Toon posts:

[NOVELL] Microsoft en Novell server met gateway

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik deze twee servers in een hetrogeen netwerk krijg? Ik weet echt niet waar ik moet beginnen of waar ik op moet zoeken. Ik heb al gekeken voor VPN maar in het pakket van Novell die ik gebruik zit geen Immanger waar je VPN mee zou kunnen instaleren. Weet iemand of ik VPN kan gebruiken in dit geval en dan hoe ik het zou moeten instaleren. Alle links en tips zijn welkom!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welke netware versie heb je :?

Windows 2003 heeft geen netware gateway services meer btw, dat zal alleen in nt/2000 en niet meer in 2003

netware 5 of hoger kan gewoon cifs, zodat je een netware server ook in een microsoft netwerkomgeving kan benaderen zonder speciale novell (dat dan wel weer :P ) client.

[ Voor 37% gewijzigd door Zwelgje op 07-01-2007 19:24 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het is netware 6,5.
De opdracht is voor school en daar willen ze nogal eens onduidelijk zijn de opdracht is als volgt:
Combineren data-uitwisseling verschillende netwerken.
Inrichten van een Microsoft en Novell server met gateway
Criteria:
Ontwerpen plus inrichten van een heterogeen netwerk
Gebruik maken van diverse NOS en OS systemen

En dit heb ik nu draaiend:
Een client die in server 2003 domein staat maar wel verbonden is met de Novell server. Dus dat houd in dat ik de map PUBLIC enz zie bij netwerkschijven en een schijf van de server 2003 die ik zelf heb aangemaakt bij "DEZE COMPUTER" Maar nu zou ik er denk ik voor moeten zorgen dat een van de twee servers contact heeft met de andere server. Het makkelijkste leek mij dus VPN. Zou ik via Server 2003 dit moeten doen of heb jij misschien een beter idee hoe ik dit kan doen?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"contact" hebben met de server, wat is contact hebben? Als je een netwerkschijf ziet, is er al "contact", zonder verdere specificaties weet niemand wat er moet gebeuren natuurlijk. En als het een schoolopdracht is, denk ik dat je zelf een idee moet hebben wat je moet doen, en niet wij :)

Dit topic is gesloten.