Toon posts:

Pc loopt vast en maakt piep geluiden

Pagina: 1
Acties:
  • 3.431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een flinke probleem met me pc..
Als ik op de pc bezig ben dan wil die soms vastlopen en dan piep geluiden maken, hij crashed ergens van binnen. Ik dacht eerst dat het de hardeschijf was, maar ik heb deze geformateerd en nog doet ie gek..

Als ie vastloopt dan maakt ie een geheugendump en start de pc opnieuw op.

Weet iemand toevallig wat het probleem kan zijn?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Nee.

(misschien wat meer info ;) kunnen 1000'en redenen zijn...)

Welkom op GOT trouwens, heb je de FAQ's al doorgenomen (zoals deze: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter), die zijn immers goud waard :)

[ Voor 57% gewijzigd door webinn op 07-01-2007 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de faq al doorgenomen ja, en bedankt..

Alleen ik snap het probleem zelf ook niet,
heb al een keer geformateerd, heb hem al een keer opengemaakt een schoongemaakt..
Maar hij blijft vastlopen en piep geluiden maken van binnen

Zit 512 intern in en zo'n 70GB aan vrije ruimte dus daar kan het niet aan liggen

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 13:13

Arethusa

Niet die server

Wat zijn de specs van je systeem? Wat doe je op je pc voordat hij vastloopt of gaat piepen? Kun je ons vertellen welke piepjes dat zijn lange en/of korte etc? Komt dat piepen random voor, of als je bepaalde zware programma's gebruikt?

[ Voor 31% gewijzigd door Arethusa op 07-01-2007 22:26 . Reden: vraagstelling aangepast ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

http://img329.imageshack.us/img329/350/packaxm5vk6.png

Als ik een beetje zit te msnsen/internetten...
Meestal ewoon als ik op de pc bezig ben en hij komt zeker vaak voor en dat kan op elke moment, soms als ik de pc opstart zelfs.

Soms piept hij en loopt de pc vast en dan stopt ie weer en kan ik me gang gaan, maar hij heeft ook minuten dat ie door blijft piepen en dan helemaal vast loopt, dan schakelt ie over naar een geheugendump.

Koelingen zijn gecontroleerd en die waren oké

Verwijderd

Krijg je ook een blauw scherm?

Indien ja, kijk eens wat de foutcode is die erop vermeld staat,
deze vertelt je meestal waar het probleem ligt.

Indien nee, heb je al eens gecheckt voor virussen e.d.?

Gerritske

*edit*: het kan misschien ook een temperatuurprobleem zijn, check je temps eens.
Ik ken namelijk meerder mensen met een Packard Bell computer en deze hebben er ook last van gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 22:40 . Reden: temperaturen vragen ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gecheckd, en ook nog is geformateerd dan verwacht je wel dat alles weg is..
en het is een heel verhaal dat blauwe scherm

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:39:
Ik heb het al gecheckd, en ook nog is geformateerd dan verwacht je wel dat alles weg is..
Een blauw scherm ligt niet altijd aan een fout in software, het kan namelijk ook een hardwareprobleem zijn dat dit veroorzaakt.

Gerritske

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Al contact opgenomen met Packard Bell? Als je nog garantie hebt zou ik het hen lekker uit laten zoeken (omdat je zelf duidelijk niet zo heel veel weet qua troubleshooting).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
helaas, geen garantie meer

en het kan zeker aan de hardware liggen maar waar dan?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 23:28 ]

Verwijderd

Ik heb ook een Packard Bell die ook een piep gaf en dan helemaal niets meer wilde.
Zelfs control +Alt+ Delete deden dan niets meer.
Af en toe ging hij ook spontaan weer opnieuw opstarten als je gewoon zat te internetten.
In mijn geval deed hij na een paar maanden helemaal niets meer en wilde toen ook niet meer opstarten.
Ik heb toen het moederbord moeten vervangen om hem weer aan de praat te krijgen.
Dat was trouwens ook een verhaal apart, want de socket 478 van Gigabyte die erin zat was niet meer te koop .
Daardoor kon ik alles opnieuw installeren zit nu op een PC die 2 1/2 jaar geleden €1600 heeft gekost met illegale software te klooien omdat de originele software niet meer werkt.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

helaas, geen garantie meer
Zou dan toch eens iets meer vertellen over dat blauwe scherm zoals je gevraagd is door Gerritske. Daar staat namelijk wat er mis is, stap 1 in het oplossen van een probleem lijkt me zo :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 07-01-2007 23:22 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04
Leg eens uit hoe dat piepen klinkt.. misschien kunnen we daar wat mee. Kom de piep uit je pc speaker? Is het 1 lange piep achter elkaar door?

