Mijn workstation / multimedia / games pc configuratie

Pagina: 1
Acties:

• roelettee
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/174/pc2007rn7.jpg

Wat vinden jullie van deze configuratie?

De bedoeling is dat dit mijn pc zal gebruikt worden voor 60 % werk 35% multimedia en 5% gamen.

Ik was er van uit gegaan dat:

- het geluidsniveau zeer beperkt blijft :) behalve van de speakers dan;
- redelijk performant systeem zal zijn;
- genoeg HDD ruimte;
- er moet een all in one printer bij zijn;
- de kosten niet te hoog oplopen max € 2400.

Ik zou graag eens wat comment hebben van echte tweakers. Over wat beter kan of wat even goed kan met minder geld.

Vragen zijn welkom!

Ik ken er wel iets van, maar heb niet veel ervaring met het configureren van pc's.

Alvast bedankt :P

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Mooi systeem! Ook heerlijke kwaliteit allemaal, Z-2300 :9~ .

Maar ik vind die voeding zo duur, er is toch nog wel een goede voeding te vinden voor pak 'm beet 50 euro minder?

Verder zou je ook een x1950pro kunnen overwegen, al is die niet passief gekoeld. Als je betere kaart dan de 7600GT zoekt, en moet ook nog eens passief gekoeld zijn, dan kom je volgens mij uit bij de 7950GT. Enig nadeel is dat die wel een stuk duurder is.

En waarom zo'n duur moederbord? Ben je een overklokker? Anders zou je toch aan een Asus P5B meer dan genoeg hebben?

En hoe doe je het met de Windows-licentie? Nu kan je voordelig XP én Vista in één halen voor zo'n 70 euro. Werkt toch prettiger dan een gedownload besturingssysteem.

[ Voor 79% gewijzigd door hello_moto op 07-01-2007 22:22 ]

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01 00:12
Ik heb laatst een EPSON DX6000 gehaald, dat is een all in one printen. Die kost 130,-.
Maar als je je aanmeld bij Epson, dan krijg je 30 euro retour.
Tot en met 31-1-2007 is deze actie nog geldig dus.

Misschien heb je er wat aan:D

[ Voor 6% gewijzigd door roberto652 op 07-01-2007 22:16 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zo veel goede passieve voeding heb je niet, en volgens mij is die antec wel een goeie...

Ik zou die arctic freezer vervangen door een scythe ninja of iets soortgelijks. Zet hem dan zonder FAN op je processor, want in die antec P180 kast zitten 2 12cm koelers vlak bij je processor.

specs

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
gladiool schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:37:
Zo veel goede passieve voeding heb je niet, en volgens mij is die antec wel een goeie...

Ik zou die arctic freezer vervangen door een scythe ninja of iets soortgelijks. Zet hem dan zonder FAN op je processor, want in die antec P180 kast zitten 2 12cm koelers vlak bij je processor.
OK, ik wist niet dat het een passief gekoelde voeding was. De airflow zal wel ver te zoeken zijn dan, misschien een paar goede casefans?

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 19:31

Royale de Luxe

The limit is out there

Waarom zo een duur moederbord? Heb je echt de SLI nodig?

Volgens mij kan je beter voor de Gigabyte G965P-DS3 of zo gaan kost de helft en heb je qua performantie ook een net bord. Met de overige gespaarde euro's kan je extra HDD kopen.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Pagina: 1