Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00
Eind januari, als Vista uitkomt, ben ik van plan mijn systeem te upgraden en Vista aan te schaffen. Op dit moment draai ik Windows XP MCE 2005, waar ik regelmatig televisieprogramma's opneem.
Een groot nadeel van MCE 2005 vind ik het gebrek aan een tool waarmee ik opnames kan bewerken en in een bepaalde kwaliteit weg kan branden op DVD. Zo heb ik bijvoorbeeld nog steeds een aantal opnames van 8 GB die ik met de standaard programmatuur niet kan branden op een of meerdere DVD's.
Ik heb enkele 3th party tools geprobeerd, maar ik kwam niet verder dan een nero mediahome waarvan de gebrande DVD's ook niet het gewenste resultaat opleverden. Of de beeldkwaliteit was erg slecht, of de framerate was te laag waardoor het meer op een diashow begon te lijken.

Afgelopen weekend heb ik geprobeerd uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn met de mediacenter van Vista. Enkele screenshots die ik van internet heb geplukt lieten zien dat er binnen de mediacenter van Vista opnames bewerkt konden worden. Helaas kon ik op de Microsoft-site erg weinig gedetailleerde informatie vinden over de mogelijkheden van de mediacenter, dus moest ik proberen om het zelf te ervaren door mijn Windows Vista Release Candidate 1 en een ongebruikte harde schijf uit de kast te halen.
Helaas bleek ik bij het installeren van mijn TV-kaart (Hauppauge PVR-150) exact dezelfde problemen te hebben als destijds bij een (illegale) XP Media Center 2005: de tv-tuner werd niet herkend door Mediacenter. Overigens, de MCE2005 die ik nu draai is netjes gekocht en mijn kaart draaide vreemd genoeg direct bij een schone installatie.
Na enkele pogingen om nieuwere Vista-drivers te installeren van zowel de TV-kaart als de videokaart heb ik de moed opgegeven. Blijkbaar is de combinatie van enkele onderdelen van mijn systeem de oorzaak van het niet herkennen van de tv-tuner. Welke combinatie dat zou moeten zijn weet ik niet, maar dat is op dit moment niet interessant uit te zoeken, omdat ik straks toch een compleet nieuwe configuratie heb.

Voor mij zit er dus niets anders op om aan jullie te vragen wat jullie ervaringen zijn van Vista Mediacenter en dan vooral op het gebied van het bewerken van opnames en het branden op verschillende kwaliteiten (dus verschillende compressies). Wat zijn exact de voordelen en extra's van Vista Mediacenter t.o.v. Windows XP MCE 2005?

edit:
Ik zie dat ik in de titel niet consequent de naamgevingen heb gebruikt, wat ik wil vergelijken is dus de mediacenter van Vista en de mediacenter van XP, dus niet de besturingssystemen (XP MCE2005 en Vista Home Premium) op zich.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 07-01-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Er is toch wel iemand die mediacenter van Vista uitgeprobeerd heeft? Ik zou graag jullie ervaringen willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
Boktor schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:10:
Er is toch wel iemand die mediacenter van Vista uitgeprobeerd heeft? Ik zou graag jullie ervaringen willen lezen.
Ehh..ik gebruik Media Center voor Vista zowat dagelijks. DVD's branden van TV uitzendingen vanuit het MediaCenter doe ik nooit. Ik moet dan wel even opmerken dat ik het gebruik om tv op te nemen en dit dan beneden (pc staat boven) via mijn xbox 360 te bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Kun je me misschien vertellen wat de mogelijkheden zijn binnen Mediacenter om opnames te bewerken en te branden? Ik heb namelijk screenshots gezien van een tool om films te bewerken, maar ik weet niet of dit binnen Mediacenter is of dat dit een andere tool is binnen Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
deze tools is dan waarschijnlijk windows movie maker of windows dvd maker.
ik ben de mce van Vista Ultimate even voor je door gespit en kom geen editing tegen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
ik heb met name problemen met het afspelen van xvid's (high resolution), in media player lijken ze gewoon te werken, maar zodra ik ze in media center afspeel wordt het systeem uiterst instabiel en reageert het niet meer op de afspeelknoppen.
(klite codec pack 2.82, vista nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Van wat ik zo kan zien (zit hier net Dog the Bounty Hunter op channel 59 A&E te kijken terwijl ik dit type) kan ik vanuit het Vista mediacenter een CD/DVD branden, maar zitten er geen bewerkingstools in. Als ik op het branden van een CD/DVD klik vraagt ie vervolgens of ie Nero of Sonic Burn moet gebruiken, dus ik denk dat ie gewoon de programma's die geinstalleerd zijn gebruikt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
!GN!T!ON schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:33:
deze tools is dan waarschijnlijk windows movie maker of windows dvd maker.
ik ben de mce van Vista Ultimate even voor je door gespit en kom geen editing tegen :N
Dat valt me dan wel weer tegen... Ik zal toch nog even op zoek gaan naar die screenshot, misschien dat jullie dan weten wat voor tool het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 22:16

