[XP] Crash na updates installeren van XP*

Pagina: 1
Acties:

• Boral27
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-01 21:38
Heb een probleempje op de pc van mijn moeder. Ze heeft XP professional met SP1 geinstalleerd en zodra de boel ge-update is via microsoft auto update danwel autopatcher start hij niet meer op. Er komt zeer kort een blauw scherm maar dat is niet te lezen. In safe mode kan ik de boel wel herstellen met system restore maar ik zou wel sp2 erop willen zetten als het ff kan. Liefst zonder de boel allemaal opnieuw te installeren.
Iemand een idee?

systeem is als volgt:

AMD sempron 2800+
Asrock MB SKTAM2 ALIVEF4G-DVI
512 MB Adata DDR II 667 MHZ
Hitachi 82 GB

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-02 11:56
Opnieuw installeren met een CD van XP met SP2 daar al op.

• Boral27
Was ik al bang voor....eigenlijk precies wat ik niet wil maar goed dan doen we dat maar.
Bedankt voor je reactie!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 18:47
zet ff de optie boot after power loss uit... Dikke kans dat je dan wel je bsod kan lezen.

Carpe Diem

• Boral27
Ben geen al te grote techneut/tweaker, waar vind ik die optie?

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
"Configuratiescherm" -> "Systeem" -> Tabblad "Geavanceerd" -> "Opstart- en herstelinstellingen"

Aldaar "De computer automatisch opnieuw opstarten" afvinken.

>>>insert witty remark here<<<

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 13:39

DipStick

HHmmm, nice ;)

En als je al niet meer in de windows kan komen, kan je via het "Safe mode" menu ook kiezen voor "Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen" kiezen, dan kan je hoogstwaarschijnlijk ook rustig het blauwe scherm lezen :P

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Reboot vinkje inderdaad weghalen.

Dan temp files opruimen, een scandisk en een defrag doen (regulier onderhoud).
Dan SP2 erop zetten. Dat had er al lang op kunnen staan.

Maar voordat je dat allemaal gaat doen, backup maken van de Docs and Settings map van het gebruikte profiel.

Abort, Retry, Quake ???

• Boral27
Bedankt voor de tips, ik ga het volgend weekend eens allemaal proberen. Ik had een hoop gedoe kunnen besparen door meteen vanaf een cd met sp2 te installeren. Die had ik alleen niet meer liggen in NL. De engelse versie ga ik mijn moeder van 74 niet aandoen. Het is al heel wat dat ze achter de pc zit.

Verwijderd

hardware lijkt me ok, (kheb xp eens op een pentium 1 133 mhz gezet) maar volgesmij is er tog iets hardwarematigs mis denk ik (sorry maar dat kan vanalles zijn) ik zou proberen gewoon alles opnieuw installeren
Pagina: 1