwareprobleem zou je denken. Maar ik denk niet dat een kapotte videokaart ineens een groene wazige kleur gaat geven en tegelijk ook nog eens rechtsbovenaan op ongeveer 5 centimeter van de rand van het scherm een soort van witte pacman tonen die om de halve seconde zijn muil open en toe doet(of ik heb teveel fantasie) de "vlek" neemt drie gedaantes aan en verandert om de halve seconde. Na een minuut of twee is de groene waas en de witte vlek weer helemaal verdwenen. Na een tijdje begint het opnieuw en het rare is, de tijd die er tussen zit is bijna altijd hetzelfde. Weet iemand wat dit is?

Intussen zitten mijn ouders op een oudere pc en heb ik de "zieke" pc in beslag genomen. Ik wil niet gaan formatteren(hoewel ik de kans heb), maar ik ben echt zeer benieuwd naar wat dit is(ook de oplossing zou leuk zijn _/-\o_ )

Wat heb ik al gedaan:

-op virussen en spyware gescand
-hjtlogje laten analyseren door een vriend
-videodrivers + chipsetdrivers herinstalleerd
-1 ramlatje(hoewel ik niet echt kon verzinnen waarom het hier aan kon liggen)
-ander beeldscherm(blijft hetzelfde)
-Ook mijn broer wat laten gamen erop(ik durfde het zelf niet aan, het verschil van dat onboard kaartje tov mijn 8800 gtx zou ik niet overleven :+ ) maar die zei ook al dat die groene waas en witte vlek terugkwamen.

En eigenlijk weet ik al meteen geen raad meer hierna, niets werkt.

Het systeem:

Intel pentium 4 3.00 ghz 530J
4*256 MB RAM
120 GB harde schijf hitachi
intel avalon D915GAV
intel media accelerator Intel GMA 900(dacht ik, onboard allesinds)
-dvd-writer
-dvd-rom
-350 watt antec

De mogelijkheid om videokaart te verwisselen heb ik niet: wij hebben 4 pc's waarvan 1 laptop, 1 pc met agp en 2 pc's met pci-express(mijn systeem en dit systeem) In dit systeem is de videokaart onboard, maar in mijn systeem heb ik een 8800 gtx en met die 350 watt voeding in dit systeem zou het wel eens falikant kunnen uitbreken :+ Ik tracht wel nog aan een pci-kaartje te geraken.

Op google kan ik niet vinden(wat voor zoekwoorden zou ik ook moeten invullen? groene waas + witte vlek 8)7 )

edit: op het moment dat ik die situatie krijg, kan ik geen screenshots maken. Er komt dan gewoon wat dat er eigelijk openstaat, maar zonder die groene waas en witte vlek.) Ik tracht morgen wel een filmpje te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door skelleniels op 07-01-2007 23:19 ]

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Misschien kun je het HijackThis log aan meer vrienden laten zien?

En op het moment dat die pacman verschijnt in taakbeheer kijken of daar een onbekend proces staat, of dat er opeens meer van de cpu wordt gevraagd door een bekend proces.

Of Process Explorer gebruiken, als het ± 2 minuten duurt moet je met Process Explorer wel wat kunnen ontdekken.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 17:26
skelleniels schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:13:

edit: op het moment dat ik die situatie krijg, kan ik geen screenshots maken. Er komt dan gewoon wat dat er eigelijk openstaat, maar zonder die groene waas en witte vlek.) Ik tracht morgen wel een filmpje te maken.
Dan lijkt het mij niet echt een software probleem (dus virus ofzo) maar toch en hardware matig iets.
Ik ben benieuwd naar je resultaten met een ander videokaartje.

Kan je misschien een gewone foto posten van het scherm? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.

En wanneer is het probleem begonnen? Na een bepaalde hardware wijziging ofzo, of een bepaalde software installatie?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maak een ghostimage van je c. Zet daarna windows er opnieuw op. Is het probleem weg, lag het dus daaraan. Blijft het probleem, dan is het waarschijnlijk hardwarematig.

Test geheugen, videokaart, monitor. Bekijk de temps van alle onderdelen. Puur om dingen uit te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 08-01-2007 13:47 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

skelleniels schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:13:
op het moment dat ik die situatie krijg, kan ik geen screenshots maken. Er komt dan gewoon wat dat er eigelijk openstaat, maar zonder die groene waas en witte vlek.) Ik tracht morgen wel een filmpje te maken.
Dan is het in ieder geval geen hardwareprobleem, want dan zou de screenshot ook groen moeten zijn. Welke processen staan open? Kun je daar een printscreen van maken?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

knip

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 13:55 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Dit gedeelte is irrelevant geworden :)

Misschien een beetje domme vraag, maar heb je al de screensaver instellingen nagekeken? Wellicht dat het dat zou kunnen zijn, alhoewel ik dat niet verwacht. :) Verder is het ook handig om je HijackThis log eens hier te posten (tussen [code][/code]-tags aub) te posten, het kan zijn dat wij iets zien dat je vriend heeft gemist. :)

[ Voor 32% gewijzigd door pasta op 08-01-2007 13:57 ]

Signature

Verwijderd

Han schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:49:
[...]

Dan is het in ieder geval geen hardwareprobleem, want dan zou de screenshot ook groen moeten zijn. Welke processen staan open? Kun je daar een printscreen van maken?
..... dan is het juist wel een hardwareprobleem hoor :O

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Kurios schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:45:
Maak een ghostimage van je c. Zet daarna windows er opnieuw op. Is het probleem weg, lag het dus daaraan. Blijft het probleem, dan is het waarschijnlijk hardwarematig.

Test geheugen, videokaart, monitor. Bekijk de temps van alle onderdelen. Puur om dingen uit te sluiten.
Dit kan misschien wat gemakkelijker als je nog een overbodige (oude) harde schijf hebt liggen. Huidige schijf loskoppelen, andere harde schijf aansluiten en Windows gaan installeren, 10 gig heb je al genoeg aan. Dan heb je een schone installatie, kun je de software uitsluiten.

Geeft hij dit probleem ook als je de pc een tijdlang in de bios laat staan? Anders wellicht tijdens het installeren of opstarten van Windows?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je een andere VGA/DVI kabel geprobeerd?
Anders zou een foto wel handig zijn :)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

Sabbi

je denkt aan mij.

Is het niet een OSD van de monitor zelf, die iets wil aangeven?
Oftewel, gaat het probleem weg als je een andere monitor aansluit?

