Windows XP knijpt USB-stroom?

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik heb meerdere iPod oplaadpunten, een ervan is een dock aan een USB-poort van mijn PC. Als ik mijn PC boot krijgt de iPod stroom en begint hij op te laden (te zien aan icoontje op de iPod). Dit stopt echter zodra Windows XPsp2 geladen is.

Dit lijkt me ergens een instelling, echter de power-saving opties van de USB-drivers hielpen niet. Iemand die weet waar elders ik kan zoeken?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ga uit van mijn Nederlandstalige versie:

Rechtermuisknop op 'Deze Computer' -> 'Eigenschappen' -> 'Hardware' -> 'Apparaatbeheer' -> onderaan in de lijst bij de 'USB-Controllers' -> 'USB-Hoofdhub' -> bij alle apparaten 'Eigenschappen' -> 'Energiebeheer' -> vinkje bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' weghalen.

Was dit de oplossing?

Omdat je zei 'de power-saving opties van de USB-drivers hielpen niet', ik weet niet wat voor moederbord jij hebt, misschien dat je een of ander programma hebt daar voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Resistor op 07-01-2007 21:59 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Vreemd... :) Je zou kunnen kijken voor nieuwere chipset / USB drivers. Het is wel zo dat Windows XP de poort uitzet als er meer dan 500 mA wordt getrokken...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• rik
Resistor schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:58:
Rechtermuisknop op 'Deze Computer' -> 'Eigenschappen' -> 'Hardware' -> 'Apparaatbeheer' -> onderaan in de lijst bij de 'USB-Controllers' -> 'USB-Hoofdhub' -> bij alle apparaten 'Eigenschappen' -> 'Energiebeheer' -> vinkje bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' weghalen.
Dit is precies wat ik al had gedaan ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zit er ook een ander USB apparaat aangesloten op het paar USB-poorten? Ik heb dit soort problemen gezien met twee aparte apparaten die samen meer dan de 500 mA vroegen van de 2 USB-poorten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
XP schakelt ook de USB poort uit als een apparaat minder dan 50mA trekt.
Als de apparaten die u op de basishub aansluit niet werken, controleert u of de energievereisten van de bus niet worden overschreden. USB-apparaten kunnen maximaal 500 milliampère voor elke verbinding afnemen. Wanneer een apparaat meer energie probeert af te nemen, moet de computer de desbetreffende poort volgens de specificatie tijdelijk kunnen uitschakelen, totdat de energie weer beschikbaar is. Daarentegen geldt dat wanneer een apparaat minder dan 50 milliampère afneemt, de poort niet wordt geactiveerd.

Controleer het energieverbruik van de USB-hub op het tabblad Energie in de eigenschappen van de USB-basishub.
Bron Microsoft Support

offtopic:
Vreemd genoeg is dat tabblad bij mij niet aanwezig terwijl ik het vroeger wel had. Ik weet alleen niet meer op welke computer dat was...

Wat doet je iPod op een andere computer?

• rik
Admiral Freebee schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:30:
XP schakelt ook de USB poort uit als een apparaat minder dan 50mA trekt.

[...]

Bron Microsoft Support

offtopic:
Vreemd genoeg is dat tabblad bij mij niet aanwezig terwijl ik het vroeger wel had. Ik weet alleen niet meer op welke computer dat was...

Wat doet je iPod op een andere computer?
Heb het net aan mn laptop geprobeerd, heel bizar:
Schakel ik de Ipod uit (MENU+SELECT) en dan aan terwijl hij gekoppeld is dan begint de speler op te laden. Sluit ik de speler echter aan terwijl hij al aan staat dan gebeurt er niets.

Ook bizar: de melding van XP dat hij een device heeft gevonden dat malfunctiont, wellicht dat het hem daar in zit..
Pagina: 1