Dell service/garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 17:42

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Collect & Return-service, slechts 1 jaar [Inbegrepen in prijs]

Basic-pakket, 2 jaar At Home-service [meerprijs € 178,50 of € 6/maand1]

Basic-pakket, 3 jaar At Home-service [meerprijs € 285,60 of € 10/maand1]

Standard-pakket, 3 jaar At Home-service [meerprijs € 404,60 of € 14/maand1]
Ondersteuning thuis voor minder dan 7 € per maand
Mijn vriendin en ik willen allebei een Dell laptop kopen. Nu kan je daar dus garantie/service bijkopen,
maar in hoeverre is dat nou echt nodig? Aangezien ik de prijzen best behoorlijk vind en dat dan weer maal 2.

Wat is wijsheid in dit geval?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 20:34
Sowieso altijd bellen bij Dell, zeker als je 2 dezelfde systemen wilt hebben krijg je vanzelf korting e.d.!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:28

markvt

Peppi Cola

Een ander merk kopen wat maar een paar honderd euro duurder is voor een complete laptop met wel 3 jaar garantie ??

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Het garantie gezeur.

Je hebt garantie op een apparaat gedurende de te verwachten levensduur.
En voor een computer is dat toch wel drie jaar. Dat is namelijk ook de termijn waarop je ze mag afschrijven voor de belastingdienst.

Het enige wat je aan het kopen bent is in jouw geval dus service aan huis.
En daarvoor moet je zelf uitmaken of dat je dat bedrag waard is.

Abort, Retry, Quake ???

• binnenbuiten
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-04-2025
Je heb ze van >:) Toshiba standaard met 5jaar kijk daar eens

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm zo werkt het niet helemaal hoor bij Dell, en dan moet je naar de rechter stappen om je gelijk te gaan halen enzo. Dat is ook geen goedkope aangeledenheid.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-01 19:22

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

maar het fijne van dell garantie is juist dat als je een beetje geld er tegen aansmijt ze dus ook niet moeilijk doen als je perongeluk ge scherm krakt. bv.

3 jaar next day met complete care ftw :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:58
En in dat jaar wat die rechtzaak duurt heb je uiteraard geen werkende laptop.... :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 20:34
Hoe afhankelijk ben je van de laptops?

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik zou maar voor je eigen kijken of je het waard vind. Ben je bang dat je laptop kapot gaat, dan neem je meer garantie. Kijk wat je budget toelaat. Anders kan je natuurlijk ook een andere laptop merk halen met standaard langer garantie. En dat je gepraat over 'net zo lang als de verwachte levensduur' zou ik maar niet teveel op leunen. Want je hebt het recht maar krijg je die ook? Een gemiddelde consument gaat niet eventjes leuk voor de gein een rechtszaak aanspannen voor een laptop. En dan ben je hem idd voor lange tijdje kwijt.

En leuk dat sommige tweakers wel hun garantie krijgen gedurende tijd na de 1 jaar standaard, maar waar zullen die zijn wanneer jou laptop kapot is? Als je laptop kapot is, en je belt naar hun (na 1 jaar).. en je krijgt geen garantie... geen tweaker te zien die jou zal gaan helpen met een rechtszaak oid.

[ Voor 22% gewijzigd door BoyzNDaHood op 07-01-2007 21:13 ]

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 12:04
SithWarrior schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:03:
Hmm zo werkt het niet helemaal hoor bij Dell, en dan moet je naar de rechter stappen om je gelijk te gaan halen enzo. Dat is ook geen goedkope aangeledenheid.
En dan word je wel in het gelijk gesteld. Maar die paar die er een rechtzaak van maken, en het grote bedrag wat Dell hier voor moet ophoesten, wegen niet op tegen de opbrengst van alle mensen die dit van te voren afkopen. Je betaald voor iets wat je al hebt, maar koopt de service af die je al hebt, alleen de acces hiertoe is makkelijker en minder vermoeiend. Kost misschien op het eerste gezicht veel zo'n rechtzaak, maar iedere cent zie je terug.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
SithWarrior schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:03:
:z Ervaring om deze uitspraak te onderbouwen? Je hoeft helemaal niet naar de rechter te stappen om je gelijk bij Dell te krijgen nadat je standaard 1 jarige CAR garantie is verlopen en je laptop stuk is. Al drie keer gelukt met verschillende Dell pc's. Gewoon bellen en verhaal uitleggen wat aZuL2001 al heeft uitgelegd.

Zelf koop ik bij een Dell nooit garantie bij en gaat het zover mogelijk naar beneden (3 maanden CAR of 1 jaar CAR als het niet anders kan). Wat ik als toevoeging op het verhaal van aZuL2001 wil geven: je koopt ook zekerheid. Kerel aan de andere kant kijkt naar je garantie als je een probleem meldt en ja hij begint even te sputeren als je na je 3 maanden CAR aan komt zetten met een probleem.

Echter, dit betekent niet dat je niet meer succesvol garantie kunt claimen: zo lastig is het niet. Hier lopen mensen gelijk te schreeuwen over kostbare rechtzaken, maar zo ver hoeft het echt allemaal niet te lopen. Beetje kennis en een goede babbel met een Dell medewerker en je hebt zo je laptop / pc bij Dell staan voor een gratis reparatie, buiten je officiele garantie van een jaartje.

En dit is niet voor een zakelijk account, ook de gewone consumentenpc van familielid X die dus geen dik en waardevol zakencontract heeft liggen

[ Voor 16% gewijzigd door We Are Borg op 07-01-2007 22:00 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb op mijn Delletje 3 jaar on-site next business day, was toen in de aanbieding. Heb er al plezier van gehad, na 15 maanden ging het scherm stuk, en zijn ze op mijn werk langsgekomen om daar te repareren. Kostte geen vrije dag, en een nieuw scherm is aardig aan de prijs. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou dit eens lezen. Geeft je een waardevolle insight over hoe Dell er zelf tegen aankijkt. In ieder geval reden genoeg voor mij om geen Dell te kopen.