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:58

Mud.Starrr

I shoot people for money

[b]skelleniels schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:13:
....
edit: op het moment dat ik die situatie krijg, kan ik geen screenshots maken. Er komt dan gewoon wat dat er eigelijk openstaat, maar zonder die groene waas en witte vlek.....
Dat betekend dat het niet in de software zit.
Ik vermoed ergens tussen je videokaart en je beeldscherm.
Ander scherm had je al geprobeerd toch?
Andere vga kabel mischien?
en anders toch ergens een oud PCI videokaartje ofzo zien te vinden.

Edit: wat haas zegt, probeer eens buiten windows te werken.
Zoals in de bios of dos oid.
Als het dan nog gebeurd de dingen die ik hierboven zeg proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mud.Starrr op 09-01-2007 16:44 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• skelleniels
Het spijt me dat het zolang duurde, maar intussen ben ik een nieuwe videokaart(onboard-->radeon x600) en een nieuwe windowsinstallatie verder en dit gebeurt nog steeds!! van zodra ik de kans heb zal ik het filmen.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nieuwe windowsinstallatie? Dan is het dus wél een hardwareprobleem, en waarschijnlijk van het scherm..

Verwijderd

Ik heb dit wel eens gezien op mijn stage, dit lag aan 't scherm

Groene waas verscheen met een hele vage foutmelding (niet goed te lezen)
Dit gebeurde bij het opstarten tot het XP laadbalkje verscheen, heel maf, heb nooit kunnen achterhalen wat 't precies is...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 11:51 ]

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 07:53
Mud.Starrr schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:42:
[...]

Waarom niet? Als ik een screenshot maak staat hier bijv. mijn muis toch ook niet op, dus waarom zou dit 'programma/virus/ander probleem' er niet voor zorgen dat het niet geprint screened kan worden?

Probeer eens zoveel mogelijk randapparatuur van je beeldscherm weg te halen, of kijk eens in je opstartprogramma's(Start->Uitvoeren/Run->msconfig->enter->opstarten-tab) of daar niet iets 'raars' in zit...

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:41
Mud.Starrr schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:42:
[...]

Ik vermoed ergens tussen je videokaart en je beeldscherm.
Waarom ben je daar zo zeker van... Het kan zijn dat het virus/programma een soort Overlay gebruikt waardoor je met Print Screen niets ziet.

Van een filmpje in Media Player kun je immers ook geen screenshot maken op de "Print Screen" manier. Daar heb je speciale software voor nodig. Datzelfde geld voor bijna alle Games. Maar die hebben van een print screen functie ingebouwd.

Een voorbeeld van zo'n programma is HyperSnap-DX. Speciaal voor games/video capture... Probeer het daar eens mee.

Want zeg nou zelf: Het klinkt wel erg krom dat je door een Hardware-defect ineens een PAC MAN op je beeld krijgt. Die groene waas kon ik zeker geloven. Daar hoe je maar een breuk in je VGA kabel voor te hebben. Maar dat een Hardware-defect een PAC MAN op beeld tovert heb ik nog nooit van gehoord.

Het zou in ieder geval wel grappige Hardware zijn als dat zo zou zijn.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

ZeRoDeaD schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:56:
[...]
Waarom niet? Als ik een screenshot maak staat hier bijv. mijn muis toch ook niet op, dus waarom zou dit 'programma/virus/ander probleem' er niet voor zorgen dat het niet geprint screened kan worden?
omdat een virusschrijven niet je complete OS gaat herschrijven natuurlijk. Natuurlijk zou het kunnen, maar t is niet erg waarschijnlijk.

Probeer gewoon het probleem te isoleren, doe dr ns een linux liveCD in, kijk of het probleem nog steeds plaatsvindt. DOS en BIOS zijn niet erg representatief, dan zit je op een hele lage resolutie, met heel weinig videogeheugen in gebruik, als je t probleem dan niet hebt zegt t nog niks.

En probeer ns een ander scherm, en zo'n groene waas kan ook heel goed van de kabel afkomen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Met welke virus scaner heb je gescand, Soms wil een ander virusscanner nl wel eens een ander licht op je probleem geven. gebruik hier voor bv de online scanner van kaspersky

Grutte Pier fansels

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Reactie @ een paar hierboven:
De kans dat een virus zo geprogrameerd is dat het met printscreen niet te zien is is heel erg klein.
Heeft te maken met een aantal factoren die ik hier nu niet ga uitleggen.
(@ OvErDoSe: hij zegt dat het lijkt op een soort pacman, niet dat het echt pacman is)
skelleniels schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:46:
Het spijt me dat het zolang duurde, maar intussen ben ik een nieuwe videokaart(onboard-->radeon x600) en een nieuwe windowsinstallatie verder en dit gebeurt nog steeds!! van zodra ik de kans heb zal ik het filmen.
BèR schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:50:
Nieuwe windowsinstallatie? Dan is het dus wél een hardwareprobleem, en waarschijnlijk van het scherm..
Een ander scherm zou ik inderdaad proberen, als het dan nog niet opgelost is kan het alleen nog andere hardware zijn (moederboard?).
Of een virus dat ergens in de bios zit, maar dat lijkt me sterk.

Ik denk toch het scherm.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

• Zerotorescue
Heb je ondertussen al een foto gemaakt?

Alle randapparatuur loskoppelen(USBstick, webcam etc.) en CDs/DVDs uit je computer halen zou ook kunnen helpen...

offtopic:
@OvErDoSe, maar weinig mensen hebben thuis een Linux LiveCD liggen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Zerotorescue op 11-03-2007 13:17 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:18
@OvErDoSe, maar weinig mensen hebben thuis een Linux LiveCD liggen
Die kan je zeer gratis downloaden en op cd/dvd branden...

Heb je wel het juiste beeldscherm geinstalleerd staan, of bepaalde software? Misschien zijn de drivers wel geinfecteerd (aparte theorie, kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit :P)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:41
Mud.Starrr schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:47:
Reactie @ een paar hierboven:
De kans dat een virus zo geprogrameerd is dat het met printscreen niet te zien is is heel erg klein.
Heeft te maken met een aantal factoren die ik hier nu niet ga uitleggen.
(@ OvErDoSe: hij zegt dat het lijkt op een soort pacman, niet dat het echt pacman is)
Een gedaante dat zijn mond open en dicht doet lijkt mij zeker weten geen Hardware-probleem... En wat is volgens jou de onderbouwing dat jij zegt dat er weinig kans is dat een virus geprogrammeerd om niet te kunnen zien op printscreen.
Als het virus echt met de bedoelings is gemaakt om je scherm groen te maken en er een soort PAC MAN op te tonen, lijkt het me ook vrij bijpassed dat deze niet op Print Screen te tonen is. Om zo het probleem van het virus erg moeilijk uit te kunnen leggen zoals hier nu het geval is.
ZeRoDeaD schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:16:
Heb je ondertussen al een foto gemaakt?