Verwijderd

ik raad je aan ff een keertje memtest te teste en dan een uurtje of 4 ;) waarschijnlijk ligt het daar aan,,,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:22:
Ik heb ook een Packard Bell die ook een piep gaf en dan helemaal niets meer wilde.
Zelfs control +Alt+ Delete deden dan niets meer.
Af en toe ging hij ook spontaan weer opnieuw opstarten als je gewoon zat te internetten.
In mijn geval deed hij na een paar maanden helemaal niets meer en wilde toen ook niet meer opstarten.
Ik heb toen het moederbord moeten vervangen om hem weer aan de praat te krijgen.
Dat was trouwens ook een verhaal apart, want de socket 478 van Gigabyte die erin zat was niet meer te koop .
Daardoor kon ik alles opnieuw installeren zit nu op een PC die 2 1/2 jaar geleden €1600 heeft gekost met illegale software te klooien omdat de originele software niet meer werkt.
lijkt op mijn probleem moet ik zeggen
en het is een geluid in de pc, ergens bij de hardeschijf
soms piept ie eventjes en dan weer lang, tegerlijke tijd loopt ie vast

Verwijderd

Waarschijnlijk is je harde schijf gewoon aan het kapot gaan. Formatteren heeft niets met een kapotte harde schijf te maken.... das alleen de schijf leegmaken..

EDIT:
Gizz schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:35:
@Lxtreme, wat is dat nou voor een aanname? Het kan net zo goed zijn geheugen, moederbord, processor etc. zijn dat kapot is. Hoe kom je erbij dat zijn probleem verholpen is met het vervangen van de schijf?
Hmja, ik heb inderdaad een wat te zekere aanname gedaan ;) Toevallig heb ik hetzelfde probleem, en das de harde schijf.. maar aangezien daar toch alleen maar een speel-beta van Vista op staat is dat niet zo erg :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
is er geen manier om te testen of ie werkelijk kapot is? het is een maxtor btw

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Lxtreme, wat is dat nou voor een aanname? Het kan net zo goed zijn geheugen, moederbord, processor etc. zijn dat kapot is. Hoe kom je erbij dat zijn probleem verholpen is met het vervangen van de schijf?

@Abdelhak, begin nou gewoon eerst met het geven van de blauwe scherm melding. Beetje jammer dat je zoiets negeert en een beetje lukraak losse componenten gaat testen. Die melding opschrijven is 1 minuut werk.

[ Voor 34% gewijzigd door Gizz op 07-01-2007 23:37 ]

Verwijderd

Powermax van de site van Maxtor afhalen, en diskette maken, hiervan opstarten en testen maar. Even powermax in google intypen en je krijgt een directe link :)

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:35:
dacht ik ook aan, straks is me harde schijf nog perfect en heb ik er een nieuwe ingedaan voor niets?

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Het zou ook een CPU fan kunnen zijn, die kunnen ook heel leuk klinken en te warme CPU's kunnen ook heel leuke vastlopers veroorzaken. ;)

Testen of het je harddisk is kun je eventueel 'andersom' doen. Trek de harddisk los, boot van een leuke live-cd en ga eens wat spelen. Gaat het dan ook mis dan is het in elk geval niet de harddisk...

[ Voor 42% gewijzigd door AVee op 07-01-2007 23:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:29:
[...]

lijkt op mijn probleem moet ik zeggen
en het is een geluid in de pc, ergens bij de hardeschijf
soms piept ie eventjes en dan weer lang, tegerlijke tijd loopt ie vast
Het klonk bij mij net als een piep via de interne luidspreker, maar die zit er niet in, dus moest het iets anders zijn.
De muis deed dan helemaal niets meer en kon hem alleen nog maar uit krijgen door de stroom er af te halen.
Meestal startte hij daarna wel weer op, maar het is ook wel gebeurd dat hij het de volgende dag weer deed.
De laatste keer deed hij het echter helemaal niet meer en na wat onderzoek bleek het toen mijn moederbord te zijn.

Verwijderd

Lees en leer:

http://www.microsoft.com/...hd_exe_qofl.mspx?mfr=true
Stop 0x7A is usually caused by a bad block (sector) in a paging file, a virus, a disk controller error, or failing RAM. In rare cases, it is caused when nonpaged pool resources run out. It is also caused by defective hardware.
edit: PS, leer eens google te gebruiken, het is hier geen helpdesk!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 00:00 ]

Verwijderd

maat.. ik zweer het, het is je geheugen hoor :P ik heb precies hetzelfde gehad nogmaals: draai memtest even een uurtje of 3 dan weet je het.

PS: als je niet weet wat het is typ even bij google in "memtest download"

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

kernel_data_inpage_error dus.

Uitleg
Resolving the Problem

Stop 0x7A is usually caused by a bad block (sector) in a paging file, a virus, a disk controller error, or failing RAM.
Dus even je harde schijf op foute sectors checken met HDtune en je geheugen met Memtest86.

Laat maar weten of je iets vindt.

@The_Nizzle: je kan het wel zweren, maar het kan dus net zo goed de harde schijf zijn. Dat je ooit iets vergelijkbaars hebt gehad betekend niet dat jij in dit geval meteen kan weten waar het aan ligt. MS geeft zelf aan dat het de HD of het geheugen kan zijn, of dat het zelfs daartussen ergens kan mis gaan..

