ik ben op dit moment een systeem aan het samenstellen met de volgende eisen
- max. budget €1500
- kan op dit moment nog wel de nieuwste games aan, in de toekomst wil ik mijn videokaart vervangen door een DX10
- uitbreidbaar
- vista compatible
- stil
waar gebruik ik mijn pc voor?
- standaard internetten, ook veel streaming media bekijken
- vormgeving (adobe cs pakket, vnl. photoshop)
- muziek (beluisteren, in de toekomst wil ik beginnen met produceren)
- huis tuin en keukengebruik (mailen, msn'en enzo, je kent het wel)
- games (BF2142)
- (veel) multitasking
- in de toekomst mogelijkheid voor videobewerking (opnemen tv-programma's)
ik heb het volgende systeem op oog
cpu: Intel C2D E6300 met Arctic-Cooling Freezer 7 PRO
mobo: Intel® P965LTCK
hdd: Seagate Barracuda 7200.10
voeding: Zalman ZM360B-APS
case: CoolerMaster Centurion 534 incl. extra Papst 4412/F2GL
lcd: Samsung 931C
dvd-rw: Samsung SH-S182M
graphics: Asus EN7600GS TOP Silent
memory: Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit
aandachtspunten:
- ik kies voor een E6300 processor omdat ik de meerprijs van 100 euro het niet waard vind om een E6600 te kopen gezien mijn gebruikersdoel
- het moederbord; de Intel lijkt mij prima voor mijn gebruikersdoel en andere mobo's van andere merken zijn niet veel goedkoper
- de Seagate hdd is lekker stil. heb hem eerder gehad in een ander systeem en ik hoorde hem nauwelijks
- de zalmanvoeding is qua wattage meer dan genoeg, prijs is gunstig en het geluidsniveau binnen de perken
- de kast, tsja... daar ben ik nog niet echt over uit. ik vind weinig kasten mooi. deze was redelijk goedkoop. heeft iemand suggesties voor iets anders?
- de samsung-lcd lijkt mij een topper. hoge contrastwaarde, snelle respons. ik had deze liever in een breedbeelduitvoering gezien
- de Asus EN7600GS TOP Silent zit ook in de pc op mijn werk. stille kaart met acceptabele graphics in BF2142
bij alternate komt dit systeem ongeveer op 1300 euro uit.
heeft iemand suggesties wat eventueel beter kan? ik hecht wel veel waarde aan de stilte
- max. budget €1500
- kan op dit moment nog wel de nieuwste games aan, in de toekomst wil ik mijn videokaart vervangen door een DX10
- uitbreidbaar
- vista compatible
- stil
waar gebruik ik mijn pc voor?
- standaard internetten, ook veel streaming media bekijken
- vormgeving (adobe cs pakket, vnl. photoshop)
- muziek (beluisteren, in de toekomst wil ik beginnen met produceren)
- huis tuin en keukengebruik (mailen, msn'en enzo, je kent het wel)
- games (BF2142)
- (veel) multitasking
- in de toekomst mogelijkheid voor videobewerking (opnemen tv-programma's)
ik heb het volgende systeem op oog
cpu: Intel C2D E6300 met Arctic-Cooling Freezer 7 PRO
mobo: Intel® P965LTCK
hdd: Seagate Barracuda 7200.10
voeding: Zalman ZM360B-APS
case: CoolerMaster Centurion 534 incl. extra Papst 4412/F2GL
lcd: Samsung 931C
dvd-rw: Samsung SH-S182M
graphics: Asus EN7600GS TOP Silent
memory: Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit
aandachtspunten:
- ik kies voor een E6300 processor omdat ik de meerprijs van 100 euro het niet waard vind om een E6600 te kopen gezien mijn gebruikersdoel
- het moederbord; de Intel lijkt mij prima voor mijn gebruikersdoel en andere mobo's van andere merken zijn niet veel goedkoper
- de Seagate hdd is lekker stil. heb hem eerder gehad in een ander systeem en ik hoorde hem nauwelijks
- de zalmanvoeding is qua wattage meer dan genoeg, prijs is gunstig en het geluidsniveau binnen de perken
- de kast, tsja... daar ben ik nog niet echt over uit. ik vind weinig kasten mooi. deze was redelijk goedkoop. heeft iemand suggesties voor iets anders?
- de samsung-lcd lijkt mij een topper. hoge contrastwaarde, snelle respons. ik had deze liever in een breedbeelduitvoering gezien
- de Asus EN7600GS TOP Silent zit ook in de pc op mijn werk. stille kaart met acceptabele graphics in BF2142
bij alternate komt dit systeem ongeveer op 1300 euro uit.
heeft iemand suggesties wat eventueel beter kan? ik hecht wel veel waarde aan de stilte