Alle randapparatuur loskoppelen(USBstick, webcam etc.) en CDs/DVDs uit je computer halen zou ook kunnen helpen...

offtopic:
@OvErDoSe, maar weinig mensen hebben thuis een Linux LiveCD liggen :P
Ten eerste heb ik het helemaal niet over een Linux LiveCD gehad. En ten tweede kun je die inderdaad gewoon downloaden. http://ftp.snt.utwente.nl/

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Zerotorescue
Saeverix schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:03:
Ten eerste heb ik het helemaal niet over een Linux LiveCD gehad. En ten tweede kun je die inderdaad gewoon downloaden. http://ftp.snt.utwente.nl/
Excuses, bericht eronder van smokalot.

• skelleniels
Scherm kan het niet zijn, ik heb al een ander geprobeerd
Videokaart ook niet: van onboard naar x600 geen verschil
Kabel ook niet want onboard was via vga aangesloten en nu is het via dvi.

Ik test het wel nog eens uit met linux(vista staat er nu ook op en in het half uur dat ik er op zit nog geen pac man gezien)

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Saeverix schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:03:
[...]
Een gedaante dat zijn mond open en dicht doet lijkt mij zeker weten geen Hardware-probleem... En wat is volgens jou de onderbouwing dat jij zegt dat er weinig kans is dat een virus geprogrammeerd om niet te kunnen zien op printscreen.
Als het virus echt met de bedoelings is gemaakt om je scherm groen te maken en er een soort PAC MAN op te tonen, lijkt het me ook vrij bijpassed dat deze niet op Print Screen te tonen is. Om zo het probleem van het virus erg moeilijk uit te kunnen leggen zoals hier nu het geval is.
hoeveel mensen denk je dat uberhaupt in staat zou zijn om screenshots op een forum te plaatsen als ze zo'n probleem hebben?
...of gratis via de post krijgen: http://shipit.ubuntu.com/
ZeRoDeaD schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:16:
maar weinig mensen hebben thuis een Linux LiveCD liggen :P
...dan komen ze er nu achter dat het wel handig is om er 1 in huis te hebben.
offtopic:
Een beetje tweaker moet toch op zijn minst wel eens verder gekeken hebben dan dat OS wat al op die PC stond toen ie m kocht, en ubuntu install-CDs zijn ook live-CDs tegenwoordig.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

skelleniels schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:29:
Scherm kan het niet zijn, ik heb al een ander geprobeerd
Videokaart ook niet: van onboard naar x600 geen verschil
Kabel ook niet want onboard was via vga aangesloten en nu is het via dvi.

Ik test het wel nog eens uit met linux(vista staat er nu ook op en in het half uur dat ik er op zit nog geen pac man gezien)
Raar, raar, raar.
Kan nog in je mobo zitten, maar begint toch wel weer meer te neigen naar software probleem (virus).
Een Bios virus kan ik me voorstellen, dat verklaart dan meteen waarom je het niet ziet in een printscreen.
Als dat het echt is heb je wel een probleem.
Ik kan geen andere mogelijkheden bedenken, want je hebt je schijf al geformateerd en een nieuwe installatie gedaan begrijp ik?
Vreemd probleem.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• skelleniels
Ok, ik heb het eindelijk eens kunnen filmen(fototoestel lag in de buurt) Het is wel niet superscherp, maar het is duidelijk te zien. Ik moet nu wel ff een host zoeken om het erop te zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=rFRBVXT-e-8

OK, nu wordt het helemaal leuk: ik was op die pc een edit aan het typen op dit bericht. IK krjig een bsod(mijn vader had ook al 1 gekregen) en de harde schijf start nu niet meer op!! Het leuke er aan is dat dit de vervang harde schijf voor de oude schijf was toen die ook gecrashd was. De voeding doet het nochtans goed in mijn pc(geforce 8800 gtx, C2D E6600 @ 3 ghz) die dus echt serieus wat meer stroom nodig heeft. Het is overigens ook een nieuwe voeding omdat we dachten dat de crash daardoor kwam(het is een 450 watt van antec). Ik snap er echt niets meer van: harde schijf kan het echt niet zijn want we hebben er al 2 uitgetest, bios is gereset, mijn scherm hebben we al gebruikt om te testen, geen uitkomst, andere schermkabel, ander ramgeheugen, andere videokaart, andere voeding, netwerkkabel er af halen, bios updaten... Ik begin toch te neigen naar het moederbord(biosvirus dus). Windows xp is er al 3x opgezet en vista 2x

Na de pc enkele minuten uit te laten start de harde schijf nu toch gewoon op. Maar volgens hdtune zijn er bad sectors op, net zoals met de vorige schijf!!(andere S-ata kabel overigens) Dus die schijf kan ook de vuilbak in...Was het mijn computer niet geweest, ik had allang een andere gekocht. Der zit nu al een nieuwe videokaart, harde schijf en voeding in. Nu is die nieuwe HD ook gecrasht :(

[ Voor 93% gewijzigd door skelleniels op 28-03-2007 14:14 ]

• Kurios
  • Niet online
skelleniels schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:36:
Ok, ik heb het eindelijk eens kunnen filmen(fototoestel lag in de buurt) Het is wel niet superscherp, maar het is duidelijk te zien. Ik moet nu wel ff een host zoeken om het erop te zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=rFRBVXT-e-8

OK, nu wordt het helemaal leuk: ik was op die pc een edit aan het typen op dit bericht. IK krjig een bsod(mijn vader had ook al 1 gekregen) en de harde schijf start nu niet meer op!! Het leuke er aan is dat dit de vervang harde schijf voor de oude schijf was toen die ook gecrashd was. De voeding doet het nochtans goed in mijn pc(geforce 8800 gtx, C2D E6600 @ 3 ghz) die dus echt serieus wat meer stroom nodig heeft. Het is overigens ook een nieuwe voeding omdat we dachten dat de crash daardoor kwam(het is een 450 watt van antec). Ik snap er echt niets meer van: harde schijf kan het echt niet zijn want we hebben er al 2 uitgetest, bios is gereset, mijn scherm hebben we al gebruikt om te testen, geen uitkomst, andere schermkabel, ander ramgeheugen, andere videokaart, andere voeding, netwerkkabel er af halen, bios updaten... Ik begin toch te neigen naar het moederbord(biosvirus dus). Windows xp is er al 3x opgezet en vista 2x

Na de pc enkele minuten uit te laten start de harde schijf nu toch gewoon op. Maar volgens hdtune zijn er bad sectors op, net zoals met de vorige schijf!!(andere S-ata kabel overigens) Dus die schijf kan ook de vuilbak in...Was het mijn computer niet geweest, ik had allang een andere gekocht. Der zit nu al een nieuwe videokaart, harde schijf en voeding in. Nu is die nieuwe HD ook gecrasht :(
blijft nog steeds een rare zaak.
Probeer eens vista te installeren.