[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 08-01-2007 00:01 ]

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Ziet er uit als geheugen fouten, maar kan nog ook nog steeds prima door een te warme CPU komen.
Memtest CD downloaden, uurtje of twee laten draaien en kijken of ie fouten vindt...

Verwijderd

Topicstarter
is goed ik test hem nu uit

kan iemand me uitleggen hoe ik precies die memtest op floppy zet?

(Download - Pre-Compiled Memtest86 v3.2 installable from Windows and DOS )

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 00:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:06:
is goed ik test hem nu uit

kan iemand me uitleggen hoe ik precies die memtest op floppy zet?

(Download - Pre-Compiled Memtest86 v3.2 installable from Windows and DOS )
aaah, googlen naar memtest, dan iso downloaden, op een cdtje zetten en booten met dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke..

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 15:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:18:
ook met een floppy iso downloaden?
Nee tuurlijk niet, cdtje is makkelijker imho, maar je zult een wss een image tool nodig hebben om dat floppy image erop te krijgen, en er zal vast wel op de memtest site staan hoe je dat doet, zelf initiatief tonen mag wel hoor ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04
Eerst downloaden, uitproberen, lukt 't niet, dan pas vragen stellen! :+

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al een kwartier, (edit: nu 25 minuten) bezig en nog is ie op 0.0 coverage,

heb 512 mb ingetikt aangezien ik een 512MB geheugen heb..

neem aan dat ik gewoon moet wachten?

als ik niks invul dan laad ie gewoon, doe ik 512 dan blijft ie een beetje zitten :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
net memtest uitgevoerd alleen hij kwam niet verder zoals ik hierboven zei..

daarna liep de pc weer vast, ging die piepen en een geheugendump

dus?

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand die me opweg kan helpen met het probleem?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Probeer is ander geheugen er in en kijken wat ie dan doet?

Verwijderd

Topicstarter
is een optie, maar heb geen geheugen liggen..
dus als ik het koop wil ik ook zeker zijn of het wel werkelijk de geheugen is?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50
Probeer voor het testen van het geheugen Windiag van Microsoft. Die kun je vanaf floppy opstarten. En laat deze maar eens een een aantal uren achter elkaar draaien.

Voor beep codes: http://www.computerhope.com/beep.htm .

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Abdelhak: stop met tripple posten en gebruik gewoon het edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) knopje om iets aan je eerdere post toe te voegen. Ook niet je topic kicken binnen 24 uur, en doe ook eens iets aan je interpunctie.

Voordat je nieuw geheugen gaat kopen: test eerst je hardeschijf eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 09-01-2007 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja pardon maar na een dag verwacht je tog wel een reactie? zit al maanden met dit probleem en wil het opgelost hebben dus sorry voor het 'aandringen'..

en ik test hem ook alleen hij loopt vast, dat is het probleem juist

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:49
Download eens PowerMax. Dat is een utility van Maxtor die jouw harde schijf kan controleren op fouten.
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:02:Hij is al een kwartier, (edit: nu 25 minuten) bezig en nog is ie op 0.0 coverage,

heb 512 mb ingetikt aangezien ik een 512MB geheugen heb..

neem aan dat ik gewoon moet wachten?

als ik niks invul dan laad ie gewoon, doe ik 512 dan blijft ie een beetje zitten :(
Normaal moet je toch niks invullen? Dacht ik toch :? Ik zou zeker ook het geheugen eens testen. Anders moet je eens kijken hoeveel geheugenlatjes er in die PC zitten en je haalt er één uit. Indien het niet beter is, stop je het er terug in en haal je er een ander uit. Uiteraard als de PC uit staat en je de stekker uitgetrokken hebt :)

[ Voor 56% gewijzigd door D-Three op 10-01-2007 23:29 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:28:
Ja pardon maar na een dag verwacht je tog wel een reactie? zit al maanden met dit probleem en wil het opgelost hebben dus sorry voor het 'aandringen'..

en ik test hem ook alleen hij loopt vast, dat is het probleem juist
Sorry hoor, maar ik heb het topic gelezen maar je doet zelf niet echt je best om ook maar iets echt duidelijk te maken. Iedereen moet aan jou specifiek vragen gaan stellen wat er gebeurd en pas dan komen er omschrijvingen.

Bijv je systeem specs, een screenshot van je computereigenschappen :?

Zo kan je toch niet verwachten dat je gelijk geholpen wordt, ze zijn hier niet helderziend.

Loop eerst een rustig de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, daar staat alles in wat al in dit topic is gesuggereerd.
Maak dan een nieuwe post hier en vertel uitvoerig wat je hebt gedaan. Pas dan kunnen en willlen er echt genoeg mensen je helpen. Anders blijft het gokken geblazen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kurios op 10-01-2007 23:57 ]

Pagina: 1