IK heb hier een probleem dat ik nog nooit heb meegemaakt en dat redelijk moeilijk te omschrijven valt: Om de zoveel tijd krijgt het scherm van de pc van mijn ouders ineens een groene wazige kleur. (Intussen kan er gewoon verder gewerkt worden) Hardwareprobleem zou je denken. Maar ik denk niet dat een kapotte videokaart ineens een groene wazige kleur gaat geven en tegelijk ook nog eens rechtsbovenaan op ongeveer 5 centimeter van de rand van het scherm een soort van witte pacman tonen die om de halve seconde zijn muil open en toe doet(of ik heb teveel fantasie) de "vlek" neemt drie gedaantes aan en verandert om de halve seconde. Na een minuut of twee is de groene waas en de witte vlek weer helemaal verdwenen. Na een tijdje begint het opnieuw en het rare is, de tijd die er tussen zit is bijna altijd hetzelfde. Weet iemand wat dit is?
Intussen zitten mijn ouders op een oudere pc en heb ik de "zieke" pc in beslag genomen. Ik wil niet gaan formatteren(hoewel ik de kans heb), maar ik ben echt zeer benieuwd naar wat dit is(ook de oplossing zou leuk zijn
)
Wat heb ik al gedaan:
-op virussen en spyware gescand
-hjtlogje laten analyseren door een vriend
-videodrivers + chipsetdrivers herinstalleerd
-1 ramlatje(hoewel ik niet echt kon verzinnen waarom het hier aan kon liggen)
-ander beeldscherm(blijft hetzelfde)
-Ook mijn broer wat laten gamen erop(ik durfde het zelf niet aan, het verschil van dat onboard kaartje tov mijn 8800 gtx zou ik niet overleven
) maar die zei ook al dat die groene waas en witte vlek terugkwamen.
En eigenlijk weet ik al meteen geen raad meer hierna, niets werkt.
Het systeem:
Intel pentium 4 3.00 ghz 530J
4*256 MB RAM
120 GB harde schijf hitachi
intel avalon D915GAV
intel media accelerator Intel GMA 900(dacht ik, onboard allesinds)
-dvd-writer
-dvd-rom
-350 watt antec
De mogelijkheid om videokaart te verwisselen heb ik niet: wij hebben 4 pc's waarvan 1 laptop, 1 pc met agp en 2 pc's met pci-express(mijn systeem en dit systeem) In dit systeem is de videokaart onboard, maar in mijn systeem heb ik een 8800 gtx en met die 350 watt voeding in dit systeem zou het wel eens falikant kunnen uitbreken
Ik tracht wel nog aan een pci-kaartje te geraken.
Op google kan ik niet vinden(wat voor zoekwoorden zou ik ook moeten invullen? groene waas + witte vlek
)
edit: op het moment dat ik die situatie krijg, kan ik geen screenshots maken. Er komt dan gewoon wat dat er eigelijk openstaat, maar zonder die groene waas en witte vlek.) Ik tracht morgen wel een filmpje te maken.
Intussen zitten mijn ouders op een oudere pc en heb ik de "zieke" pc in beslag genomen. Ik wil niet gaan formatteren(hoewel ik de kans heb), maar ik ben echt zeer benieuwd naar wat dit is(ook de oplossing zou leuk zijn
Wat heb ik al gedaan:
-op virussen en spyware gescand
-hjtlogje laten analyseren door een vriend
-videodrivers + chipsetdrivers herinstalleerd
-1 ramlatje(hoewel ik niet echt kon verzinnen waarom het hier aan kon liggen)
-ander beeldscherm(blijft hetzelfde)
-Ook mijn broer wat laten gamen erop(ik durfde het zelf niet aan, het verschil van dat onboard kaartje tov mijn 8800 gtx zou ik niet overleven
En eigenlijk weet ik al meteen geen raad meer hierna, niets werkt.
Het systeem:
Intel pentium 4 3.00 ghz 530J
4*256 MB RAM
120 GB harde schijf hitachi
intel avalon D915GAV
intel media accelerator Intel GMA 900(dacht ik, onboard allesinds)
-dvd-writer
-dvd-rom
-350 watt antec
De mogelijkheid om videokaart te verwisselen heb ik niet: wij hebben 4 pc's waarvan 1 laptop, 1 pc met agp en 2 pc's met pci-express(mijn systeem en dit systeem) In dit systeem is de videokaart onboard, maar in mijn systeem heb ik een 8800 gtx en met die 350 watt voeding in dit systeem zou het wel eens falikant kunnen uitbreken
Op google kan ik niet vinden(wat voor zoekwoorden zou ik ook moeten invullen? groene waas + witte vlek
edit: op het moment dat ik die situatie krijg, kan ik geen screenshots maken. Er komt dan gewoon wat dat er eigelijk openstaat, maar zonder die groene waas en witte vlek.) Ik tracht morgen wel een filmpje te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door skelleniels op 07-01-2007 23:19 ]