Overigens kan je een nieuwe harde schijf die crasht RMA sturen, krijg je gewoon een nieuwe voor terug.

• skelleniels
Kurios schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:23:
[...]

blijft nog steeds een rare zaak.
Probeer eens vista te installeren.

Overigens kan je een nieuwe harde schijf die crasht RMA sturen, krijg je gewoon een nieuwe voor terug.
Als je mijn post goed leest kun je zien dat ik vista er al 2x heb op gezet en ik het daar ook krijg. Die schijf kan ik idd RMA sturen, maar daarmee zal dat wit ding op het scherm nog niet weg zijn.(en hoelang zal die volgende schijf het dan weer uithouden...)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als ik het zo zie lijkt het er op dat het een melding van je scherm zelf is. Waarschijnlijk dat hij geen of een verkeerde input op één van de aansluitingen krijgt. Kijk eens in de handleiding van je beeldscherm of je daar iets in kan vinden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Kurios
  • Niet online
skelleniels schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:25:
[...]

Als je mijn post goed leest kun je zien dat ik vista er al 2x heb op gezet en ik het daar ook krijg. Die schijf kan ik idd RMA sturen, maar daarmee zal dat wit ding op het scherm nog niet weg zijn.(en hoelang zal die volgende schijf het dan weer uithouden...)
excuses, ik wilde alleen maar meedenken.

• skelleniels
E-Vix schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:32:
Als ik het zo zie lijkt het er op dat het een melding van je scherm zelf is. Waarschijnlijk dat hij geen of een verkeerde input op één van de aansluitingen krijgt. Kijk eens in de handleiding van je beeldscherm of je daar iets in kan vinden.
Wederom: ik heb al een ander scherm(mijn samsung 205BW)aangesloten en daar krijg ik ook dat "ding" Scherm dus uitgesloten(ook kabel is uitgesloten want nu gebruik ik DVI ipv VGA.)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit lijkt me nu eigenlijk wel 99,9% zeker geen Beveiliging & Virussen probleem, maar eerder een Videoplanken & Beeldkanonnen probleem

Signature

• skelleniels
pasta schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:43:
Dit lijkt me nu eigenlijk wel 99,9% zeker geen Beveiliging & Virussen probleem, maar eerder een Videoplanken & Beeldkanonnen probleem
Hoedat, er zit al een andere videokaart in, andere kabel en er heeft al een ander scherm aangehangen?? In mijn pc met die videokaart, scherm en kabel krijg ik overigens dat ding niet, dus die lijken me toch echt uitgesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door skelleniels op 28-03-2007 14:55 ]

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Ik heb ooit begrepen dat het mogelijk was om via het scherm een PDA of ander device van input te voorzien dmv een knipperend vlakje op het scherm waar je dan het infra rood oog tegen moest houden.
Ik geloof dat PALM die ooit heeft gedaan.

Maar aangezien je alles al vervangen hebt houdt het een beetje op.

Als je nu eens in het bios duikt, zie je het dan ook voor bij komen??

• Kurios
  • Niet online
Kan je nog even een goed overzichtje maken van wat je nu allemaal al geprobeerd en vervangen hebt?

Op een gegeven moment blijven er maar een paar dingen over. Bijv het moederbord, heb je dat al kunnen vervangen?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je zegt dat je Vista al 2x opnieuw geinstalleerd hebt. Welke software staat er behalve Vista nog meer op die pc?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• skelleniels
-Windows herinstalleerd(vista en xp) helemaal kaal zonder andere programma's. Zowel met als zonder drivers krijg ik het
-Van onboard videokaart naar ati x600
-Andere harde schijf
-Ander beeldscherm(van neovo weet ik veel naar samsung 205bw)
-Andere beeldscherm kabel(in plaats van vga een dvikabel ook)
-Ander RAMgeheugen
-Biosreset en biosflash
-CPU in mijn pc: mijn pc doet gewoon verder zoals hij hoeft te doen zonder knipperend vlak
-Netwerkkabel eruit halen
-Modem resetten
-Router resetten
-Andere voeding
-DVD-speler, DVD-writer, tweede harde schijf loskoppelen en onboard videokaart, 1 latje ram en niets van randapparatuur.

Bij alle bovenstaande acties blijft dat vlakje terugkomen.

Aan de cpu lijkt het mij niet te liggen daar het in mijn pc met die cpu niet gebeurd.
Het ramgeheugen ook niet, want ik heb al in plaats van 4*256 MB 2*512 Mb en al eens 2*512 MB + 2*256 MB gedaan. Ook met 1 latje 512 MB geen verschil. Blijft over het moederbord dan... Maar eiglijk is die pc nog stabiel en doet hij het verder(buiten harde schijven laten crashen, hoewel dit ook toeval kan zijn). Ik ga denk ik nog eens de bios flashen.

Ohja, in de bios komt het dan weer niet voor... Dan toch het moederbord niet? Ook geen software door formatatie?? Ik weet het echt niet meer. Het kan dan toch bijna niet anders dan een biosvirus zijn. Ik merk trouwens ook dat als ik dat wit vlakje zie, ik dan netwerkverkeer zie gaan door mijn router afkomstig van deze pc(alle drie andere pc's liggen dan af)

[ Voor 13% gewijzigd door skelleniels op 28-03-2007 17:56 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt al 2 keer vista geïnstalleerd, heb je toen de netwerkkabel aangesloten gelaten ?

Ik zou een clean install doen van vista zonder internet aansluiting.

• Kurios
  • Niet online
als ik zo het lijstje langsloop heb je alleen het moederbord niet vervangen.

