Toon posts:

Overstappen zonder downtime

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel woon ik in een studentenhuis. Over een maand gaat de huisgenoot die het internet abbonement beheerd verhuizen en heeft hij mij gevraagt of ik het abbonement wilde overnemen. Uiteraard geen probleem, maar omdat ik een stuk veeleisender ben met de snelheid van mijn internetverbinding (:P) wil ik het huidige KPN Direct ADSL 3Mbit abbonement opzeggen en 20Mbit Family nemen van Orange. Ironisch genoeg nog goedkoper ook.

Is het verstandig om nu Direct ADSL van KPN op te zeggen en tegelijkertijd Orange Family aan te vragen? Dat er eventueel dubbele abbonements kosten voor de overgangsmaand worden gemaakt vind ik niet zo heel belangrijk. Downtime daarintegen wel. Ik heb teveel gruwel verhalen gehoord en hier gelezen op GoT van mensen die weken offline zijn door een simpele provider overstap. Dit wil ik absoluut voorkomen, is mijn bovenstaande aanpak de beste manier om dat te doen?

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:14:
Downtime daarintegen wel. Ik heb teveel gruwel verhalen gehoord en hier gelezen op GoT van mensen die weken offline zijn door een simpele provider overstap. Dit wil ik absoluut voorkomen, is mijn bovenstaande aanpak de beste manier om dat te doen?
Heb je überhaupt wel gezocht op het forum? Heel vaak is al genoemd hoe je dat moet doen.
Je vraagt je nieuwe abbo aan, zodra je een bevestiging krijgt, zeg je je huidige abbo op. Je moet er wel bij melden dat het om een overstap gaat. Let wel op wanneer je contract afloopt bij KPN, anders zit je straks een paar maanden met dubbele kosten.
Als de migratie goed gaat, zit je maar een uurtje zonder internet.
Daarnaast zou ik niet voor Orange gaan, zijn nogal wat negatieve ervaring over. ( zie topic erover)
Je kan beter TweakDsl nemen of Tiscali.
Dan heb je misschien geen 20 mbit verbinding, maar wel een stabiele lijn.
TweakDsl heeft op dit moment wel goede aanbieding.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik ben pas overgepast van XS4ALL (KPN) naar TweakDSL (BBNED)

Had alles voorbereid :-) Dus de 2 modems stonden naast elkaar en bijde gekoppeld op mn mikrotik routertje. Kreeg van Tweak een mailtje dat ik 18 december om gezet zou worden. Dus zo rond 11 uur kreeg ik een telefoontje van thuis dat internet niet meer werkte. Heb ze toen de DSL kabel uit de speedtouch ( kpn ) laten halen en in de Allied Telesyn (bbned) laten doen. En binnen 1 minuut was de verbinding weer terug. En binnen een half uur had ik ook de DNS extern aangepast naar het nieuwe ip adres.

Dus echt downtime konden we het niet noemen _/-\o_

Hierna nog even moeilijk moeten doen over de reversed DNS en over een vast ip adres en nu us alles perfect :-)