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

De Hauppauge PVR-150 wordt in Vista RC2 automatisch herkend en geinstalleerd. Neem aan dat dat in de final ook goed werkt.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Roppedop schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:35:
De Hauppauge PVR-150 wordt in Vista RC2 automatisch herkend en geinstalleerd. Neem aan dat dat in de final ook goed werkt.
Bij mij wordt de kaart ook automatisch herkend, maar in mediacenter krijg ik de melding dat geen tv-tuner is gevonden. Diezelfde melding kreeg ik ook al een keer bij een installatie van XP MCE 2005.

Ik denk dat het te maken heeft met een combinatie van bepaalde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 22:16

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Maar jij hebt RC1 gebruikt. Probeer RC2 eens te installeren, kan/mag met de zelfde key.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 22:50
+schop+
ik heb de final ik mis alleen msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat mis je nog aan msn (gok dat je live messenger bedoelt?) nadat je het hebt geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Roppedop schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:35:
Klopt, ik heb deze tv-kaart in combinatie met Vista Ultimate (32-bits). Bij Windows Update kreeg ik vanmorgen nog een driverupdate voorgeschoteld.
De kaart werkt perfect in Vista Media Center.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 22:50
nee msn messenger in media center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 20:45

YggY

Try me...

mis je dat? Ik niet echt...

Wat ik nog altijd mis, is een fatsoenlijke file browser. Niet 1 mediabibliotheek waar je zelf maar wat folders moet sharen, die vervolgens én in muziek, én in afbeeldingen én in video's verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:07

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik mis msn messenger ook wel in Vista media center. Ik gebruikte het best veel in MCE 2005. Het was alleen jammer dat het was geintergreert in MCE. Liever had ik gezien dat je in windows gewoon aangemeld kon blijven, en dat mediacenter alleen voor interface speelde. Ook kon er geen gebruikt worden gemaakt van smiley's

MSN komt nog wel in mediacenter denk ik:

nieuws: Windows Live wordt geïntegreerd in Media Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft iemand misschien wat screenshots?

Vind de informatie van Microsoft nogal matig met betrekking tot mediacenter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
MikeyMan schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:27:
Heeft iemand misschien wat screenshots?

Vind de informatie van Microsoft nogal matig met betrekking tot mediacenter...
Ik kan vanavond wel wat shots maken als ik thuis kom.....zit de komende 6 uur nog op mijn werk, dus het wordt ergens midden in de nacht NL tijd. (Ik zit in een andere tijdzone).

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:31:
[...]

Ik kan vanavond wel wat shots maken als ik thuis kom.....zit de komende 6 uur nog op mijn werk, dus het wordt ergens midden in de nacht NL tijd. (Ik zit in een andere tijdzone).
Heb je toevallig binnenkort een keer gelegenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 01:05:
Heb je toevallig binnenkort een keer gelegenheid?
Oeps, was het vergeten.... bij deze 8 screenshots die ik net gemaakt heb. Ik woon in de Verenigde Staten, dus je ziet mijn lokale gids, sportgids, etc, etc....

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/vistamcesmall1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/vistamcesmall2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/vistamcesmall3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/vistamcesmall4.png

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/vistamcesmall5.png

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/vistamcesmall6.png

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/vistamcesmall7.png

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/vistamcesmall8.png

Hierboven zie je onder andere de TV gids, de Sportgids, FM Radio (gebruik ik vaak), Scheduled Recordings voor TV, foto's uit mijn My Pictures collectie van het stadscentrum alhier, en hoe live TV eruit ziet. Toevallig was Mythbusters erop..... B)

Het "FM Radio" vierkantje geeft dus aan dat ik tijdens het maken van de screenshots lekker naar de radio zat te luistern :)

De screenshots zijn genomen in Windowed Mode, omdat ik in full screen geen screenshots kon maken.... pikte ie niet. Ik kijk sowieso in vrijwel full-screen Windowed Mode, want in full screen krijg ik de muis niet van de tweede monitor af.... :D :D

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om niet lastig te zijn; hoe zien de muzieklijsten eruit?