Probeer (om een virus uit te sluiten) eens op te starten met een live-cd.
http://gnu.linuxforum.net...heckouts/non-gnu/gnoppix/
Heb je het hier ook, dan moet het haast wel in het moederbord zitten. Ik zou denken technisch mankement, bootvirussen komen echt niet vaak voor nl.

En als het een virus is zou die niet werken in linux!

edit: even nog een PCI videokaart proberen?

[ Voor 12% gewijzigd door Kurios op 29-03-2007 10:38 ]

Verwijderd

Lijkt er inderdaad sterk op dat je mobo gaar is :) Is Socket 775 als ik het goed begrijp? Heb je niet nog garantie?

• skelleniels
Met een livecd heb ik het niet... Straks flash ik die bios nog es even. Vista is geinstalleerd zonder netwerkkabel.

[ Voor 23% gewijzigd door skelleniels op 29-03-2007 10:49 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Volgens mij komt het van je mobo af. Lijkt wel op een melding van het mobo of zo iets.

Money for nothin' and your chicks for free

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik gok toch op monitor(kabel). Omdat je met printscreen niks kan vangen, dus kan het niet de videokaart mem zijn.

Moederbord kan niet zoiets vertonen, dan krijg je simpelweg andere errors of vastlopers.

Hitte probleem kan het ook zijn! Of een speaker/tv bij je monitor

• skelleniels
ToFast schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:00:
Ik gok toch op monitor(kabel). Omdat je met printscreen niks kan vangen, dus kan het niet de videokaart mem zijn.

Moederbord kan niet zoiets vertonen, dan krijg je simpelweg andere errors of vastlopers.

Hitte probleem kan het ook zijn! Of een speaker/tv bij je monitor
Mja hitte, dat ding komt altijd op dezelfde plaats voor op de monitor
Kabel is al vervangen
Monitor is al vervangen

Moederbord vind ik ook sterk daar hij voor de rest stabiel is in games enzo.

http://www.intel.com/products/motherboard/D915GAV/index.htm

bovenstaande link is trouwens het moederbord.

Verwijderd

Ik gok toch op monitor(kabel).
Is al vervangen.
Omdat je met printscreen niks kan vangen, dus kan het niet de videokaart mem zijn.
Wel, druk maar eens op PrtScr tijdens het spelen van een DX spel ;-) Dat is toch echt je videomem maar je kan het niet capturen.
Of start een media player. Daar waar je film afgespeelt word (overlay) zie je een zwart blok. Kan je dus ook niet capturen met PrtScr.
Moederbord kan niet zoiets vertonen
Wel
Dan krijg je simpelweg andere errors of vastlopers
Klopt, dit lijkt inderdaad niet op een mobo error / notice. Maar het -kan- wel.
Hitte probleem kan het ook zijn!
Absoluut niet!
Of een speaker/tv bij je monitor
Absoluut niet!

Door een bizarre samenloop van omstandigheden vertoont het magnetische veld van speaker zeker netjes rechtsbovenin het scherm een animatie van een knipoog..... right :O

Hoewel dit weldegelijk door het mainboard gegenereerd zou kunnen worden, waarbij het ook niet raar is dat je het niet in je BIOS scherm hebt maar wel onder windows, zou ik niet denken dat het gerelateerd is aan het mainboard.

Zoals reeds eerder aangegeven:

Boot even van een Linux Live CD/DVD
Je geeft aan netwerkverkeer te zien, maak eens een capture met ethereal :)

Ik denk dat je inderdaad teveel fantasie hebt om dit pacman te kunnen noemen.
Hoewel je youtube vid natuurlijk wel een beetje vaag is zie ik er een oog in wat knipoogt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:15:
[...]

Ik denk dat je inderdaad teveel fantasie hebt om dit pacman te kunnen noemen.
Hoewel je youtube vid natuurlijk wel een beetje vaag is zie ik er een oog in wat knipoogt.
Misschien toch een stille liefde wat aan het knipogen is : :o

Maar alle gekheid op een stokje, ik heb zelf vaak ondervonden dat wanneer de rest van de hardware goed functioneert het MoBo vaak overblijft als een probleem geval. Heb zelf ook diverse Intel onboard bordjes gezien waar je de AGP poort niet eens aan de gang kon krijgen of andere onverklaarbare flauwekul.

Ik zou toch een ander bordje proberen want je had ook al problemen met je harde schijf. Dat je harde schijf raar doet wil niet per definitie zeggen dat je schijf stuk is maar ook de controller kan kapot zijn op je MoBo. Ik denk dat verder discussieren over het probleem weinig zin heeft totdat je een ander MoBo hebt geprobeerd.

Ik zou overigens gewoon de hele pc uit elkaar halen, tot MoBo aan toe en dan weer netjes terug inbouwen. Wil nog wel eens helpen, zeker het goed uitzuigen van het MoBo.

• skelleniels
OK, wat je erin ziet mag je allemaal zelf fantaseren maar het eerste wat in mij opkwam is een pacman >:) Speakers kan het echt niet zijn want die zitten ingebouwd in het scherm. Op een ander scherm heb ik het ook(en die staat op een andere plaats) In een linux bootcd krijg ik het niet.

OK dan zal ik die pc maar eens helemaal uit mekaar halen... Garantie is er nu toch niet meer na al die vervangingen door de jaren heen(pc is geloof ik deze vakantie 2 jaar oud.)

[ Voor 24% gewijzigd door skelleniels op 29-03-2007 11:34 ]

• Kurios
  • Niet online
skelleniels schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:33:
OK, wat je erin ziet mag je allemaal zelf fantaseren maar het eerste wat in mij opkwam is een pacman >:) Speakers kan het echt niet zijn want die zitten ingebouwd in het scherm. Op een ander scherm heb ik het ook(en die staat op een andere plaats) In een linux bootcd krijg ik het niet.

OK dan zal ik die pc maar eens helemaal uit mekaar halen... Garantie is er nu toch niet meer na al die vervangingen door de jaren heen(pc is geloof ik deze vakantie 2 jaar oud.)
oke, dus als conclusie komt het alleen voor met dit mobo tijdens windows

Dan is het niet hardwarematig.

• skelleniels
Kurios schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:37:
[...]

oke, dus als conclusie komt het alleen voor met dit mobo tijdens windows

Dan is het niet hardwarematig.
Maar softwarematig ook niet echt daar het zelfs na verschillende herinstallaties nog gebeurt.

• DND_Roche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-01-2024
Het lijkt wel alsof het iets in je monitor is.
Ik heb gelezen dat je al een andere monitor geprobeerd hebt, was zeker niet precies hetzelfde type?

