[advies gevr.] multimediasysteem

Pagina: 1
Acties:

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik ben op dit moment een systeem aan het samenstellen met de volgende eisen

- max. budget €1500
- kan op dit moment nog wel de nieuwste games aan, in de toekomst wil ik mijn videokaart vervangen door een DX10
- uitbreidbaar
- vista compatible
- stil

waar gebruik ik mijn pc voor?
- standaard internetten, ook veel streaming media bekijken
- vormgeving (adobe cs pakket, vnl. photoshop)
- muziek (beluisteren, in de toekomst wil ik beginnen met produceren)
- huis tuin en keukengebruik (mailen, msn'en enzo, je kent het wel)
- games (BF2142)
- (veel) multitasking
- in de toekomst mogelijkheid voor videobewerking (opnemen tv-programma's)

ik heb het volgende systeem op oog

cpu: Intel C2D E6300 met Arctic-Cooling Freezer 7 PRO
mobo: Intel® P965LTCK
hdd: Seagate Barracuda 7200.10
voeding: Zalman ZM360B-APS
case: CoolerMaster Centurion 534 incl. extra Papst 4412/F2GL
lcd: Samsung 931C
dvd-rw: Samsung SH-S182M
graphics: Asus EN7600GS TOP Silent
memory: Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit

aandachtspunten:
- ik kies voor een E6300 processor omdat ik de meerprijs van 100 euro het niet waard vind om een E6600 te kopen gezien mijn gebruikersdoel
- het moederbord; de Intel lijkt mij prima voor mijn gebruikersdoel en andere mobo's van andere merken zijn niet veel goedkoper
- de Seagate hdd is lekker stil. heb hem eerder gehad in een ander systeem en ik hoorde hem nauwelijks
- de zalmanvoeding is qua wattage meer dan genoeg, prijs is gunstig en het geluidsniveau binnen de perken
- de kast, tsja... daar ben ik nog niet echt over uit. ik vind weinig kasten mooi. deze was redelijk goedkoop. heeft iemand suggesties voor iets anders?
- de samsung-lcd lijkt mij een topper. hoge contrastwaarde, snelle respons. ik had deze liever in een breedbeelduitvoering gezien
- de Asus EN7600GS TOP Silent zit ook in de pc op mijn werk. stille kaart met acceptabele graphics in BF2142

bij alternate komt dit systeem ongeveer op 1300 euro uit.

heeft iemand suggesties wat eventueel beter kan? ik hecht wel veel waarde aan de stilte

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:44
Als je gaat gamen kijk eens naar x1950 pro (goede prijs/kwaliteit). Eventueel andere koeler en klaar.

Specs

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je er van uit gaat dat er een DX10 kaart in moet kunnen in de toekomst, dan kun je met je voeding daar beter rekening mee houden, anders moet je die straks ook vervangen. Verder ziet het er leuk uit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SURFivor
  • Niet online
mwa, ik wil dat pas doen over een jaar of 2-3. in die tijd moeten de kaarten toch een stuk zuiniger met stroom zijn lijkt mij

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom persé zo'n dure monitor? Er zijn ook goede monitoren die minder kosten. Een 20" breedbeeldscherm (TN) kost minder.
En ik zou ook, zoals aangeraden eens naar de X1950Pro kijken. Kost niet veel meer maar biedt wel betere prestaties.

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09-2025
RoD schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:36:
En ik zou ook, zoals aangeraden eens naar de X1950Pro kijken. Kost niet veel meer maar biedt wel betere prestaties.
Afgezien daarvan richt Nvidia zich specifiek op de gamers markt, ATI is van oudsher meer gericht op andere zaken. Vandaar dat ATI kaarten het ook beter doen bij HDTV decodering etc.

• SURFivor
  • Niet online
hoe zit het dan met de x1950 tov decibellen?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
grunnsat schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:45:
[...]

Afgezien daarvan richt Nvidia zich specifiek op de gamers markt, ATI is van oudsher meer gericht op andere zaken. Vandaar dat ATI kaarten het ook beter doen bij HDTV decodering etc.
:?
ATI-fanboy?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SURFivor schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:46:
hoe zit het dan met de x1950 tov decibellen?
Ik heb gehoord dat de X1950Pro niet de allerstilste is. Moet wel wat informatie over te vinden zijn op het forum. Wellicht is het dus handig een andere koeler erbij te nemen.

• SURFivor
  • Niet online
die 7600GS is iets van 120 euro, die x1950 kost al gauw 170 euro, koeling 25 euro?

ik weet niet of het die 75 euro meer wel waard is. BF2142 draait op een andere pc met een 7600GS prima en ik speel verder geen andere nieuwe games.
Pagina: 1