[Dell] houdt zich niet aan wet mbt garantiewetgeving

En dit is geen incident, gewoon hoe Dell zich opstelt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Soms bellen ze je ook na 2/3 maanden na de aanschaf op heh of je alsnog garantie wil!
De prijzen voor de garantie liggen dan veel lager en veel mensen schaffen dan alsnog de garantie aan!
Als je niet wordt gebeld, kun je zelf toch nog bellen om alsnog garantie te nemen! (voor 'n leukere prijs)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Hey Gunner... Je was met net voor.

Ik heb met Dell de nodige perikelen gehad aangaande de garantie-regeling, maar zoals in het topic duidelijk is geworden kun je met wat overredingskracht de garantie ook afdwingen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

We Are Borg schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:52:
[...]

:z Ervaring om deze uitspraak te onderbouwen? Je hoeft helemaal niet naar de rechter te stappen om je gelijk bij Dell te krijgen nadat je standaard 1 jarige CAR garantie is verlopen en je laptop stuk is. Al drie keer gelukt met verschillende Dell pc's. Gewoon bellen en verhaal uitleggen wat aZuL2001 al heeft uitgelegd.

Zelf koop ik bij een Dell nooit garantie bij en gaat het zover mogelijk naar beneden (3 maanden CAR of 1 jaar CAR als het niet anders kan). Wat ik als toevoeging op het verhaal van aZuL2001 wil geven: je koopt ook zekerheid. Kerel aan de andere kant kijkt naar je garantie als je een probleem meldt en ja hij begint even te sputeren als je na je 3 maanden CAR aan komt zetten met een probleem.

Echter, dit betekent niet dat je niet meer succesvol garantie kunt claimen: zo lastig is het niet. Hier lopen mensen gelijk te schreeuwen over kostbare rechtzaken, maar zo ver hoeft het echt allemaal niet te lopen. Beetje kennis en een goede babbel met een Dell medewerker en je hebt zo je laptop / pc bij Dell staan voor een gratis reparatie, buiten je officiele garantie van een jaartje.

En dit is niet voor een zakelijk account, ook de gewone consumentenpc van familielid X die dus geen dik en waardevol zakencontract heeft liggen
Yes dit jaar zelfs nog. Vorig jaar een Printer (1700N) gekocht. Nu net een MAAND (lees 10 dagen) buiten de garantie gaat de software in dat ding kapot (de printer rom ofzo) Reparatie kosten: 350 euro volgens Dell. Omdat ik vind dat ik aan zo een defect zelf part nog deel heb, heb ik al heel wat keer gebeld met verschillende medewerkers. Maar het is gewoon jammer maar helaas.

En dat terwijl een nieuwe 250 euro kost. Ter informatie, er zit al meer dan een uur aan de lijn hangen met Dell in en nog ben ik er niet klaar mee.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-01 14:18
Als ik hier kijk op de dell site waar je de laptops kan samenstellen staat er bijvoorbeeld een laptop voor €899,-. Als je dan gaat configureren is die prijs ineens €1077,50. Dan hebben ze er dus nog 2 jaar garantie bij opgeteld. Als je dan gewoon de 899 euri wil betalen en niet meer heb je maar 1 jaar collect and return garantie. Heel slim van dell dus om wat extra centen binnen te krijgen.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:50

hamsteg

Species 5618

Het is wat je wil. Het gaat bij deze service niet alleen om de garantie maar ook om het tijdstip van support. Dat je garantie hebt voor een bepaalde econimische levensduur is in de nederlandse wet geregeld. Wat echter niet geregeld is is wanneer ze iets moeten doen. In een bedrijf is een 4 uur onsite support denk ik zeer belangrijk ...

Wat je bij DELL wel altijd moet doen bij meer dan 1 stuks bestelling is bellen ... nadat de prijs genoemd is gewoon vragen wat er nog meer mogelijk is. Vaak doen ze de next day on-site support er dan gratis bij en gaat er nog wat van de prijs af.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
SithWarrior schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:01:
[...]
<knip>Nu net een MAAND (lees 10 dagen) buiten de garantie gaat de software in dat ding kapot (de printer rom ofzo) Reparatie kosten: 350 euro volgens Dell.
Dan zet je je rechtsbijstand er toch op ?
Of mbv een buro voor rechtshulp een netjes briefje maken waarin je ze in gebreke stelt.

Abort, Retry, Quake ???

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:53:
Heb op mijn Delletje 3 jaar on-site next business day, was toen in de aanbieding. Heb er al plezier van gehad, na 15 maanden ging het scherm stuk, en zijn ze op mijn werk langsgekomen om daar te repareren. Kostte geen vrije dag, en een nieuw scherm is aardig aan de prijs. :)
Als je het over de duvel hebt: het scherm is weer op bijna zwart gesprongen, maar als ik de laptop via Radmin benader werkt hij nog gewoon. Duidelijk zelfde defect, doet me vermoeden dat er toch echt iets mis is. Laptop is nu 23 en een halve maand oud, er blijft nog een jaar NBD garantie over.

Vraag me alleen af of ik weer het scherm moet laten vervangen, of dat ze hem wat beter moeten nakijken; het is net iets teveel toeval. Iemand adviezen?

* gambieter is blij dat hij een paar maanden terug een tweede laptop (MSI s271) heeft gekocht en het zich dus kan veroorloven om de laptop voor onderzoek te kunnen missen :N .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1