Ik kan het niet goed zien maar het lijken wel symbooltjes in een soort van tekstballonnetje.

Het lijkt wel alsof het iets is dat naar boven komt over het beeld heen... Ik bedoel net zoiets als je dmv de knoppen op je monitor de brightness enzo probeert in te stellen.
Dat is ook niet te screenshotten :)

De verklaring dat het alleen met windows zou zijn zou dan kunnen door een combi van resolutie/refreshrate...

Ik heb zoiets wel eens met een tv gehad. Je kent dat wel, dat als je zapt dat in de bovenhoek het kanaal+zendernaam komt te staan. Dat komt (uiteraard) uit je TV. In die tv werd het signaal dusdanig verstoord dat het pokkeding dacht dat ik aan het zappen was en bleef ie om de paar seconden tonen dat ik bijv bij RTL4 zat.

(edit: ik lees net dat je ingebouwde boxen hebt in je monitor. Ik had het idee dat een van de (zoals ik ze noemde) symbooltjes in je filmpje een muzieknootje tussen haakjes was :D. Het lijkt op .. , dan een keer een leeg ballonnetje dan weer .., en dan een muzieknootje tussen haakjes. (LOL waar gaat het over }:O ))

[ Voor 15% gewijzigd door DND_Roche op 29-03-2007 11:50 ]

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op het filmpje lijkt het op een muzieknootje in die balloon, naast een ander symbool en een leeg vlakje.

Heb je het moederbord boekje al eens doorgespit. Het lijkt op iets van info die door je moederbord op je monitor wordt weergegeven, waarbij dat muzieknootje dus iets met audio te maken heeft. Loop de opties in ej bios eens door.

• Kurios
  • Niet online
skelleniels schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Maar softwarematig ook niet echt daar het zelfs na verschillende herinstallaties nog gebeurt.
sja, maar wat is het dan wel?

• skelleniels
Kurios schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:24:
[...]

sja, maar wat is het dan wel?
Weet ik ook niet, daarom vraag ik het.

edit: Bij het terug in mekaar steken van de computer is het mij opgevallen dat er maar een 20 pins stekker inzit in plaats van een 24 voor het moederbord(er zijn dus 4 pinnen tekort) Zou het moederbord te weinig stroom krijgen?

[ Voor 37% gewijzigd door skelleniels op 29-03-2007 13:16 ]

Verwijderd

skelleniels schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:25:
[...]

Weet ik ook niet, daarom vraag ik het.

edit: Bij het terug in mekaar steken van de computer is het mij opgevallen dat er maar een 20 pins stekker inzit in plaats van een 24 voor het moederbord(er zijn dus 4 pinnen tekort) Zou het moederbord te weinig stroom krijgen?
Dit zou het zeker kunnen zijn. Mits je niet een aparte 4 pins kabel (uit de voeding) hebt aangesloten.

• skelleniels
Er zit nog wel een pentium 4 stekker aangesloten en er zit zelfs een gewone molex aangesloten op het moederbord.

Verwijderd

skelleniels schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:16:
Er zit nog wel een pentium 4 stekker aangesloten en er zit zelfs een gewone molex aangesloten op het moederbord.
Dan zou dit het probleem niet mogen zijn. Je kan wel proberen je molex er even af te halen. Maar kans van slagen acht ik niet zo groot.

• mzzl78.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 01:09
bijna 1 april?

• skelleniels
En op wat slaat dat? Je ziet het filmpje toch ook wel...
Zonder molex start de pc niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door skelleniels op 29-03-2007 17:49 ]

Verwijderd

Mem test al geprobeert?

• skelleniels
Daar ik het geheugen uit een goed werkende athlon xp heb geprobeerd(2*256 MB) lijkt me dat het geheugen ook goed is. Ik heb wel 10 combinaties geprobeerd, maar ik kan idd wel eens een memtestje draaien.

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-05 22:36
Het lijkt mij niets met het geheugen of de processor ofzo te maken hebben. Ik denk dat het een 'feature' is en geen bug. Maar een feature waarvan...

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als ik het filmpje zie en de stappen die je hebt ondernomen is het in ieder geval GEEN:

- Virus
- Kapotte videokaart, beeldscherm of kabel

Het lijkt er inderdaad op alsof het moederbord wat wil vertellen.

Heb je losse pci kaarten in je pc zitten?

Maak je moederbord eens helemaal kaal.
Gewoon totaal niets aansluiten behalve; voeding, processor, geheugen en de videokaart.

Misschien heb ik erover heen gelezen maar zie je dit icoon ook als je in de bios blijft?

Ik vind het best wel grappig dit, ik ben zelf hoofd technische dienst bij een computerzaak maar zoiets heb ik nog nooit gezien.

Succes ermee.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-03 18:04
Het bovenstaande, plus een kale installatie en elke driver apart installeren en kijken vanaf wanneer het probleem zich voordoet.

Het lijkt mij zo'n nutteloze mobo tool feature.

Verwijderd

Het kan misschien aan mij liggen, ik heb even vlug door de posts heen geskimd....

Het lijkt mij, als ik zo de icoontjes bekijk dat het iets met contrast, helderheid e.d. is
Zeker weten dat het niet de OSD van de monitor is die loopt te kloten? Op zich zou een ander beeldscherm niet uit hoeven maken... Gek voorstel,

640x480@60Hz al eens geprobeerd?

Ik lees van het weekend wel ff bij, laat me even weten of dit helpt :)

• Zerotorescue
Volgens mij heb ik ondertussen alle antwoorden zo'n beetje gelezen, en als ik het goed heb heb je Linux al geprobeert en kwam het probleem daar niet in voor. Dan hoeft het dus al niet meer een status/waarschuwing/een ander icoontje te zijn. En ook wanneer er een icoontje in beeld komt dan komt er meestal niet ook een groene waas. Ik denk dus toch dat het een (windows) virus is.

edit:
Even opgezocht:

skelleniels schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:33:
In een linux bootcd krijg ik het niet.

Heb je al geprobeert met een andere muis & toetsenbord te werken? Op de meeste nieuwe muizen worden firmware geïnstalleerd, en misschien heeft die van jou wel een virus, of, ervan uitgaand dat je gewoon 'geluk/pech' had in Linux, geeft die een melding. Probeer eens te werken met een muis die zo'n 3 jaar+ oud is(meestal met balletje). Deze hebben (meestal) geen firmware, waardoor je dat ook weer uitsluit.

