Toon posts:

twee profielen tegelijkertijd in firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een manier om twee profielen tegelijk geopend te kunnen hebben in firefox? Mijn vriendin en ik hebben allebei een profiel, maar het komt vaak voor dat we beide internet gebruiken. Maar als er al één profiel is aangemeld en je start Firefox nogmaals op, dan start datzelfde profiel weer op. Is hier een oplossing voor. Heb nog niets kunnen vinden. Wel wat dingen over hoe je twee versies van firefox tegelijk open kan hebben, maar dat zoek ik niet. (Ik zou trouwens ook niet weten waarom je een oudere en een nieuwere versie zou willen gebruiken, maar dat terzijde)

We willen beide Firefox gebruiken dus dat een van beide IE gebruikt is niet echt een oplossing. Alvast bedankt voor de hulp.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Je zou kunnen kijken of je een portable Firefox naast de gewone Firefox installatie kunt draaien. Werkt firefox.exe -profile overigens niet? :)

Signature

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welke Windows-versie ? Indien WXP: "Fast User Switching" of wellicht "uitvoeren als" (zie je rechtermuisknop).

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Aan een tweede gebruikersaccount had ik zelf ook al gedacht en op zich ook wel een acceptabele oplossing, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen optie in Firefox zit waarmee dit kan. Net als met het uberhaupt instellen van profielen: zonder google kom je daar nauwelijks uit. Het staat iig niet in de opties van Firefox. Kan me dus voorstellen dat ook deze functionaliteit verborgen zit. Maar waar?

(idd Windows XP home sp2)

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
discolex: je bent niet de eerste die dit wil :) Running Firefox twice - one for i2p, one for WWW

Kan me wel wat herinneren dat in 1.x versies van Firefox voor Windows er in t startmenu een profilemanager-link was, in 2 niet meer.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ja zoiets was ik zelf ook al tegengekomen. Weet eigenlijk niet of dat is wat ik wil. Heb je op die manier in beide profielen wel even veel functionaliteit en gebruiksgemak als in de 'normale' firefox? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Pagina: 1