Toon posts:

[Outlook] Ander verzend adres gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik benoemd ben tot de IT expert van een net opgerichte vereniging moet ik maar weer weten hoe het allemaal in elkaar zit. Nou, niet dus, want met Outlook en Outlook express heb ik eigenlijk geen ervaring, anders dan een beetje mailen als alles voorgeinstalleerd is bij een klant.

Het probleem is als volgt, voor een aantal bestuursleden en comissieleden zijn er doorstuuremailadressen aangemaakt. (De mailadressen zijn alleen doorstuuremail adressen, de email is dus niet via een webserver of zo te benaderen.)
(bijvoorbeeld voorzitter@vereniging.nl) de mail aan dit adres wordt doorgestuurd aan eigenemail@provider.nl. Hoe moet ik outlook nu instellen, zodat de voorzitter ook mailtjes kan versturen (via de eigen provider) uit naam van voorzitter@vereniging.nl.

(Ik heb al voorgesteld dat ze Gmail moeten gaan gebruiken, want daar heb ik dat voor mezelf al lang voor elkaar.)

Ik heb zitten zoeken op het forum hier en op de microsoft support site, maar waarschijnlijk met de verkeerde zoek termen, want ik ben er totaal niets wijzer van geworden. Ja ik weet nu hoe je hotmail uit kunt lezen in je outlook, maar dat hoefde nu net niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je gebruikt exchange :? of gewoon pop3/smtp :?

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wel eens van het "van"veld gehoord? Wat had je zelf al gevonden? Want als IT-expert had je natuurlijk allang begrepen dat een oplossing niet in hapklare brokken komt aanwaaien op tweakers.net :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je kunt in outlook toch gewoon een nieuw account aanmaken met als email adres de naam die je als verzender wilt gebruiken, dan de pop3 server van het account waar de mail naar geforward wordt, en dan als inlognaam en wachtwoord ook de gegevens van het account waarnaar geforward werd?
Zo heb ik het iig gedaan toen ik mijn vader een mailtje stuurde vanaf een microsoft adres (hij schrok er niet van, mijn moeder wel toen ze het las :P )

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:44:
Wel eens van het "van"veld gehoord? Wat had je zelf al gevonden? Want als IT-expert had je natuurlijk allang begrepen dat een oplossing niet in hapklare brokken komt aanwaaien op tweakers.net :)
Nou, ik zou mezelf geen IT expert noemen, maar ik ben door de rest van het bestuur tot expert gebombardeerd. :(
De volgende keer zal ik een smilie meer gebruiken.

Verder toelichting:
Iedereen kent zijn eigen instellingen wel en heeft die wel goed staan, zodat ze wel email kunnen versturen via eigenemail@provider.nl.

Ze krijgen nu email doorgestuurd van voorzitter@vereniging.nl, maar die mailbox bestaat eigenlijk gewoon niet en heeft dus ook geen wachtwoord of iets dergelijks. Maar als ik sanfranjake zo begrijp, zou ik dus een account aan moeten kunnen maken in outlook met de standaard instellingen van de gebruiker (dus eigenemail@provider.nl) met als afzender een heel ander emailadres.
Dat ik dan de smtp server en van de provider op moet geven lijkt me helder als kristal.

(Aangezien ik zelf gmail gebruik heb ik op mijn eigen systemen helemaal geen outlook of outlookexpress geinstaleerd staan. Ik zal woensdag maar eens kijken of ik dat ingesteld kan krijgen bij mijn ouders, die nog wel een werkende outlook instal hebben staan.)

Allen bedankt voor de denkrichtingen.