Werkt bovenstaande ook niet, dan zou ik toch Windows 98/95 installeren en een tijdje gebruiken. Een nieuw moederbord kan je natuurlijk ook proberen, maar is dit het niet dan heb je weer een moederbord teveel/over waar je dan ook weer niks aan hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Zerotorescue op 30-03-2007 20:51 ]

• Fiander
  • Laatst online: 15-05 09:37
Ik lees dat je een bios flash hebt gedaan ?
Heb je dat gedaan met een file die je al had liggen, of heb je bij de fabricant van je mobo een nieuwe ( of dezelfde ) gedownload ?

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• skelleniels
Fiander schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:00:
Ik lees dat je een bios flash hebt gedaan ?
Heb je dat gedaan met een file die je al had liggen, of heb je bij de fabricant van je mobo een nieuwe ( of dezelfde ) gedownload ?
Een nieuwe gedownload, dat met die muis en toetsenbord heb ik nog niet geprobeerd. Maar het is een standaard microsoft muis en een logitech toetsenbord.

• Zerotorescue
Hoe oud zijn ze ongeveer en hebben ze uitgebreide functies als instelbare DPI oid?

• skelleniels
Ongeveer 2 jaar oud en er is niets aan in te stellen(gewoon standaard 5 euro muisje meegeleverd met die pc, net zoals het tobo)

• RmanX
  • Laatst online: 12-05 19:15

RmanX

Mario pizza!

Tja na het lezen van alles wat je geprobeerd hebt, kan ik maar tot een conclusie komen. Je probleem lijkt op te treden bij hogere resoluties (windows begint bij 640*480), daarom zie je in de bios niets. Werkt linux wel goed bij hogere reso's? in dat geval kan het iets met windows aansturing te maken hebben nog.

Bij hogere resoluties is er ongetwijfeld meer dataverkeer over je mobo naar je northbridge. Ik denk dan ook dat daar je probleem zit (wellicht te heet geworden ooit, slijtage oid). Mooiste is om de hele boel op een ander mobo te proberen en kijken of het weg is dan ben je er echt uit.

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• mzzl78.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 01:09
waar "bijna 1 april?" op sloeg?
het was gewoon het eerste wat in me opkwam en zo'n filmpje is natuurlijk makkelijk te maken.

maar zonder gekheid:
je kan proberen het filmpje (of beter een paar goeie foto's) naar de maker van je mobo te sturen.
als je mazzel hebt leest iemand het die de moeite neemt je te helpen.

want zelfs al neem je een ander mobo en het is weg dan weet je nogsteeds niet wat het nou is.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 16:36

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Maak es een plaatje met een digitale camera?

• skelleniels
REDFISH schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:32:
Maak es een plaatje met een digitale camera?
Op pagina 2 staat een filmpje.

Mja het ligt sowieso aan het mobo. Nu ik mijn p5b uit garantie terugheb, heb ik mijn vervangmoederbord(gigabyte 945m s3 ofzo, de naam is wat anders maar goed detail) en daar heb ik met dezelfde hardware(uiteraard ander ram want het is ddr2) dat probleem niet. Een mail sturen naar de mobofabrikant zal ik meteen eens doen. Bedankt voor de tip. Ik laat weten wat ze terugsturen.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Probeer eens met Ubuntu linux, op http://www.ubuntu-nl.org/download/ kan je Ubuntu downloaden of bestellen (duurt wel effe)
Als het probleem zich nog steeds voordoet moet het toch wel aan de hardware liggen.
Als het probleem zich niet meer voordoet in linux of ander OS, maar wel in je standaard OS, dan zal het wel een virus zijn, een goede virusscanner kan je ook op GOT vinden, in de Virussen & Spyware gedeelte, anders is Avast, http://files.avast.com/iavs4pro/setupdut.exe daar te downloaden.
Spywarescanner, probeer Spybot S&D, te vinden op http://fileforum.betanews..._and_Destroy/1043809773/1
of Ad-Aware ( maar daar ga ik geen link voor geve wegens al te veel aan links in dit kleine kadertje ;) )

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Petervanakelyen
sry, had ni gezien dat er noch extra paginas ware, sry !

• skelleniels
Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:30:
Probeer eens met Ubuntu linux, op http://www.ubuntu-nl.org/download/ kan je Ubuntu downloaden of bestellen (duurt wel effe)
Als het probleem zich nog steeds voordoet moet het toch wel aan de hardware liggen.
Als het probleem zich niet meer voordoet in linux of ander OS, maar wel in je standaard OS, dan zal het wel een virus zijn, een goede virusscanner kan je ook op GOT vinden, in de Virussen & Spyware gedeelte, anders is Avast, http://files.avast.com/iavs4pro/setupdut.exe daar te downloaden.
Spywarescanner, probeer Spybot S&D, te vinden op http://fileforum.betanews..._and_Destroy/1043809773/1
of Ad-Aware ( maar daar ga ik geen link voor geve wegens al te veel aan links in dit kleine kadertje ;) )
Mja wat denk je nu zelf? Ik heb al aangegeven dat ik geformatteerd heb: Het tweede deel van je post kan al wegvallen. Linux heb ik ook al geprobeerd zoals ik al eerder zei... Het ligt aan het moederbord dat weet ik ook wel. Maar hoe krijgen we het weg. Van intel heb ik nog geen antwoord gekregen.

Verwijderd

Zet onboard de vga en geluid chip eens uit. Daarna agp prioritie aanzetten in plaats van pci.

Verwijderd

Volgens mij is het een heel oud virus, of zelfs geen virus, maar een soort geintje dat je vroeger bij je collega op de computer zette, net zoals het beeld op zijn kop bij het opstarten (nog leuker als je eerst het scherm op zijn kop zet trouwens; lijkt gewoon beeld totdat ze doorhebben dat het scherm op zijn kop staat).

• Petervanakelyen
hmm, dus t ligt aant mobo, jah, ik zou zegge kijk eens in uw bios of ge niets van geluid ofzo kunt verandere. Maybe ook eens op website van fabrikant zien naar functies van mobo of daar niks tusse staat van geluidspictogram ?

• skelleniels
Petervanakelyen schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:33:
hmm, dus t ligt aant mobo, jah, ik zou zegge kijk eens in uw bios of ge niets van geluid ofzo kunt verandere. Maybe ook eens op website van fabrikant zien naar functies van mobo of daar niks tusse staat van geluidspictogram ?
Hmm, lijkt me sterk, maar ik ga eens in het bios proberen wat onboard devices uit te zetten. Kan het ook liggen aan de harde schijf die weer aan het kapot gaan is?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Alleen als je hd smart enabled is en via drivers o he t beeldscherm laat zien wat er aan de hand is.

maare dat zou de meest idiote combo zijn ooit.