Grootste probleem met MCE vind ik het managen van grote hoeveelheden muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zich is dat geen probleem, mits je ID3 tags goed staan, MCE is volledig afhankelijk van correcte tags. Een handig tooltje wat ik er voor heb gebruikt om +-425 albums goed te zetten is http://www.id3renamer.com/ Hiermee kun je vrij eenvoudig de juiste tags ophalen uit FreeDB en ze per album instellen, het is even een klus maar dan heb je ook wat ;)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ghostrider(NL) schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:18:
Op zich is dat geen probleem, mits je ID3 tags goed staan, MCE is volledig afhankelijk van correcte tags. Een handig tooltje wat ik er voor heb gebruikt om +-425 albums goed te zetten is http://www.id3renamer.com/ Hiermee kun je vrij eenvoudig de juiste tags ophalen uit FreeDB en ze per album instellen, het is even een klus maar dan heb je ook wat ;)
M'n id3tags stan goed... Maar ik vind het nogsteeds bagger... Een zoekfunctie als in Winamp zou al handig zijn... Nu is die er wel, maar achter een paar menu's...

Kleinere letters zou opzich al helpen, dan past er meer in een scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het draaien op Vista Ultimate. Had vooraf ook de versie 2005. Met die versie heb ik constant problemen gehad (wel geluid/geen geluid, brak beeld enz). Ik moet zeggen dat de versie in Ultimate er een stuk gelikter uitziet. Iets meer opties en het beeld is voor mij na een clean instal al een stuk beter als met de 2005 versie. Ik heb er nu 2 PVR150 kaarten inzitten alleen kan ik op het moment nog niet opnemen en afspelen tegelijk.

Moet ik dan op beide een TV kabel aansluiten of sluist hij dit hardwarematig door van kaart 1 naar kaart 2 ? (heb nu een coax op 1 van de kaarten aangesloten, op de andere zit niets)

Het is al bij al wel wat aanklooien met Vista want veel van je vertrouwde spul werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:43:
Moet ik dan op beide een TV kabel aansluiten of sluist hij dit hardwarematig door van kaart 1 naar kaart 2 ? (heb nu een coax op 1 van de kaarten aangesloten, op de andere zit niets)
Dat lijkt me nogal evident he... Heb je een interne verbinding gemaakt?

Natuurlijk moet er op beiden een tvkabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:34

iop

wat ik mij afvraag: hoe kan ik in godsnaam een DVD afspelen, lijkt me sterk voor een 'media' center dat ie geen dvd's kan afspelen.
ik heb een kale install, met alleen codec packs (divx/xvid/ffd etc.)
Moet ik misschien een pogramma installeren hiervoor?

.ultimate btw.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkten de dvds meteen... wel rechtstreeks uit je dvdspeler? dus niet video_ts en audio_ts mappen op je hdd?

want om die af te kunnen spelen moest je iets in het register veranderen, maar ik durf zo gauw niet precies te zeggen wat, is vast wel te vinden met google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

net een dvd gemount voor test (iso) en die gaf in vista idd de optie om hem te spelen in media center.
alleen doet ie het nu niet in media center maar dat komt omdat het een oude dx8 kaart is die vista media center schijnbaar niet ondersteund.

ik haal van de week een nieuw vga kaartje, eens kijken of dan de opties wel in mijn menu komen.

Thx 4 quick reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

idd de VGA kaart, heb er nu een dx9 kaartje in en hij heeft gelijk de optie play dvd.

btw: met dx8 kaartjes is het menu ook niet animated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag bij dit mediacenter is:

Kun je ook via het mediacenter internetten?
Kun je via het mediacenter programma's installeren en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
keizerd85:
Wat heb je zelf kunnen vinden hierover? want om daarom een topic van een jaar oud omhoog te trekken lijkt me wat onvoorzichtig.

Sowieso denk ik dat je met wat zoekwerk bij bijvoorbeeld http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-us/music.mspx wel was tegengekomen.

Uit de voorbeelden en screenshots is wel duidelijk dat de Media Center shell bedoeld is voor media weergeven, maar dat voor de rest er een volledig bruikbare Vista HP/Ultimate onder zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1