USR Wireless MAXg Router als access point

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 12:50
Hey,

Ik heb een us robotics wireless maxg adsl gateway gekocht als als modem en ook om enige apparaten wireless te verbinden.
Nu heb ik verderop enkele computers staan die ik hierop wil aansluiten maar de pc's zelf zou ik graag bedraad met elkaar verbinden.
Kan ik dat realiseren met deze router in die kamer te plaatsen?
Op de site kan ik niet zien of dit ook als access point kan dienen dus ik ben niet echt zeker. Is er misschien een betere manier om deze opstelling te verwezenlijken?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Een accesspoint heeft niet met bekabeling te maken.

Als ik het goed begrijp kun je die pc's ook op je bestaande modem/router/wls aansluiten. Kwestie van een kabeltje trekken naar elke pc, of 1 kabel naar een switch die je in de buurt van de pc's neer gooit.

-------

Wat ook kan is je modem/router/wls draadloos aansluiten op een bridge en die dan ook weer op de wan-poort van een router (niet draadloos) die in de buurt van de pc's ligt. Hou er dan wel rekening mee dat je wel van de pc's verkeer kunt hebben richting de draadloze apparaten, maar niet andersom.

[ Voor 39% gewijzigd door max op 07-01-2007 22:42 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• dafz0r
wat ik dus heb is:
een huiskamer waar adsl binnenkomt en waar ik de usrobotics wireless router and adsl gateway gezet heb.
Ik heb daar ook nog een mediacenter dat op de wifi zit

enkele kamers verder zullen onze werk/game pc's en nas komen (we gaan net verhuizen) en die zou ik via wireless op de adsl aansluiten maar intern zou ik ze graag op 100mbit wired houden.
Ik zag dat usr een 54mbit accesspoint & router verkocht maar ik zag niets staan bij de 125mbit versies. Daarmee vroeg ik mij af of ik met die 125mbit wireless router (zonder adsl modem built in) het wireless signaal vanuit de living kon opvangen en verdelen over de pc's via wires.

Ik heb enkel de adsl modem en wireless router module gekocht dus ik moet nog iets kopen om de pc's in de andere kamer te verbinden

• dafz0r
niemand? :(

Verwijderd

dafz0r schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:37:
Op de site kan ik niet zien of dit ook als access point kan dienen dus ik ben niet echt zeker.
iets beter zoeken ;) :P
Het kan met deze router...:

even kijken in de manual (kan je op de site bekijken). en dan zoeken naar "Bridge mode"

• dafz0r
ow inderdaad... ik zat op de usr-emea site te kijken bij het product zelf, niet aan gedacht om bij support te kijken...
Khad wel net wat gevonden over wds van de router

[ Voor 44% gewijzigd door dafz0r op 19-01-2007 09:59 ]

• dafz0r
hmm, door isp problemen heb ik maar sinds gisteren internet. De adsl modem installeren verliep redelijk goed. Dan begonnen met prutsen aan de bridge maar tot op heden geen success..
Nog ff een kleine indicatie want ik zou dit oo zo graag werkende hebben...

k heb twee apparaten:
- USR9108A Wireless MAXg ADSL2+ Gateway
- USR805461A 802.11g Wireless MAXg Router

de adsl gateway staat in mijn living waar adsl binnenkomt. de 'gewone' wireless router staat in een andere kamer waar er 4 toestellen bedraad opzitten.
Nu zou ik graag de internet verbinding die ik op de adsl gateway binnenkrijg via de lucht doorsturen naar de router van het bedraad netwerk. Maar tot op heden nog geen success.
Ze ondersteunen allebei WDS & bridging maar ik heb geen idee meer wat ik nog kan proberen om het aan de praat te krijgen.

Hopelijk heeft iemand dit ooit al gedaan :)

• dafz0r
ik zie hier net dat mijn router aan mijn LAN eigenlijk het ip 192.168.2.1 (via draad) heeft en mijn adsl modem router 192.168.1.1 (via wifi) wat voor allebei de standaards setting is.

Bij de draadloze instellingen van de router aan de lan zijde kan ik enkel WDS enz instellen maar bij de LAN settings kan ik het ip veranderen.

Zou het wat kunnen maken van deze router op 192.168.1.x te zetten en dhcp uit te zetten?
Pagina: 1