Tis dat de TS fel reageerde op een "dit is een gap opmerking" maar anders zou ik daar ook aan denken. hmm

ik denk iig dat het teken te precies is voor een bug/kapot iets, wel heeel vreem dat het met een pci videokaartje ook nog gebeurd! (had je je onboard vidkaart wel uit gezet in de bios?)

~ Mijn prog blog!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
heb je al contact opgenomen met intel? (fabrikant mobo)
aangezien alle onderdelen vervangen zijn, is het vrij zeker het mobo
of dit is een of andere vage melding van het mobo, die ze bij intel dan moeten kenne
of het is een virus in het bios of zo, dan hebben ze bij intel wel een tooltje om bios leeg te maken en te herschrijven (veel moderne mobo herschrijven bij een gewone flash niet de hele bios ivm basis support voor als het mis gaat toch nog te kunnen flashen)
(had je je onboard vidkaart wel uit gezet in de bios?)
dit kan toch ook niet, het lijkt mij sterk dat de onboard videochip dingen kan doorgeven aan een pci/agp videokaart

[ Voor 17% gewijzigd door catfish op 08-05-2007 10:59 ]

Verwijderd

Sorry voor de kick van een antique topic, maar ik ben toch wel benieuwd of je uiteindelijk hebt kunnen vinden waar het aan lag?

• skelleniels
Jup, het lag blijkbaar aan het scherm. Op een dag besliste mijn vader namelijk dat hij een dualscreen wilde. Dus identiek scherm erbij en we hadden twee schermen. Ineens ging 1 van de 2 schermen weer die pacman vertonen terwijl het andere scherm gewoon zijn werk doordeed. Ik dacht hmm misschien een fout in de kabel of dvi-poort(dat scherm zat op dvi op de ati x600, het ander scherm via vga). Ik wisselde beide schermen eens om van poort(dus defecte scherm op vga) en ineens ging dat scherm weer lekker pacman spelen. Dus het kan niet anders dan aan het scherm liggen. Dan vraag je je natuurlijk af wat is er nu mis met dat scherm

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
skelleniels schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:13:
Jup, het lag blijkbaar aan het scherm. Op een dag besliste mijn vader namelijk dat hij een dualscreen wilde. Dus identiek scherm erbij en we hadden twee schermen. Ineens ging 1 van de 2 schermen weer die pacman vertonen terwijl het andere scherm gewoon zijn werk doordeed. Ik dacht hmm misschien een fout in de kabel of dvi-poort(dat scherm zat op dvi op de ati x600, het ander scherm via vga). Ik wisselde beide schermen eens om van poort(dus defecte scherm op vga) en ineens ging dat scherm weer lekker pacman spelen. Dus het kan niet anders dan aan het scherm liggen. Dan vraag je je natuurlijk af wat is er nu mis met dat scherm
Maar je had toch al een ander scherm geprobeerd?
Uit je topicstart:
-ander beeldscherm(blijft hetzelfde)

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
.bgnlmj,m,,m\\\\\\\\,\nj,m\j\mhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhgggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffddddddddddddddddddddddddddddssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssdewq

Grutte Pier fansels

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik lees net het topic voor de eerste keer, dacht na het zien van het filmpje ook dat het een beeldscherm probleem was (zag nl. echt uit als zo'n OSD overlay), maar toen schreef je dat je de monitor al vervangen had:
-Ander beeldscherm(van neovo weet ik veel naar samsung 205bw)
Hoe verklaar je dan dat beide monitoren hetzelfde probleem hadden?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• skelleniels
Tja dat snap ik dus ook niet 8)7 Maar nu gebeurt het enkel en alleen bij dat beeldscherm...
@hessel:??? beetje teveel op?

[ Voor 14% gewijzigd door skelleniels op 25-08-2007 11:41 ]

• skelleniels
Een klein topickick.

Het "probleem" is nog steeds niet opgelost. Maar het is dus nu wel duidelijk dat het aan het scherm ligt. Wij hebben 2 identieke beeldschermen en bij het ene scherm komt het voor, maar bij het andere niet. Op verschillende pc's, vga en dvi, adapters verwisseld. De beide schermen staan naast elkaar, elk met hun eigen pc op dit moment. Bij het omwisselen blijft hetzelfde scherm die kuren vertonen. Misschien handig om te weten, maar dit is het type van de schermen(identiek hetzelfde): Neovo M-17. Zijn er mensen die na een half jaar hier misschien wat meer over weten?

edit: nog een link naar het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=rFRBVXT-e-8

[ Voor 6% gewijzigd door skelleniels op 24-01-2008 19:57 ]

• Cheezus
  • Laatst online: 19:59

Cheezus

Luiaard

Als je 2 identieke monitoren hebt geprobeerd lijkt het me een defect in de monitor.
Die groene waas zou dan het defect zijn en die 'pac-man' is misschien onderdeel van een soort zelf-test van de monitor die doorheeft dat er iets fout is..

Verwijderd

Heb met google even gekeken.
Vond een review over deze monitor.
http://reviews.cnet.com/l...4505-3174_7-31319479.html
The AG Neovo M-17's unusual menu buttons borrow their quad-directional cluster layout from DVD players and the iPod. They are as intuitive to navigate as these other devices, but we had to consult the manual on the included CD to learn that the center button does double duty as a power switch and an onscreen menu (OSM) launcher. We were similarly stumped by the OSM's iRelax feature; after some investigation, we discovered that it's a timing device that reminds you to take a break to rest your eyes by periodically displaying a blinking eye icon. The OSM's navigation is easy to grasp and lets you adjust typical settings such as color temperature, brightness, and sharpness.

• skelleniels
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:40:
Heb met google even gekeken.
Vond een review over deze monitor.
http://reviews.cnet.com/l...4505-3174_7-31319479.html

[...]
Nu je het zegt _/-\o_ Ik heb net even de monitoren kwa osd settings vergeleken en het was inderdaad het enigste dat anders was: de timer settings 8)7 En maar zoeken op dat moederbord, andere pc, andere kabel... Ok dit was dus mijn langste zoektoch ooit _/-\o_ Bij deze is dit eindelijk opgelost. Het heeft iets meer als een jaar geduurd maar kom :+

Pagina: 1